Vem blir det?

Sv: Vem blir det?

Så vitt jag minns är det andra gången en fullblodshingst pryder omslaget, Curacao xx var på 84:ans katalog. Någon som kommer ihåg några fler?

Phaéton (visserligen angloarabiskt fullblod) var på Flyinges katalog -91.

Var ju mer spännande så här men jag avslöjade det ju en dag innan Ridsport kom ut (där kan man se att det är 88:an).

Skojade bara, hoppas du förstod det. Hörde du något om en motivering också?

Självklart förstod jag det. Har ingen aning om någon motivering men det borde kanske ha med hans fälttävlansavkommor att göra?

Det finns väl ingen fullblodshingst som legat så högt i tävlingsstatistiken någonsin?

Hur menar du? Är så trött att ögonen går i kors och hjärnan vill inte funka som den skall.

Att han kanske fick komma på förstasidan tack vare att hans avkommor placerat honom högst i tävlingsstatistiken (av alla fullblodshingstar). Tror jag att jag menar :D

Ok, då är jag med. Nu har jag fått sova, men vaknade med en sprängande huvud värk. Får se om jag skall bli nästa i familjen som blir sjuk.

Det ända jag kan tänka mig att han hamnade där i år är för, Gällerdals hästs prestation under OS. Eller är jag ute och cyklar helt nu, med stamen på den?

shady skrev:
Ok, då är jag med. Nu har jag fått sova, men vaknade med en sprängande huvud värk. Får se om jag skall bli nästa i familjen som blir sjuk.

Det ända jag kan tänka mig att han hamnade där i år är för, Gällerdals hästs prestation under OS. Eller är jag ute och cyklar helt nu, med stamen på den?

Nej du har helt rätt! Han är efter 88:an - Stradavinsky** (stavning?)

:bow: :bow: Vilken tur att jag inte var ute och cyklade då. Är så dåligt väder idag för cykling :angel: . Hua vilken dålig humor jag har. :crazy:

Jo att humorn hänger ihop med humöret det är ju sant. Något vi har gemensamt då ju. ;)

:D Jag skyller på att jag har halsfluss. Brukar vara glad för det mesta men nu har jag bara ont.

Vi har nog mer gemensamt än så, hingstar och avel till exempel :)

Klart Rufsan hörde , 88:an är ju även Rufsans pappa ;)

Troligvis beror det på Keymasters OS resultat för något annan
anledning finns där nog inte. :crazy:

Rufsan skall oxå betäckas i vår och jag funderar på Feliciano till henne faktiskt, hon har ju bra ft stam på mammans sida med OS och VM medaljörer som släktingar, Rufsan själv börjar hoppa ganska trevligt nu faktiskt så någon debutant skall vi väl våga oss ut på i vår.
Dressyrmomentet kammar hon nog hem lätt , däremot tror jag hon kommer bli alldeles för tuff i terrängen för att våga rida högre än lätt klass på.
Den som lever får se.......

Vad kul med en till som tänker på Feliciano!

Men vet du om han verkligen har kommit hem från Belgien? Jag var inne på stationens hemsida för någon vecka sen, och där stod att han var i Belgien, men jag gissar att det är info från förra årets säsong. Så jag mailade hingsthållaren, men har inte fått svar ännu!

Förra året gick mitt sto gall med tredjehandsvalet, för förstahandsvalet dog, och Feliciano som var andrahandsvalet var i Belgien :mad: Därför hoppas jag verkligen att han är i Sverige i år!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 381
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 426
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur