Hingstval?

Sv: Hingstval?

Det är stoet på min användarbild som är mamman och fölisen är e: Akribori. Hennes gångarter är väl ganska ordinära, 877 är de bedömda till, men de som sett henne i hagen är imponerade av hennes trav :) . Däremot har hon tre raka led med Elitston på mödernet (snart fyra hoppas vi!) som förärvt sig väldigt väl både gångarts- och hoppmässigt.

Detta är taget från Hästaks hemsida som tar in Crelido:
Vid den obligatoriska fölbesiktningarna 2001-2003 fick Crelido kritiken
"Hingsten som avlar ädla föl av mycket god typ. Högställda med välsatt, välformad hals, rörelserna i skritt och trav god till mycket god. Mycket god galopp med god balans.
Kan användas till en stor bredd av ston och präglar sina avkommor positivt.

Han fick även 10 i ridbarhet vid det danska 4-års championatet i hoppning som han vann.

Kan tyvärr inte lägga ut bilder på henne men kan skicka via mail om du är intresserad?

Senast ändrad:
Sv: Hingstval?

Kolla in Acacio.
Jag har sett så många fina hästar efter denna hingst. Och han är lätt i typen. Allround också. Kolla på listor över % dressyr och hoppdiplom så ligger han bra till på båda.
Han ger snygga avkommer med fin halsansättning. Är du nyfiken på att kolla in avkommor efter Acacio så vet jag att Olle Olsson i Tvååker (uppf.) hade flera i somras.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 375
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 515
Senast: dobbis
·
Avel Hej! Har ett litet sto på 1,52 m i mankhöjd e. Fort-Baron x ue. A-dur som jag är sugen på att veta mer om hennes härstamning men hittar...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: Klein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025