Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel är det något som vet varför i hela fridens dagar man ej får ha sin shettishingst skodd vid premiering?? 2
Svar
22
· Visningar
1 502
Avel Olympic Ferro avled hastigt i kolik i helgen..... Så trist! Jag som hade tänkt åka ned och klappa på honom i vår... Hans...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: Angel
·
Avel är detta ens rätt forum? vet ej, men provar. hur mkt fullblod är man om det är mest svenska halvblod än fullblod. fullbloden är...
Svar
1
· Visningar
1 220
Senast: Görel
·
M
Avel Kom igen här ge mig tips på bra dressyrhingstar som ger stora hästar(ca 170) samt hästar med bra steg=) 2
Svar
32
· Visningar
2 726
Senast: shady
·
Avel För första gången kan jag inte alls välja hingst till mitt sto. Tycker inte att någon duger (vadå kräsen). Hon är dräktig med sitt 7:e...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: Filuran
·
Avel Hur lång tid tar det innan en korsning blir renrasig? Om jag har tex en "stor häst" som betäcks med godkänd halvblodshingst, avkomman...
Svar
4
· Visningar
1 292
Senast: Welsh
·
L
Avel hej! Vi har betäckt vårat sto med saigon. Ska föla i juni! Vi hoppas såklart på en Dressyr champion!! men jag undrar om det är någo...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Morotsbiten
·
J
Avel Halloj, Nu börjar det närma sig för mitt sto. Hon ska föla i mitten på mars. Veterinären kom ut för några dagar sen för att kolla så...
Svar
12
· Visningar
980
Senast: kima
·
E
Avel Är det någon här som känner till fall där ledarstoet har tagit över ett annat stos nyfödda föl och hindrat det från att gå till sin mor... 2
Svar
24
· Visningar
2 077
Senast: EmblaAsk
·
Avel Visa "okänd" shettis jag har en shettis som är reggad i shettis förbundet men vill få en bedömning på henne(får inte ställa upp på...
Svar
17
· Visningar
1 119
Senast: EmblaAsk
·
B
Avel tänkte att ni som kan det här med avel å så borde ju veta.. om ett fjolårsföl är ca 115cm i mkh nu, kan det då bli en d ponny...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Welsh
·
Avel Var kommer denna färg ifrån för ras i början?? Vilken ras har denna färg?? Vet ett isabell sto(väldigt mörkt med mörkare ben o mule) som...
Svar
7
· Visningar
2 283
Senast: MissFideli
·
Avel Håller på att kolla på en ny hingst till blivande föl. Har ett sto e Gauguin de Lully, ue Flamingo. Hon är av lite grövre... 2
Svar
28
· Visningar
2 789
Senast: Görel
·
Avel när man kollar i hingst katalogen tycker jag att wetano ser överbyggd ut...e det bara jag som tycker det, någon som sett han i...
Svar
10
· Visningar
1 107
L
Avel När är ett sto för gammalt för att betäcka?? Jag köpte mig förra augusti ett sto som då var 17 år. Blev gravid så jag har henne ute på...
Svar
10
· Visningar
1 102
B
Avel Hej! Jag har ett engelskt fullblod jag vill spåra. Hur går man tillväga? Jag har inga papper, ingenting. Vet att hon har ett föl i... 2
Svar
22
· Visningar
1 551
Senast: clownen
·
P
Avel Hej! Har tyvärr packat ner mina "häst"böcker, och undrar om någon här vet något om stofamilj 32, sk Blondine familjen (om jag minns...
Svar
6
· Visningar
1 334
Senast: clownen
·
Avel Hehe... detta är bara ytterligare en nyfiken-i-en-strut-tråd från mig :D frågan lyder...: finns det något i stil med "avelsvärdering"...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: LillaMy84
·
Avel Någon som väntar föl efter honom??? Jag har gått här och lurat lite på att betäcka med honom i år, han har ju en fantastiskt trevlig...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Masse
·
Avel En bekant ska betäcka sitt halvblodssto och det skulle vara intressant och veta vad ni tycker för hingst. Stoet är f.1990, Asterix -...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Allt om bur till bilen
  • Vaccination mot leptospiros