Bocelli, Corrado, Wetano....

Sv: Bocelli, Corrado, Wetano....

Har en åring efter Bocelli som har fått en väldigt lång och vacker hals vilket jag är glad över eftersom mammans är lite väl grov. På fölmönstringen som vi var på var ytterligare 2 Bocelliavkommor och båda hade samma hals och huvud som min = väldigt lika honom (fast min är väldigt feminin som tur är eftersom det är ett sto :D )

Har tyvärr inget nytaget kort jag heller vilket väl kanske hänger samman med att de är väldigt lurviga just nu de små djuren :cool:

Hmm... Har hittat en till hingst... Cellehingsten Londonderry. Han har ju fullblod i sig så det bör väl bli ett lite ädlare föl. Men han är dyyyyyyr! Speciellt om man måste inseminera flera gånger!

/Malin

Har en Londonderryavkomma i vårt stall - och den är underbar.

grimman skrev:
Har en åring efter Bocelli som har fått en väldigt lång och vacker hals vilket jag är glad över eftersom mammans är lite väl grov. På fölmönstringen som vi var på var ytterligare 2 Bocelliavkommor och båda hade samma hals och huvud som min = väldigt lika honom (fast min är väldigt feminin som tur är eftersom det är ett sto :D )

Har tyvärr inget nytaget kort jag heller vilket väl kanske hänger samman med att de är väldigt lurviga just nu de små djuren :cool:

Hur gick det på fölvisningen? vad fick hon för poäng? Kommer du ihåg vad de andra fick? Skulle vara intressant att se kort även om det är lite äldre kort.

/Malin

Det gick hyfsat på fölvisningen, hade förväntat mig bättre på rörelserna men eftersom hon växte så bidde det något lägre. 46 p (888778)

Den yngsta av de andra 2 fick bäst med 48 och den äldsta som var en månad äldre än min bedömde de inte pga av att de ansåg honom vara i en extrem tillväxtperiod och inte alls kunde göra sig själv rättvis (han var väldigt stor och min är stor även hon)

Här är en bild som togs efter fölmönstringen så hon är 2.5 månad www.snyggast.se/3078753

Har sett ett par stycken riktigt läckra och trevliga individer e. Londonderry. Längbenta och lite kortare i kroppen precis som man vill ha dem :D och faktiskt en som inte var fux...

Hon var jättefin!
Det är alltid svårt med poäng på fölvisningarna tyvärr. Borde nästan vara så att man skulle få visa dem flera ggr eftersom de kan skilja så mkt från vecka till vecka!

/Malin

Wetano är ju superfin! Alla som har sett honom "live" måste hålla med om det. Utstrålningen är ju underbar och han är så himla kraftfull och mäktig, trots det så är han ändå lätt. Detta verkar han föra över till sina avkommor, har själv en 4-årigt sto efter honom. Hon har lång fin hals, är ganska stor ca. 165-8 och har himla fin gång och hoppar mkt bra.

Tyvärr så utvecklas de ganska sent och kommer väl inte till sin rätt förrens de blir runt 3,5-4 år. Däremot var hon mycket vacker som 6 månader. Sen blev hon lite hög i bak :)

De har dessutom ett toppentemprament och är mysiga att hålla på med.

Jag har sett Wetano live och tyckte inte alls att han var superfin. Rätt ordinär tyckte jag de gånger jag sett honom.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag går i betäckningstankar till våren men har svårt att välja hingst till mitt sto då det är första gången inom avel för mig :)...
2
Svar
20
· Visningar
3 107
Senast: spagan
·
Avel Finns det någon gemensam sida där man kan söka hingstar som står på semin eller är det grovt detektivarbete som gäller med att gå in på...
2
Svar
35
· Visningar
5 510
Senast: jennyjenny
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 581
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 926
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv