Utställningsplaner 2005

Sv: Utställningsplaner 2005

men i den skriftliga utlåtandet var allt positivt, rättar sig bra, god och säker taxering mm mm.

Precis så var det för oss också! Jättefint på pappret men enligt den muntliga kritiken var allt sk*t. Men men, om inte annat får man komma och visa henne hur FEL hon hade förra året ;)

Planera är alltid kul så här i början av året, sen får man väl se vad som blir av/vad man hinner med :smirk:

- 7-årige Eros skall visas på avelsvärdering på Grevagården den 2-3 april.
- Våra två treåriga ston skall visas på sommarpremiering och på treårstest
- Ettårsstona skall nog få åka med på någon utställning... Eller, kanske blir det att vi tar med det bästa treårsstoet o bästa ettåringen...
- Mini-hingsten skall visas på lämplig utställning under sommaren, för att förhoppningsvis bli berättigad till SUCH.

Kanske får någon av de äldre tanterna (eller gammelhingsten ;) ) åka med på någon utställning i mån av tid, plats etc, kanske skrapar vi ihop en avelsklass efter någon av "gamlingarna", det brukar vara skoj :D
Hlsn Helena

jag tycker de JÄMT går när jag är ute och rider Delicat....Han som har stora skälvan för just bussar

Hur ställer det sig när en en häst har ett öveben från en skada. Går det att ställa ut. Eller är det ingen ide.

Han fick ett slag eller spark på betet i sommras.
Var svullen ett bra tag. Ingen hält. Behandlad med pencelin mm.
Nu helt bra men ett stort överben kotan

Jag ska ställa ut på en del utställningar i år det gör vi iof sig varje år *S* Fast det blir ingen vinterutställning för mig i år då jag tycker att den ligger för långt bort .. fast iof sig vet jag inte riktigt vad Väst har sin hm. men det blir väl annars de flesta syd har och en och annan väst också . Har ju flest shettisar men tänkte att jag ev skulle hinna med att visa mitt 2 åriga welshsto cokså som inte är visad sen fölmönstringen *S*

Vart bor du då? Vinterutställningen i Norrtälje är den för långt borta?

lul skrev:
först blir det vinterutställningen här uppe i vännäs .. har en tanke på att visa honom på premieringen i boden senare i april .. vi får se känns som en mycket mycket osäkert kort. sedan har vi en utsällning till här uppe i mitten på sommaren som jag även tänkte visa honom på .. sedan så blir det nog till att åka söderöver och kika på nån utställning oxå o kanske hjälpa nån vän i nöd eller så :)

Är det enbart Shettisutställningar då eller är det för andra också?
Tomten är lite sugen på någon innan premieringarna i september, men hittar inget.

Det blir nog så att jag visar "något" på Rättviksutställningarna (alla raser? + ASRP-riks). Welshingsten + ev något vackert föl om vi får några sådana. Ridponnystona med föl ska ev visas på premiering.

Senast ändrad:

Först måste jag säga till welsh: Herregud!! Du har skrivit 97 inlägg sen jag var här sist :eek: efter min lilla stormfrånvaro. Jag skulle gratulera dig till 2000 inlägg men nu får jag säga grattis till 2100 istället :p :rofl:

mina planer är för många för att bli förverkligade, sen ahr jag itne alla datum heller smen så här långt vet jag nu:

-9:e april Grevagården med tvååringen Daiquire, skall ev flytta direkt till nya ägaren då om det går bra.
-12 Juni Lerum, troligen de flesta, Haly om han inte drabbats av stoförälskelse och tappat vikt, Summer + föl och Gwyneth.
-Juli, premiering med Summer + föl.
-Till Riks åker jag antagligen som åskådare, då en vän köpt världens finaste föl som kommer sopa mattan men resten av gänget (Beware welsh :devil: ) om jag lyckas övertyga ägaren om att utställningar är kuligt :) (hon ville inte åka först då det är så dåigt med konkurrens, hon ville faktiskt tävla mot någon, då jag förklarade att alla dalmasar antagligen dyker upp sken hon upp och lovade tänka över saken, för det är ju så roligt att vinna!! En till som inte är blyg... :smirk: )
- Bjärsjölagård med Summer + föl, kanske Gwyneth också om jag får transport dit.
-Tidaholm i augusti med någon, kanske Haly

Sen vet jag inte men det dyker säkerligen upp lite lokala ponnyvisningar!

Den lul tänker på är bara för shetland. Du får åka till Norrtälje - där är det en vinterutställning för alla ponnyraser.

hihi jag kommer och hejjar på er alla bukefalosare - när ska du koma förbi och kika på lilleman? är hemma i velan - har ryggskott eller något så jag är sjuk från jobbet...

Jadu... Jag jobbar dygnet runt (nästan i alla fall :D ) men måste komma förbi snart...

Kul om du kommer!

Är ingen älskare av RIKS men kanske åker jag dit beroende på vad småttingarna får för resultat tidigare uner året. Jag åker inte dit med en ponny som får silver, lite självkänsla har man dock. Att sedan komma dit och få silver må vara hänt men att komma dit och få brons :( Har ju ett nytt ungsto i stallet som ska visas i sommar, sekt B. Nåja återstår att se vad som finns i stallet när det är dags för utställning. En sak är säker, Ärtan ska gödas. Nu består han bara av lååååånga ben.....

Yapp lite långt bor i Halmstad kommun jag , finns en vinter utställning shetland nere i skåne men det tar nog 3 timmar för mig att köra och det är lite väl långt när man inte vet väglag och så.

hanna_shetland skrev:
Den lul tänker på är bara för shetland. Du får åka till Norrtälje - där är det en vinterutställning för alla ponnyraser.
Norrtälje känns lite långt bort :D
Hur hittar ni rätt på utställningarna som?
Har tittat lite på Mellan Norrlands Hästavelsförbund som väl är det område som jag "hör till", men hittqar bara de vanliga premieringarna till hösten.
Vore jätte kul att hitta en vanlig utställning under våren/försommaren. Kanske borde kolla på andra rasföreningars lokalavdelningar, kan det vara en ide?

Funderade att visa på vinterutställningen i köping men det blir det inget av.
Men treåringen ska premieras, och i senare i år ska väl Frida & fölisen visas.
Karamell hänger nog med på nån utställning, och tjugoåringen ska visas för första gången för skojs skull. Säkert kommer vi att åka till strömsholm, det har ju blivit en tradition. :)

Jag går in på min rasförening + kollar avelsföreningarna som ligger nära mig. I mitt fall så blir det SWF + RPAF.
Gå in på SPAF och titta på alla avelsföreningar som finns anslutna till SPAF. :idea:
Mellersta Norrland, där brukar väl J. Staaf hålla uutställningar i Näsåker eller???

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Dottern har en egen ponny som hon tävlar på hobby nivå. Ingen elit satsning men vi har kuskat runt nästan varannan helg i sommar på...
2
Svar
38
· Visningar
4 591
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar