Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Jag är ägare till en i år treårig hingst. Planerna är att få honom godkänd till nästa år. Tänkte använda honom till avel i den mån...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: tesora
·
Avel Just nu är dessa två de hetaste kandidaterna till ett av mina ston (den andra är redan bestämd till Lasandos). Hon är e 88 Keys -...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: shady
·
Avel Snälla ni som vet! Vad krävs för att ett sto ska bli AB, A, Elit-premierad? Jag har sökt på ASVHs hemsida, här på Bukefalos och lite...
Svar
2
· Visningar
1 226
Senast: Aladdin
·
Avel Undrar hur stora ni tror att följande föl kommer att bli: Födda slutet av Maj 04 Pappan New Forrest 140 cm Mammorna Halvblod ca 155...
Svar
10
· Visningar
810
Senast: IndianaJones
·
B
Avel Hej! Har ett islandssto som jag ska betäcka 2005 och undrar om Ni kan ge mig tips på hingstar med mycket ovanlig färg? Ska inte...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: nala
·
Avel Någon som vet om Falleur lever än. Har tittat på Ängens Stuteri:s hemsida, men dom verkar inte ha information kvar om honom. Är...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: Masse
·
Avel Hur är det nu, kan deras avkommor inte stambokföras som new forest längre?
Svar
8
· Visningar
1 564
Senast: Matti
·
Avel Jag har för mig att tarpanen är enbart black (brun och mus), men en annan nisse jag pratat med säger att de även är bork (=gulbrun)...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: MissFideli
·
P
Avel jag vet inte riktigt om jag har lagt in den här tråden i rätt del av forumet men i alla falll. Det jag undrar är om det är någon som...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Molekyl
·
L
Avel Är det någon som vet något om den hingsten.. det enda jag har hittat på internet är att han såldes till England och Tävlar/har tävlat...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: roslagen
·
N
Avel Hej.. :bump: jag undrar om det finns någon som vet vad Wildfang och Dirk är för hingstar. Jag är nämligen intresserad utav en häst som...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Görel
·
Avel Vet inte om ni kan hjälpa mig men.. Min pålle är valack nu, men jag vet att han fått 2-3 st föl innan han blev kastrerad. Han var ju...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: bollen__
·
K
Avel Jag har ett sto som betäcktes i somras. Det blev lite en panikgrej. Hästen blev sparkad illa och fick en skada som skulle ta lång tid...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: shady
·
Avel Vilken Ponnyhingst (kat D) är det egentligen som är mest efterfrågad i ponnyvärlden? Jag vill gärna försöka betäcka min sons superfina...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: Rodde
·
L
Avel Har läst om avel och där vill man betona att gamla ston sällan ger toppavkommor gäller detsamma hingstar ????Det pratas det ALDRIG...
Svar
15
· Visningar
1 739
Senast: athena
·
Avel ..tråden om Artist.. jag har letat med ljus och lykta efter information om Abbot.. han fick inte många föl, men vet någon ngt om dem hur...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: malinsky
·
Avel Läste i nya Ridsport idag att hingstlicenserna chockhöjs från 1500 kr till 5000 kr :eek: Undrar hur många hingstar som "faller bort"...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 531
Senast: clownen
·
C
Avel Funderar 2005 att ta föl på min häst. Det blir första gången..... Hon är registrerad i ASVH och hennes mor i Svensk ridponny. Hon...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: ameo
·
T
Avel Någon som vet något om den hingsten? Född i USA e. Runaway Groom u. Sheena´s Gold. Tror han såldes som avelshingst till Korea? Alla...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: TooFatToFly
·
K
Avel Någon som har bra tips på lämplig gångartshingst (som gärna kan hoppa) till mitt Amiral - Honeymoor xx - High Pearch xx sto. Själv har...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025