Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Ska ni åka till ASRP:s avelskonferens 29-30 januari?
Svar
7
· Visningar
845
Senast: Moraviken
·
Avel vilka hingstar är Elit hingstar inom varmblodstravaren? dom jag vet om är Coktail Jet Count's Pride Lindy's Crown Pine Chip...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: ghost
·
Z
Avel Har alltid fått för mig att hästen ska ha föl sommartid, men här verkar det vara många som har föl redan nu?
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: neywaz
·
Avel Har nu löshoppat min -03:a ett antal gånger och hon är bra, tydligen riktig bra på att hoppa. Trodde att jag var säker på...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: roslagen
·
Z
Avel Vad tycker ni om att använda en hingst (godkänd)till sitt sto första året hingsten är satt i avel? Dvs, hur viktigt är det att se...
2
Svar
25
· Visningar
1 787
Senast: Masse
·
Avel Är det någon avels/genkunnig/av erfarenhet som vet lite om denna lite ovanliga färg?? Vad krävs för att en häst ska få färgen...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 740
Senast: Lorpan
·
A
Avel Är det någon som har koll på när det blir hingstvisningar? Hingsttåg eller någon annan visning typ flyinges? Gärna när de kommer tills...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: Iglatjarn
·
D
Avel Hej, skulle vara tacksam om någon kunde ge mig lite info om Freimoor. Härstamning, avkommor, temprament etc. Mvh Donna
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Görel
·
Avel Hittade en artikel (i en gammal ridsport special tror jag) om en hästras, tror den var från Spanien eller Portugal, som hade enorma...
Svar
6
· Visningar
3 186
H
Avel Hur hög är han? Någon som vet... Tacksam för övrig info om honom också. Tycker han verkar trevlig. Men har bara sett några bilder...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: ScissorHands
·
S
Avel Hej jag leter lite fakta efter Artist men hitter inget är det någon som vet något? hur han ser ut? vad han lämnar för avkommor osv gärna...
Svar
13
· Visningar
1 336
Senast: ScissorHands
·
S
Avel Kanske dum fråga men jag har aldrig betäckt ett sto och frågar man inte så får man inte veta ;) Alltså hur går man till väga när man...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: mycket_irriterad
·
Avel Ni uppmärksamma som brukar sitta och följa hingstarna får gärna hjälpa mig med några funderingar jag har inför bruksprovet. 1. Flätar...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Cillavan
·
Avel EN av de hingstar jag tänker syna lite närmare för att eventuellt använda till mitt hbl-sto är fullblodshingsten Favoritas**, som tävlas...
Svar
14
· Visningar
1 060
Senast: roslagen
·
A
Avel Har en shettis som jag ska försäkra men jag undrar, pappan är minishettis mamman är shettis vad klassas min lilla dam som? Är det...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: lul
·
Avel Har börjat med ett arbete om travare och tänkte ta reda på vartifrån hans färg kommer ifrån. kollar på Allbreed's sida och där ärvs...
Svar
11
· Visningar
940
Senast: Zuzzi
·
J
Avel Halloj, Vi har börjat fundera på att betäcka vårt 12-åriga D-ponny sto, 142 i manken och svart(eller mycket mörkt brun). Jag har...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: RebeckaKihlberg
·
Avel Min lilla hingstunge som är nämnd i annan tråd har mörkare tigeränder på bakbenen vid knäna, vad är detta? Är det vanligt ...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: neywaz
·
W
Avel Jag skulle vilja veta så mycket som möjligt om fullblodshingsten Le Mans xx 824. Vad har han lämnat efter sig i både fullblods- och...
Svar
5
· Visningar
1 378
M
Avel Kikade runt lite på Master-avkommor och hittade Maxum 991. Vad är det för hingst, och har det blivit något av avkommorna? Resten av hans...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025