Unghästmål

Sv: Unghästmål

Nyblivna 4-åringen visades på 3-års och matchas nu försiktigt mot kvalitén. Kvalitets brukar alltid vara på hösten här så vi hoppas att det är det i år med då han är väldigt stor och rätt valpig fortfarande. Blir nog inget direkt tävlande och förmodligen inte heller något championat för honom i år (möjligtvis gångartschampionatet)av ovanstående anledning men några mindre klubbtävlingar framåt hösten kan nog bli aktuellt :) !

Nyblivna 6-åringen (säger som Cyllene - hu vad åren går! :crazy: ) är högdräktig och ska föla i månadsskiftet mars/april om allt går bra *peppar peppar*. Hon ådrog sig tyvärr en skada hösten -03 (precis efter att hon vann sin kvalitetstävlan :crazy: ) och har stått mer eller mindre konvalescent sen dess :( . Ska kollas upp igen efter fölningen och ska sen förhoppningsvis kunna sättas igång igen, annars blir hon kvar i avelsboxen...

Jag vet inte hur det har gått till, men jag har ju bara EN enda unghäst i år... (har tydligen lyckats sälja några stycken :p)
Mitt treåriga shettissto ska köras in färdigt och förhoppningsvid kvalas in på travet, där en tävlingskarriär väntar.
Treårspremiering känns självklart - hon fick ju i alla fall 41 poäng på sin första utställning i somras :bow:! Och KANSKE tar jag mig iväg på treårstestet till hösten. Hon har väldigt bra rörelser, efter både far och mor, så det kan ju vara värt mödan. :)

2-åringen skall tömköras och löshoppas samt vänjas vid sadel och träns (det är påbörjat!). I höst/vinter skall jag sitta på henne och ev. oxå rida lite försiktigt om hon inte växer för mycket! Sedan väntar 3-årstest nästa år!

För 5-åringen är målet att starta någon lättare hoppklass när hon är klar för det. Dressyr får vi se hur det blir med. Beror helt på hur hon utvecklas. Dock behöver hon bli betydligt starkare och stadigare innan det är dags!

Har två 4åringar (connemaror) som förhoppningsvis ska visas på kvaliten i höst. Ska väl försöka hinna med någon utställning också.

Min femåring ska gå kvaliten i höst (fölsto) och min man ska väl träna upp hennes kondis tills jag kan rida själv efter förlossning. Hon får tidigt bete så jag hinner med att rida igång.
Fölisen (ettåringen) går på lösdrift och ska inte göra ett skit. Kanske få något träns på sig någongång och skutta lite i ridhuset om jag tar hem henne, annars inget.

Till att börja med så hoppar Patsy numer i en unghästgrupp i ett av ridhusen. Med betoning på häst så hon ser väldigt liten och rund ut jämfört med de andra :cool:

Målen för i år är att kvala till Ungponnychampionatet, båda grenar och sen välja till finalen.

Samt att ha startat LA båda grenarna innan årert är slut med godkänt resultat (dvs 60% och nolla).

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 923
Senast: Joro253
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 539
Senast: Freazer
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 604
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar