Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Är det någon här som känner till fall där ledarstoet har tagit över ett annat stos nyfödda föl och hindrat det från att gå till sin mor...
2
Svar
24
· Visningar
2 073
Senast: EmblaAsk
·
Avel Visa "okänd" shettis jag har en shettis som är reggad i shettis förbundet men vill få en bedömning på henne(får inte ställa upp på...
Svar
17
· Visningar
1 118
Senast: EmblaAsk
·
B
Avel tänkte att ni som kan det här med avel å så borde ju veta.. om ett fjolårsföl är ca 115cm i mkh nu, kan det då bli en d ponny...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: Welsh
·
Avel Var kommer denna färg ifrån för ras i början?? Vilken ras har denna färg?? Vet ett isabell sto(väldigt mörkt med mörkare ben o mule) som...
Svar
7
· Visningar
2 266
Senast: MissFideli
·
Avel Håller på att kolla på en ny hingst till blivande föl. Har ett sto e Gauguin de Lully, ue Flamingo. Hon är av lite grövre...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Görel
·
Avel när man kollar i hingst katalogen tycker jag att wetano ser överbyggd ut...e det bara jag som tycker det, någon som sett han i...
Svar
10
· Visningar
1 106
L
Avel När är ett sto för gammalt för att betäcka?? Jag köpte mig förra augusti ett sto som då var 17 år. Blev gravid så jag har henne ute på...
Svar
10
· Visningar
1 101
B
Avel Hej! Jag har ett engelskt fullblod jag vill spåra. Hur går man tillväga? Jag har inga papper, ingenting. Vet att hon har ett föl i...
2
Svar
22
· Visningar
1 549
Senast: clownen
·
P
Avel Hej! Har tyvärr packat ner mina "häst"böcker, och undrar om någon här vet något om stofamilj 32, sk Blondine familjen (om jag minns...
Svar
6
· Visningar
1 332
Senast: clownen
·
Avel Hehe... detta är bara ytterligare en nyfiken-i-en-strut-tråd från mig :D frågan lyder...: finns det något i stil med "avelsvärdering"...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: LillaMy84
·
Avel Någon som väntar föl efter honom??? Jag har gått här och lurat lite på att betäcka med honom i år, han har ju en fantastiskt trevlig...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: Masse
·
Avel En bekant ska betäcka sitt halvblodssto och det skulle vara intressant och veta vad ni tycker för hingst. Stoet är f.1990, Asterix -...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: mimus
·
P
Avel Är det någon som känner till stamtavlan på hingsten Oj-Oj samt hans son Oj-Då. Tacksam för svar
Svar
19
· Visningar
1 744
·
Avel Oj, vilken krånglig rubrik det blev.. Ska ha ett muntligt föredrag i svenskan, om vilket om åde som hellst, så länge det håller sig...
Svar
9
· Visningar
1 048
·
Y
Avel Har ett sto D-day-Monaco-Herkules som jag funderar på att betäcka med Ragasso. Skulle bli glad om det skulle finnas åsikter om det valet...
Svar
9
· Visningar
961
R
Avel Haflinger, shettis och welsh cob är dom raser jag avgudar och nu har jag fått ett erbjudande kan man väl säga. En tjej i småland som...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: stall banal
·
Avel Om jag fill få fram avkommer efter en viss hingst? hur gör jag då? *jobbar och sliter med svenska uppsatsen*
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Zuzzi
·
Avel Har antagligen kommit hos mig om ingen var tidigare. :bump: Mitt arabsto födde igår kväll en frisk och välskapt hingstunge, fux med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 117
Senast: shady
·
C
Avel Sitter och tittar i 2004 års hingstkalender. Har därför några funderingar som jag kommit att tänka på: Hur skulle ni vilja att den...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 116
Senast: Hovdam
·
R
Avel Man blir glad när erfarna uppfödare uttalar sig som Börje Pettersson utalade sig i Ridsport nr 3 2005. Han skriver hur viktigt...
Svar
11
· Visningar
1 559
Senast: Fredriksberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30