Quite Easy-avkommor

Sv: Quite Easy-avkommor

Jag känner en Quite Easy-Irco Marco. I år är den märren 4 år.

En otroligt social häst. Orädd och stencool.
Men tyvärr liten, bara runt 160 cm.
Vig som en katt! Hoppar med en bakbensteknik jag aldrig skådat, älskade att löshoppa, och var som en gummiboll, hur högt hindret än blev!
Rör sig också lätt och smidigt.

Tydligen lätt att rida in, och helt okomplicerad.
Är nu igångsatt efter vila, och hade visst då slagit på ett par brallar á la mycket_irriterads hästar, så ryttaren åkt i backen.
Brallade också järnet i den löshoppning jag såg.
Men det har tydligen "gett sig" efter ett tag, så hon var väl bara pigg efter vilan.

Mamman till den hästen har oavsett hingst gett suveränga avkommor. Hur bra som helst i skallen, och hoppar som sämst mkt bra, och som bäst helt outstanding.

Vad är det mer än QE-IM på den mamman ?

Jag känner bara en QE avkomma och den är också liten, men vilken gummiboll !

Det låter som mina, de var helt otroligt okompliserade att rida in, första gången jag bra skulle hänga på den ene av dem så fick jag hjärnsläpp, la över benet och satte mig på honom, det sket han fullständigt i så jag blev omkringledd en stund, jag trodde att den andra skulle vara mer "svårt" eftersom hon då var lite mer skeptisk till okända saker, men jag var uppe på henne nästan lika fort och hon var precis lika snäll.

Min har också varit helt okomplicerad att sitta på. Hon är positiv och framåt och är inte rädd för något. Också hon är en gummihäst och framförallt i löshoppningen. Tyvärr är hon lite för "på" så hon backar inte av speciellt. Hon har dock inte löshoppat några högre hinder ännu och jag hoppas att hon börjar tänka lite mer då.

Jag har ett sto född 04 som är just e QE - Stanford. På mödenet är det sedan Ceylon-Unikum. Hon är en väldigt rörlig och högbent dam. Ädel, men inte jätteliten, hon är sent född, men jag tycker att hon har tagit sig.

Jag vet inte hur jag infogar bild, men jag kan maila till dig om du skickar din adress.

Piggy

Så var min ena också, han kastade sig handlöst över så jag vågade inte höja var ju rädd att han skulle ha ihjäl sig, men när vi kom till treårstestet så höjde de ju liksom ganska mycket mer än vad vi hade hoppat innan, och då plötsligt spetsade han öronen, skärpte till sig och slutade "löjla sig" utan hoppade som en häst ska göra och visade att han faktiskt kan hoppa väldigt bra.

Låter "tryggt" att höra att era har varit så lätta att rida in. Min mamma är övertygad att jag kommer bryta nacken, eller så, när jag skall rida in min vilding. Plus att mina vänner säger att de skall ta betalt, för att få folk skall komma och titta på rodeon! :) :smirk:

Jag tror nog att vi överlever, båda två. ;)

Det sa mina vänner också det skulle rigga videokameran och pakera sig med en back öl när jag skulle upp första gången ;) fy vilken tråkig underhållning det hade blivit :) men min busar har tagit egen den häst första "snällheten" med råge ;)

Tack ! Jag känner en som är just QE-IM men sen är det inte Jovial....det var nåt annat som jag inte minns.

Just denna fina märr är tyvärr död.
Hon fick flera mkt fina och enormt hoppbegåvade föl med Cortez också.
Jag har sett tre helsyskon, enormt fina hästar! :bow:

Det låter bra att han skärpte sig, då kanske det finns hopp för min också..

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
Avel Jag går i betäckarfunderingar (halvseriöst iaf), då jag har ett nordsvenskt sto med diplom som 3-åring och med idel klass 1-föl och...
Svar
12
· Visningar
2 794
Senast: Jordon
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren och undrar om det är någon som skulle vilja ge mig några tips på bra hingst till...
Svar
4
· Visningar
1 740
Senast: Yttik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp