Maloubet de Pleville

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare evasarius
  • Startdatum Startdatum
Sv: Maloubet de Pleville

Ja det är ju sant =) haha.... får hoppas att ni inte gör det =P

Jaha ...nu har vi träffat,sett och filmat honom och vi blev faktiskt positivt överraskade. Han skötte sig fint, hoppade mer än utmärkt och vi tyckte faktiskt att han var rätt läcker.
Kanske inte så att man utbrister "GUD vad vacker", men i vårat tycke absolut inte ful.
Vi håller iallafall tummarna för att han går igenom bruksprovet.

De är fortfarande säkra på att satsa inför bruksprovet? De var ju det i våras...men saker kan ju alltid ändra sej så att säga...

evasarius skrev:
Jaha ...nu har vi träffat,sett och filmat honom och vi blev faktiskt positivt överraskade. Han skötte sig fint, hoppade mer än utmärkt och vi tyckte faktiskt att han var rätt läcker.
Kanske inte så att man utbrister "GUD vad vacker", men i vårat tycke absolut inte ful.
Vi håller iallafall tummarna för att han går igenom bruksprovet.

Tycker inte heller att han är ful, det enda som stör i exteriören är ju piphasen :D

Sedan tycker jag att han är näst intill identisk sin far..

Tyckte också att han hade väldigt mycket Baloubet i sig, både utseende och rörelse.
Han till och med hade de små lekfulla "skutten" inne på banan.

när är bruksprovet?? det har inte varit ännu?

Jag såg honom i 5 års finalen på flyinge och han har tagit sig riktigt fint sedan jag sist såg honom... hoppat har han ju alltid kunnat men blivit mer musklad och rund

Såg du honom i 5-års finalen så kollade du på fel häst han var nämligen bara 4 år förra året.

Senast ändrad av en moderator:

Näe jag såg inte fel... råkade antagligen skriva fel bara =)
hade min lilla snutt, flyinge ab:s Pelé med där också

*låna*

Ursäkta en okunnig, men är det Peder Fredricsons 5-åring? För om det är han såg jag
honom på Flyinge i helgen och det var noll hingstkaraktär över honom. Påminner om en 10-årig fullblodsdam jag känner som är ridskolehäst.

Förresten Cockney, Pelé hälsade jag på han var riktigt go!

tja...smaken är ju som baken =)
det är inte många hingstar som har allt...
hoppförmågan är det inget fel på . vill man dock ha en hingst med
korrekt exteriör kan man ju välja en annan =)

visst är han fin!?! =)

Ja det stämmer, en stor enligt mig ganska ful fux som totalt saknar hingtskaraktär.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: Jeps
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18