Startlista bruksprovet

Sv: Startlista bruksprovet

Jag har också missat det!

Kommer såklart också hålla tummar! Gillar honom skarpt!!

/C

Tack Shady och Cyllene. Jag håller också tummarna även om det inte är min häst längre.
Ska du på galan på lördag, Cyllene?

Han har intressant stam, kan vara värt att testa om han blir godkänd! Lycka till!

Jag vet väl egentligen ingenting om mödernet....
Men hon själv gick ju på elitauktionen som föl, och har dubbeldiplom.
Uppfödaren av stoet, Heintz Katt, är väl ägare till bla Escudo I?
Och tog fram Earl (Escudo I - Lanthan) till proven?
Och som har fött upp Laurentanier (Lauries Crusador xx-Grande), som stod unghäst VM som sexåring.

hengsten_laurentia_big.jpg

Så det kommer nog inga dåliga hästar därifrån, utgår jag ifrån! ;)

Skall inte svära på ovanstående, men det kan säkert någon av "tysklandsproffsen" härinne korrigera, om jag fått något om bakfoten!
Om det nu var Quando VT du menade! ;)
mvh

Va gulligt av dig! :) :bow:

Jodå, jag har en (numer åring!) efter Silvano. Ska bli spännande att se vad det blir av henne.

Att det inte är din häst längre har ju egentligen inte sååå stor betydelse. Du har ju fött upp honom. Att du har ett kanon sto i Jarrah, det vet vi ju redan, men snacka om att hon blir ännu bättre i folks ögon om hon lyckas att få en godkänd hingst också. Hua jag ryser bara jag tänker på det. Lycka till nu, så hoppas vi på det absolut bästa. Så får vi som inte kommer ner sitta och hoppa på våra stolar och vänta på att någon snäll skriver snabbt här och berättar hur det har gått.

Equipe brukar ha online resultat från bruksproven - ett tips till alla er som inte kan komma ner.

Oh lova att titta extra noga på Maloubet åt mig! ;)

jadu... den kastrerades... blev inget hingstämne av den minsann, stor, tjock och klumpig... men vem vet den kanske växer till sig om nåt år

håller en tumme för flyinges Pelé och Revenge
och Linda Algotssons Rhegame.

Är inblandade i arrangemanget av bruksprovet så ska bli väldigt intressant att se hela veckan!!

Kastrerades Stanford-sonen? :cry:

Hade verkligen hoppats på att Stanford skulle få en bra son i aveln! Ville använda honom förra året, men han hann dö innan :(

Med tanke på livstidsstatistiken så har Elise Fredrikson två intressanta hingstar.
Tutanchamon - Chapman, Ceylon, Herkules
Just for fun - Chapman, Amiral, Ceylon
Någon som vet något om dessa herrar?
// Linda

Just for fun är isabell, mamman Amarette har även gett en finalvinnare i Riksföl i Örebro 2003, e Don Primero.

HeJe

Testryttare var ännu ej klart (utskick som kom i torsdags), det jag däremot undrar över vem var testryttare gångarter i fjor ?

Den ena var Insa Hansen och den andra var Hans Heinrich Meyer zu Strohen (han som blev avkastad så det rök och fortfarande inte är återställd). Han lär väl inte komma i alla fall.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 815
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 884
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 276
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London