S
savage
Sv: Ej godkänd hingst
I många 90-dygns avgifter ingår en foster-föl försäkring...
I många 90-dygns avgifter ingår en foster-föl försäkring...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men att ta en "annonshingst" för att man inte har råd med en beprövad är skam.
Burra skrev:Jag kan hålla med om vilken skitavel det är men på samma gång så leker en del stoägare med enormt dyr hingstsperma och blir väldigt förargade när inte köparen vill betala vad hästen har kostat att producera. Vilken annan verksamhet kan gå och säga att varan kostar så här mycket för det har den kostat att producera när konkurrenten kan sälja en likvärdig vara till ett överkomligare pris. Och skitavelns undergång är ju en konkurrensfråga och det finns faktiskt bra individer med gråa papper(som måste enligt diskutionen är oseriösa skithästar)
mycket_irriterad skrev:Jag kan bara tala för halvbloden och vad det gäller 98 % av hingstarna så är det faktiskt inte så dyra att man måste vara välbärgad för att ta något föl, det är trots allt bara en liten del i vad det kostar att föda upp hästar så har man inte råd med den kostnaden så blir det inte mycket billigare av att använda en billigare icke godkänd, då har man helt enkelt inte råd med den "hobyn" helt enkelt, och vid försäljning så lär du får ut mer pengar på en häst med en "ritkigt" stam istället för "hingsten i grannhagen", i ade allra flesta fall.
GiG skrev:Skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken att använda en icke godkänd hingst.
Görel skrev:Fast om du avlar på individer utan känd stam vet du ju inte vad du avlar på. Det kan finnas många dolda drag som inte syns på individen men som finns i dens gener.