Val av hingst...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
Sv: Val av hingst...

Noen "kjente" DV-hingster er Midt-West Ibi-Light, Blue Horse-hestene, Weltjunge, Diamond, Solos Landwind, Zalmiak Firfod osv. (Ikke drep meg om disse hingstene også er godkjent for SV-avl ;-)

MWIL har stått i sverige, många av Blue hästarna är redan i svensk avel, Diamond (e. Allegro?) står väl inte ens i Danmark? Solos Landwind är inte heller godkänd här, og Zalmiak Firfod er vel norsk fortiden? Og heller ikke godkjent i sverige...

Blodet du föreslår finns i stort i Sverige med.
Dessutom tror jag det kan vara smart att hellre ta en svensk, då hon inte har stammen helt klart för sig på stoet...
Och jag lovar! Jeg skal ikke drepe deg!
;)

Hade tänkt åka upp till Kongsberg och kika på de nygodkända hingstarna... Men hade som vanligt inte tid.
mvh

Zalmiak Firfod er norsk nå, ja.
Forundrer meg ikke at de norske "topphingstene" ikke er godkjente i Sverige - vi har ikke akkurat så veldig bra hestemateriell over her - stort sett bare det som ikke er bra nok for dere og danskene ;-)

Dog er jeg ganske skuffet/besviken over at Golden Moondancer ikke er kåret i Sverige - han har topp-premier fra Tyskland og Norge. (Sportsponni)

Hade Ladiesdream varit aningens större, kunde jag gott tänkt mig honom!
Animo borde ju absolut finnas här! Laurin finns ju här, och jag är mycket nyfiken på Alfas Arnt (Andiamo - Silvano -xx)!
Så de sistnämnda skulle jag nog satsat på, om jag hade avlat i Norge!

Tobajo Picez skall ju visas på det svenska bruksprovet nu, men där är jag nog lite mer tveksam....
Tror att det hellre blir Jackaroo, av Cortezsönerna som har en chans..

Zalmiak har jag varit och kikat på, är väldigt glad i Michellino!
Gillar honom, men tror kanske inte att han får de ston han "skall" ha.

mvh

Ladiesdream har jeg pusset ;-)
Stall Norstad H, som hadde Golden Moondancer i avl her i Norge, har i dag en rekke interessante sportsponni hingster, for det meste etter G.M; alle er premierte og i alle fall èn er kåret.
Det er bra vi har gode hingster på ett område.
(De har i tillegg en førsteklasses P.R.E-hingst)

Liknande trådar

Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 050
Senast: sona
·
P
Avel Funderar lite på att betäcka mitt sto. Vill gärna ha lite tips på passande hingstar. Lite om stoet. e: Artist ue: Robin z -...
2
Svar
35
· Visningar
3 137
Senast: Prestige_
·
B
Avel Ja, nu har jag börjat fundera att betäcka mitt sto 2008. Har en favorit hingst som jag tycker om men tycker ni att det verkar passa bra...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Cairo
·
Avel OBS! Detta är inte mitt sto utan hon står i det stall där jag haft min häst, jag är lite nyfiken på vad ni som är avelsexperter här...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp