Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag är inte så bevandrad i det här hur färger nedärvs så jag har en liten fråga: Kan en viss färg nedärvas från äldre generationer...
2
Svar
26
· Visningar
2 153
Senast: Formosiss
·
T
Avel Vet ni hur ärftligt det är att hästar som är glosögda medför det till sina avkommor? Vet ni om glosögd anses som "fel" i kallblodsavel...
Svar
1
· Visningar
1 222
Senast: lila
·
T
Avel Vad är vad och är det något vi eg har namn på detta i Sverige? Vi har tre varianter hos oss; 1. Tvååring med två blåklintsblå ögon -...
Svar
2
· Visningar
1 118
Senast: lila
·
A
Avel Jag ska eventuellt köpa ett dräktigt sto. Vilka papper ska jag se till att få med? Stoets pass förstås, men vilka papper ska det...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Masse
·
Avel Finns det nånstanns man kan kolla på stona? Alla deras avkommor osv. Har ett sto jag skulle vilja veta lite mer om. Och vad som hänt med...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: Görel
·
B
Avel har någon en bild på han? har några kan ju finnas fler
2
Svar
25
· Visningar
4 543
Senast: oskma
·
K
Avel Hej Jag har ett mycket välstammat islandshäststo, hon är välvuxen, har ett fantastiskt lynne, bra kroppskontroll och bra gångarter. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 392
C
Avel Såg på Flyinges hemsida att det ska vara ett avelsseminarium där i April. Är det någon som vet vem som ska hålla i seeminariet ...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: selmaH
·
A
Avel Halloj! Det närmar sig, dagen med stort D. Bruksprovet år 2005. :bump: Jag skulle vilja höra lite om vilka hingstar det pratas om...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: GiG
·
H
Avel Har hört att det inom vissa raser - ex. tyngre kallblod fr. England/Skottland - förekommer någon form av defekt (typ nervskada) i...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: Hovdam
·
B
Avel Någon som vet ifall det finns någon som föder upp mulor i Sverige? finns det någon mula i Sverige öht? skulle vara roligt att veta =)
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Ziemona
·
L
Avel Har själv absolut noll koll på alla halvblodshingstar.. :crazy: Men ett fullblodssto i stallet ska betäckas och jag blev ombedd att...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Love_Lee
·
S
Avel En av hästarna jag rider har okänd stam och är imp från Danmark..hur gör man om manvill ha henne godkänd? går de inte då? tacksam för svar..
2
Svar
26
· Visningar
1 721
Senast: störd_nörd
·
I
Avel Inspirerad av "dräktig"-tråd. VILL SE FÖLMAGAR! Hur ser dom ut innan fölning? Det är ju så otroligt individuel. Tråden kanske passa bra...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: mimus
·
J
Avel Kan jag anmäla min 2åriga welshpartbreed (50%) hingst till premieringen på Grevagården 9 april? SWF har ju samma regler som det är i...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: Inloggningsnamn
·
Avel Behöver verkligen hjälp med att förstå alla dessa förkortningar :rofl: Fick hem papper på ett halvblodssto som har gick...
Svar
7
· Visningar
1 766
Senast: roslagen
·
C
Avel Ni som gör tvärt avvänjning och tar bort kraftfodret helt, när sätter ni in det igen? Om hästen rids/tränas. Jag har tagit bort helt och...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: Icca
·
Avel Mor är prickig på vit grund(knabstrup) Far svartskäck mycket stickelhårig oxå.(halvblod) Hur stor är chansen att fölet blir...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Atle
·
Avel Är det någon mer än jag som hunnit läsa Kurt Graafs bok om Den svenska varmblodsavelns historia under 200 år? Vad tycker ni? Jag...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 344
Senast: Görel
·
F
Avel Har ett Danskt Halvblod (okänd änsålänge) Hon är väldigt het men alltid kontrollerbar. Har mycket humör som ibland kan gå till...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Cronis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025