Dräktig i 200 dagar i dag

Sv: Dräktig i 200 dagar i dag

Min WM skulle fölat den 3 jan men kan fortfarand tas för lätt fet om man inte tittar under all päls och man. Inte en tillstymmelse till juver men har börjat mjukna lite vid svansroten. När jag fick hem den lilla ben geten i slutet av nov syntes det inte alls, så misströsta inte.

Min ena är på ca 218dygn och hon är riktigt rund och go. men min andra är på ca 160 dygn(ska inte föla fören i juli :( ) hennes mage växer bara lite. hoppas den börjar växa snart. :bump:

Ha Ha Ha, Du är skojig du... :rofl: :rofl:

har du glömt att donnan gått vild i de walesiska bergen fram till november? Jag är glad att jag kan leda henne utan allt för stora problem och borsta fram till korset ungefär. :D Vi håller på att träna på att lyfta hovarna. En nybliven 5-åring som är på en ettårings nivå ungefär. Skitkul!
Tack och lov sliter hon hovarna jämnt, så hovslagaren får vänta. Alternativet är att drogga henne för att känna efter, men så desperat att få veta är jag inte. Nu har juvrena börjat fylla i en aning inbilllar vi oss. dvs, en stod där fram och brottades med hennes vispande framben, medans jag stod men hjälm och stålhätteskor 2m ifrån magen med saxen och klippte bort päls under magen så att man ska se lite bättre, för att ta på henne är strängeligen förbjudet enligt henne. Tills hon är mera tämjd accepterar jag "snällt" det :o
Ledvan till utställningen i juni är mål nr 1. :banana:

Min ska föla 12:e juni är det beräknat(vet inte hur många dagar?) :D Hon är tjock, men det beror nog mer på min käre fars generösa utfodring... Han tror nog att hon väntar trillingar (minst)

Senast ändrad av en moderator:

Min gumma väntar sitt 2:a föl nu i April (exakt beräknat till den 18:e, men ja ni vet till och från några veckor.. :angel: .)

Jag tycker hon är enorm!! Bukig och stor, har nästan varit det i flera månader, vetrinären konstaterade bara att hon hade mycket fostervatten men att allt var normalt.
Hon går för det mesta i sin stora hage med kullar och dalar med bästa kompisen hela dagarna. När vädret är ok skrittar jag ut i skogen en stund, det får jag göra barbacka då sadeln för längesedan slutat sitta bra... :smirk:
Är sååå nervös för detta med föl efter att ha läst boken - att bli med föl...låter som om allt kommer gå fel.. :crazy:

Lycka till alla... :banana:

Min gamla har gått runt 270 dagar, det är inte långt kvar nu. Är väl rund om magen men inte överdrivet stor. Jag köpte henne dräktig så jag vet ju inte hur hon ser ut annars. :D

Pigg och glad annars...

hej

min märr har varit stor som ett hus sen betet i somras

nu har hennes buk blivit mer normal man ser att det inte är fett utan fölmage, man ser att det putar mera på nåt vis.
kanske synvilla.

hon skall föla runt 16 april

Senast ändrad av en moderator:

boken Att bli med föl är en riktig rysare! Efter att ha läst den ångrade jag nästan att jag betäckte - verkade vara en chans på miljonen att det kommer ut en normal fölunge utan komplikationer.

Min grevinna har också blivit riktigt rund om magen, och idag kände jag för första gången tydliga rörelser därinne!! :bump: :love:

Man får INTE ta henne på juvren och knappt under magen alls, och hon har humörsvängningar som inte är av denna värld. Ena sekunden döirriterad på allt, nästa sekund är livet underbart, och däremellan är hon djupt försjunken i sig själv... Men hon är precis lika pigg som vanligt, vill ut på ridturer men blir ganska snabbt trött dock. Hon ska ha i mitten av maj.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar