Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Jag fundrar på att betäcka mitt sto med honom nu undrar jag hur är Cardentos avkommer?
Svar
5
· Visningar
866
Senast: sussisus
·
Avel Hej! Hur många har provat detta på era ston?? Hur många gånger har det vart rätt kön sedan? Egentligen var exakt ska man ha...
Svar
15
· Visningar
3 370
Senast: xbella
·
C
Avel Jag har fått ta över ett halvblods sto som är 23 år, hon promenad rids lite grann som det är nu. Hon var väldigt duktig i både dressyr...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Görel
·
F
Avel Vad skulle ni betäcka med för hingst på ett fullblodssto efter Steve's friend? Några tips?
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Burra
·
E
Avel Går i betäckningstankar inför våren(för vårt sto alltså). Är det någon som har lite info om denna hingst ex temprament, hur ser årens...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 198
Senast: mycket_irriterad
·
Avel Jag har ju ett sto som ska föla i juni. Fölet ska sedan tillbaka till stoets förra ägare och hon kan komma till henne för att föla där...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: carinaso
·
Avel vad är bäst att ha som fölningsbädd? Halm eller spån? Mitt sto ska ha i slutet av maj/början på juni och kommer då att få stå inne på...
Svar
12
· Visningar
999
Senast: ankans
·
A
Avel Vilken hingst anser du är mest komplett inom respektive gren? (Halvblod, Hoppning och dressyr) Allstå, är det någon hingst som du...
Svar
15
· Visningar
1 885
Senast: shady
·
N
Avel Jag har ett 6-årigt halkvblodssto som jag väldigt gärna skulle vilja ha en exteriör-bedömning på, dels för att det skulle vara en kul...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: Cillavan
·
A
Avel jag undrar vilka skador man ska akta sig för hos avelsston, vad som kan ärvas till fölen? Hur är det tex med upprepade...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: _Tazty_
·
Avel Att alla är individer är självklart så det behöver inte tas upp. Men jag är nyfiken på att få höra hur era PC avkommor är till sin...
Svar
5
· Visningar
2 049
Senast: sissu
·
R
Avel Kloka shettismänniskor...hjälp!! Nu blir jag tokig snart , vet att jag suttit och läst vad som gäller vid bruksprov för shetland och...
Svar
7
· Visningar
857
Senast: lul
·
B
Avel Någon som vet ifall det finns någon svensk knabstrup förening?
Svar
1
· Visningar
795
Senast: ika77
·
X
Avel vit fläck på mulen heter ju snopp det vet de flesta men vad kallas det när hästen har en grå prick i det vit på mulen ? (bild) nästa...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: Xenox
·
Avel Hej! Jag har lite funderingar kring treårstestet, visserligen är min pålle bara 2 år nu, men tiden går fort jag tycker nyss han var ett...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: mycket_irriterad
·
Avel hur har det varit? häromkring (småland) tycker jag att det har varit väldigt svårt att få stona att ta sig, kan det månne bero på det...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Welsh
·
J
Avel och sto-jäkeln blir bara surare och surare mot mig. För några månader började hon lägga öronen bak när jag slängde upp regntäcket på...
Svar
8
· Visningar
911
Senast: Bodbäckspålle
·
Avel Hur många var det som var och tittade på Flyingedagarna i helgen? Det var oerhört roligt att få se dessa fina hingstar från Celle...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 071
Senast: Cockney
·
M
Avel Virusabortvaccineringarna ska ju göras i femte, sjunde och nionde månaden har jag förstått. Men, ska alltså första sprutan ges FÖRE...
Svar
7
· Visningar
873
Senast: Thera
·
Avel Vad är detta för färg?
2
Svar
37
· Visningar
2 669