Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har ett svenskt ridponnysto vi funderar på att ta föl efter. Hon är en "riktig" ridponny med stamtavla, avlad för att bli just...
2
Svar
34
· Visningar
3 033
Senast: FadeAway
·
Avel Vad tycker ni om kombinationen Metall - Don Schufro. Har ett sto efter Don Schufro - Elizar. Är intresserad av vilka hingstar som skulle...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: Claudia2
·
F
Avel Jag äger ett Danskt Halvblod med dressystam men som hoppar bra. Hon har gått LA dressyr och 140 hoppning. ar tyvärr haft otur och...
2
Svar
23
· Visningar
1 971
Senast: Formosiss
·
Avel Årets samlade lista med stam, station, avelsvärde plus bilder osv. Man kan hitta ganska mycket skoj! :)...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: Pooh
·
Avel Jag har betäckt mitt Stanford-sto med Quite-Easy (beräknad fölning 1 april) och är så nyfiken på era Q-E avkommor! Är ni nöjda med dem...
2
Svar
34
· Visningar
2 989
Senast: Ebony
·
Avel Vad vet ni om denna hingst? Blup? Avkommor? Finns det söner i aveln? Anses bra - i vilken/vilka grenar i så fall. Hur ser avkommorna ut?
Svar
6
· Visningar
1 295
B
Avel Hej! Är det någon som vet något om hingsten Oldtimer**? Avkommor, temperament bl.a. men gärna info om honom också. Jag vet bara att han...
Svar
4
· Visningar
1 138
Senast: Centaur
·
B
Avel Är det någon som vet om Pascal lever och kommer att betäcka i år?
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Veronika
·
Avel Vi har ju 2 korsningar Hbl/NF och före pappans(NF) reg.nr står det SPAR, vad innebär det? Har inte riktigt koll på sånt och eftersom...
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: Veronika
·
Avel Hur länge skall man rida (skritta) på en häst innan hon får föl. Har ett 20 årigt fjordsto (lånehäst) som ska föla april-maj skiftet...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: aygtn
·
Avel Har läst för länge sedan att man använde sig av en del fullblod när man började avla på travare. Som jag förstod det verkade det till...
Svar
15
· Visningar
1 866
Senast: krizzte
·
L
Avel är det något som vet varför i hela fridens dagar man ej får ha sin shettishingst skodd vid premiering??
2
Svar
22
· Visningar
1 500
Avel Olympic Ferro avled hastigt i kolik i helgen..... Så trist! Jag som hade tänkt åka ned och klappa på honom i vår... Hans...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: Angel
·
Avel är detta ens rätt forum? vet ej, men provar. hur mkt fullblod är man om det är mest svenska halvblod än fullblod. fullbloden är...
Svar
1
· Visningar
1 217
Senast: Görel
·
M
Avel Kom igen här ge mig tips på bra dressyrhingstar som ger stora hästar(ca 170) samt hästar med bra steg=)
2
Svar
32
· Visningar
2 724
Senast: shady
·
Avel För första gången kan jag inte alls välja hingst till mitt sto. Tycker inte att någon duger (vadå kräsen). Hon är dräktig med sitt 7:e...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Filuran
·
Avel Hur lång tid tar det innan en korsning blir renrasig? Om jag har tex en "stor häst" som betäcks med godkänd halvblodshingst, avkomman...
Svar
4
· Visningar
1 289
Senast: Welsh
·
L
Avel hej! Vi har betäckt vårat sto med saigon. Ska föla i juni! Vi hoppas såklart på en Dressyr champion!! men jag undrar om det är någo...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Morotsbiten
·
J
Avel Halloj, Nu börjar det närma sig för mitt sto. Hon ska föla i mitten på mars. Veterinären kom ut för några dagar sen för att kolla så...
Svar
12
· Visningar
973
Senast: kima
·
E
Avel Är det någon här som känner till fall där ledarstoet har tagit över ett annat stos nyfödda föl och hindrat det från att gå till sin mor...
2
Svar
24
· Visningar
2 073
Senast: EmblaAsk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv