Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel När är det vanligast att man betäcker. Alltså vilken månad. Spelar det någon roll om man betäcker i april eller i oktober? Vilka är...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: Rikkan
·
Avel Sitter här och funderar lite på vilken hingst jag ska välja till mitt hbl-sto våren 2005. Vad skulle ni rekommendera? Hon är e.Zorn... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 814
Senast: Zeena
·
A
Avel Har ett sto i stallet som är efter halvblodshingsten Baltzar (stavas?), vad vet ni om honom? Har kollat på Del Mar men många är ju...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: annae
·
S
Avel :banana: Brukar använda massör till mina hästar, men nu när stoet ska betäckas, vad "säger" man då? Antagligen så vet min massör det...
Svar
7
· Visningar
2 023
Senast: Cecely
·
Avel Moderator får väl flytta om frågan inte passar här men det känns som jag kan få bäst svar här där det finns travfolk. Vad innebär...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Bodbäckspålle
·
B
Avel Hej! Skulle vilja ha lite tips på en fin fullblodshingst. Tänkte låta betäcka mitt fullblodssto till våren. OM man betäcker med en...
Svar
11
· Visningar
2 573
Senast: athena
·
W
Avel Hej! Har funderingar att betäcka mitt sto med en tyskhingst...och försöker nu läsa in mig på hur man beter sig när man själv vill välja...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: krypto
·
K
Avel Om tex pappan är mörkbrun/svart och mamman skimmel. Och så kommer en svart liten föl unge ut. Hur ska man veta om den kommer att...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: CillaW
·
B
Avel När jag kom ut i stallet var mitt dräktiga sto (dag 288) INTE sig lik: Hon bara stod och stirrade ut genom fönstret och flåsade rätt...
Svar
4
· Visningar
1 683
Senast: bitch1
·
Avel Med ca 1500 besöker trots totalstorm och regn/hagelstormar så blev kvällen riktigt lyckad. Programmet såg ut så här: Falsterbo e...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: ecssory
·
Avel Hur länge kan en hingstunge gå med sin mamma utan att de börjar göra konstiga barn tillsammans? Min granne som inte är så hästkunnig...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Nafayette
·
Avel Detta hittade jag i en gammal tidning jag hade liggande hemma (från 2001): (Under annonser "hästar köpes") "Har du en/fler...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: QuickStar
·
I
Avel Hade ni turen att sitta med kamera i handen när stoet fölade? :) Visa gärna bilderna här för oss andra! :banana:
Svar
4
· Visningar
796
Senast: corzette
·
X
Avel ---jag riktar mig till islandsfolket (även om frågan egentligen hör hemma på avel, men jag tror att ni är de som är mest kunniga på... 2
Svar
26
· Visningar
2 161
Avel Jag har i dagarna blivit erbjuden att köpa ett mkt flott halvblodssto efter Leuthen... Hon är 6 år och visades som treåring med bra...
Svar
13
· Visningar
1 294
Senast: mycket_irriterad
·
C
Avel Vad kan man avla fram för spännande färger med en sån islänning?Vad ska hingsten i så fall vara för färg?Tänker på roliga silverfärger då :)
Svar
1
· Visningar
1 569
Senast: Atle
·
W
Avel Någon som vet en bra sida med arabhingstar. Försöker hitta mitt stos morfar, i och för sig hittade jag honom men där stod endast när han...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: carinaso
·
L
Avel Jag har ett ardennersto på 17 år som jag gärna skulle vilja försöka få ta ett föl på. (Hon har haft föl när hon var yngre, men inte hos...
Svar
9
· Visningar
940
Senast: Betsy
·
Avel Vilken hingst blir det som hamnar på årets hingstkatalog, tror ni? Själv tror jag på Don Charley eller Quite Easy. 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 151
Senast: Görel
·
Avel Så här i bruksprovs tider pratade jag och en vännina om förra årets hingstar och kejsaren kom på tal. Vad hände med honom var tog han...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: aldente
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka