Sv: Quite Easy-avkommor
Jag känner en Quite Easy-Irco Marco. I år är den märren 4 år.
En otroligt social häst. Orädd och stencool.
Men tyvärr liten, bara runt 160 cm.
Vig som en katt! Hoppar med en bakbensteknik jag aldrig skådat, älskade att löshoppa, och var som en gummiboll, hur högt hindret än blev!
Rör sig också lätt och smidigt.
Tydligen lätt att rida in, och helt okomplicerad.
Är nu igångsatt efter vila, och hade visst då slagit på ett par brallar á la mycket_irriterads hästar, så ryttaren åkt i backen.
Brallade också järnet i den löshoppning jag såg.
Men det har tydligen "gett sig" efter ett tag, så hon var väl bara pigg efter vilan.
Mamman till den hästen har oavsett hingst gett suveränga avkommor. Hur bra som helst i skallen, och hoppar som sämst mkt bra, och som bäst helt outstanding.
Jag känner en Quite Easy-Irco Marco. I år är den märren 4 år.
En otroligt social häst. Orädd och stencool.
Men tyvärr liten, bara runt 160 cm.
Vig som en katt! Hoppar med en bakbensteknik jag aldrig skådat, älskade att löshoppa, och var som en gummiboll, hur högt hindret än blev!
Rör sig också lätt och smidigt.
Tydligen lätt att rida in, och helt okomplicerad.
Är nu igångsatt efter vila, och hade visst då slagit på ett par brallar á la mycket_irriterads hästar, så ryttaren åkt i backen.
Brallade också järnet i den löshoppning jag såg.
Men det har tydligen "gett sig" efter ett tag, så hon var väl bara pigg efter vilan.
Mamman till den hästen har oavsett hingst gett suveränga avkommor. Hur bra som helst i skallen, och hoppar som sämst mkt bra, och som bäst helt outstanding.