Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel När jag kom ut i stallet var mitt dräktiga sto (dag 288) INTE sig lik: Hon bara stod och stirrade ut genom fönstret och flåsade rätt...
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: bitch1
·
Avel Med ca 1500 besöker trots totalstorm och regn/hagelstormar så blev kvällen riktigt lyckad. Programmet såg ut så här: Falsterbo e...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: ecssory
·
Avel Hur länge kan en hingstunge gå med sin mamma utan att de börjar göra konstiga barn tillsammans? Min granne som inte är så hästkunnig...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: Nafayette
·
Avel Detta hittade jag i en gammal tidning jag hade liggande hemma (från 2001): (Under annonser "hästar köpes") "Har du en/fler...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: QuickStar
·
I
Avel Hade ni turen att sitta med kamera i handen när stoet fölade? :) Visa gärna bilderna här för oss andra! :banana:
Svar
4
· Visningar
794
Senast: corzette
·
X
Avel ---jag riktar mig till islandsfolket (även om frågan egentligen hör hemma på avel, men jag tror att ni är de som är mest kunniga på...
2
Svar
26
· Visningar
2 147
Avel Jag har i dagarna blivit erbjuden att köpa ett mkt flott halvblodssto efter Leuthen... Hon är 6 år och visades som treåring med bra...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: mycket_irriterad
·
C
Avel Vad kan man avla fram för spännande färger med en sån islänning?Vad ska hingsten i så fall vara för färg?Tänker på roliga silverfärger då :)
Svar
1
· Visningar
1 566
Senast: Atle
·
W
Avel Någon som vet en bra sida med arabhingstar. Försöker hitta mitt stos morfar, i och för sig hittade jag honom men där stod endast när han...
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: carinaso
·
L
Avel Jag har ett ardennersto på 17 år som jag gärna skulle vilja försöka få ta ett föl på. (Hon har haft föl när hon var yngre, men inte hos...
Svar
9
· Visningar
936
Senast: Betsy
·
Avel Vilken hingst blir det som hamnar på årets hingstkatalog, tror ni? Själv tror jag på Don Charley eller Quite Easy.
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 146
Senast: Görel
·
Avel Så här i bruksprovs tider pratade jag och en vännina om förra årets hingstar och kejsaren kom på tal. Vad hände med honom var tog han...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: aldente
·
G
Avel Efter att ha läst ett av de senaste inläggen (och många andra) måste jag fråga om den gängse uppfattningen hos er som håller till här på...
2
Svar
24
· Visningar
2 691
Senast: Wara
·
Avel för 4-åringar, inför 4-årschampionatet, var går de? visar man hopp och dressyr på samma plats?
Svar
6
· Visningar
815
Senast: shady
·
Avel Ni som vet - om man visar sitt sto på stambokföring och betalar dyra pengar för det först, sedan anser man att hästen inte alls får den...
Svar
5
· Visningar
876
P
Avel Vet inte om den här frågan får vara här, men jag chansar :) Köpte för ett tag sedan en "Nordsvensk travare", men funderar nu lite ang...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: allroundhästarna
·
Avel Om en hingst, som tidigare varit jättesnäll att hantera, p g a dåliga förhållanden blivit som förbytt, vad nedärver den för egenskaper då?
Svar
3
· Visningar
779
Senast: Xeline
·
A
Avel Jag är intresserad av nordsvenskar och tycker det är väldigt roligt att läsa "protokoll" från avelsvärderingarna. Något som har slagit...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: allroundhästarna
·
Svar
8
· Visningar
1 055
Senast: Görel
·
Avel OM gud är god och unghästen blir fräsch och allt sånt så vill jag ju visa henne i sommar (skulle visats redan som åring men hon växte ju...
2
Svar
38
· Visningar
3 053
Senast: neywaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025