Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jo, jag har en fråga om treårstestet. Visst är det så att man måste fläta manen så att domarna kan se hästens hals? Men spelar det...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: ameo
·
Avel Någon som sett nåt efter hingsten Trenton (som blev gdk -03 var det va?) eller använt honom själv? Är otroligt förtjust i Tip Top så det...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: MetalFairy
·
S
Avel Har letat fakta angående honom men hittar inget ät det någon som vet vad han lämnar för avkommor..Är lite nyfiken... Gärna bild om ni...
2
Svar
38
· Visningar
2 233
Avel Slår och letar men verkar hitta extremt lite om Temptation 582. Vet han exporterades till utlandet som *relativt* ung hingst..men sedan...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Görel
·
Avel Jag red en ponny vars pappa heter Silverlea Crown Prince, och han var u Silverlea Cupid och ue Silverlea Royal Lord. Jag kan inte...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: Cillavan
·
Avel Är det någon mer än jag som har förälskat sig i en Excellens avkomma? Vore kul att höra hur era hästar är/var och vad de har för hästar...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: LilaTiger
·
T
Avel Vet inte vart min tråd tog vägen, så jag skriver igen! Någon som har bilder på dessa kbl. hingstar? Har letat överallt, men inte hittat...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: Ragatan
·
Avel Ni som har avelsston, brukar era hastar fa omma magmuskler (ungefar som vid traningsvark) under draktigheten?
Svar
3
· Visningar
917
Senast: nala
·
I
Avel Jag ska få hem ett fullblod snart....Det ska bli jätte skoj .. :banana: Han är en riktig dröm häst för mig !! Så nu får jag äntligen...
2
Svar
23
· Visningar
1 951
Senast: athena
·
Avel Man väntar bara mer och mer nu. 200 dagars dräktig het. Hon mår mycket bra. Stor och rund. Hur går det för era ston ?? :bump:
2
Svar
28
· Visningar
5 300
Senast: anja
·
F
Avel Jag är jättenyfiken på hur flyinges hingstar skötte sig och såg ut under R-G B. Särskilt for feeling. Vad tyckte R-G om de hingstar han...
Svar
11
· Visningar
1 129
Senast: Anzzie
·
Avel Vilka färger kan en fransk travare ha? finns skimmelanlag i den rasen?
Svar
2
· Visningar
980
Senast: Lena_B
·
F
Avel Undrar vad ni tycker om anglo hingsten Phaeton x? Han är morfar till min lilla fölis! Jag vet att han gick bort för en tid sedan men är...
Svar
18
· Visningar
2 719
Senast: camelot
·
P
Avel Hur lång tid efter fölningen är det råmjölk som fölet diar? Och om man fryser råmjölk, hur länge är den då okej att spara på? Tack...
Svar
10
· Visningar
5 462
C
Avel Vårat sto är e Maraton ue Jopal, Så vad ska vi betäcka med, Lite åsikter om vad som hade kunnat bli bra.. Jag vill ju helst ha en...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: shady
·
S
Avel Min första stora favorithäst var e. Illum 527. Härstamningen känner jag till, men jag är nyfiken på vad det var för en hingst...
Svar
6
· Visningar
1 291
Senast: Masse
·
C
Avel Såg att en av higsthållarna nu har bestämt sig för att ta bort språngavgiften på alla deras hingstar :banana: . Anledningen var att man...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Rodde
·
Avel Mycket planerande så här i början av året. Ska ni visa era ponnyer på utställning/premiering i sommar? Än så länge har jag bara...
2
Svar
38
· Visningar
1 872
Senast: lul
·
Avel Vad har ni tänkt er för aktiviteter i år med era unghästar? Själv har jag en 5 åring som ska mathas fram till kvaliten samt en 1 åring...
2
Svar
26
· Visningar
1 977
Avel Vi har ett halvbodssto född 1992 e. Zinsky xx - Jaguar - Kaliber - Cyrano. Jag tror att det är en rätt bra stam väl? Hon har fått...
Svar
10
· Visningar
1 245
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka