tips på liten hingst i halvblodsaveln

Sv: tips på liten hingst i halvblodsaveln

Jag vet en som har en e: Feliciano-Krevad-Ceylon och enligt vad jag förstått på ägaren och på snacket som går att han inte är helt enkel. Men som sagt han har en mor också och Krevad-Ceylon tycker iallafall jag klingar lite humör. Kan tillägga (på tal om diskussionen om Fille ger stort eller litet) att han är ganska stor och grov också.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har sett Fille en massa gånger, och såg också Irco Marco in action, så jag vet vad jag har valt :D
Och mitt sto är e Ceylon ;)

Men det var intressant att höra om en Felicianoavkomma som är knepig, det har jag inte gjort tidigare!

Har hört från en som känner ägarna att Nostradamus inte kommer att vara i avel i år, utan helt få koncentrera sig på tävlandet.

har träffat 2 fille avkommor som varit under 1,60, med mammor som varit +1,65....men det var bådas första föl så det kanske spelar in.....första fölen kan ju vara något mindre. Deras andra avkommor har blivit och kommer bli +1,65 med andra hingstar då, lite kuriosa bara.....

Magini har jag sett lämna STORT. Trots små mammor så har han lämnat STORA avkommor. En 173 cm som fyraåring (och inte färdigväxt men förolyckades tyvärr, men han hade nog blivit iaf 175 som stor. Mamma var 165), sen en 168 (mamma ponnymått) de andra två var mellan 165 - 170, mammorna mellan 150 - 155.

Fyra avkommor är dock inte speciellt många och det kan ha varit statistisk otur att jag såg fyra stora, men..

Jo, men Dirko lämnar hyfsat stort vad jag vet och jag har själv en avkomma efter Nostradamus på 176 cm (han har ju stort bakom från pappa Nocturne) samt att han inte verkar i avel.

QE verkar efter vad jag har sett på 3-årstesterna ge lite lagoma hästar (kring 165 cm)

Fast hans äldsta föddes ju förra år, så det går inte att säga ifall han kommer att lämna stort eller smått.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 279
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London