Magini 695

Sv: Magini 695

Jo, jag vet att det är därför han bara står på naturlig.

Har inte sett honom sen 80-talet (men OJ vilken trav han hade då!), det känns bra att höra att han är lika vacker!

Ja, han är (var för 2 år sen iaf) mycket vacker. Men visst, han är över 20 och rör sig inte mer än i en liten hage och då vid tappning.
Han är liten, rund, kraftig och ponnylik. Rörelserna såg jag aldrig, men just bakbenstekniken har han ju nedärvt till många. Den hästen jag red hade en enorm bakbensteknik i dressyren, lyfte högt. Jag travade henne fort på en snöig åker och ägaren åkte bredvid i bil och sade att det var nästan så man kunde börja gråta.

Senast ändrad:

Såg honom på en hingstvisning för några år sedan, och han imponerade ENORMT på mig då. Kan tänka mig att jag absolut inte har ändrat mig angående honom sedan dess. Har suttit ett längre tag och kollat in honom genom åren i hingstkataolgerna och han blir bara mer och mer imponerande i mina ögon.

Ljust för förädlingen och hans typ så tror jag att han och Busan skulle bli kanon, nackdelen är väl att han har tendens att lämna smått, med vissa ston och Busan är ju ett osäkert kort då hon aldrig haft föl.

Det skulle iofs gynna mig eftersom jag vill ha en liten pålle. Stoet jag red var 158 cm och alldeles perfekt.
Tyvärr blir han ju äldre, så jag kanske inte hinner med.

Du kanske skall ta och trycka på lite att dom samlar och fryser? Fast det borde väl ändå finnas fryst på honom?

Vet inte om det finns fryst. Han gick väl på färsk senaste åren och nu enbart på naturlig pga kvalitetsförsämring. Men jag har inte kollat upp det. Han har ju inte varit superaktiv som avelshingst heller, intresset har ju varit ganska lågt sista åren.

Jo nu ja, men när han tävlade som mest, gick han inte på fryst då också? Kanske jag som har fel. Om inte annat så borde ju ägarna tänka lite på detta själva också. För trotts allt så är det ju en mkt bra hingst, med en ytterst tilltalande extriör.

Görel skrev:
Det handlar mest om att jag inte vill ha henne uppstallad på station så länge. Fick tyvärr väldigt dåliga erfarenheter av förra årets station :mad:

Så nu ska vi till en seminstation mindre än en timmes körväg härifrån!

Förresten tar det väl inte bara en tre timmat att köra från norr om Stockholm till Skara ;)

nä det tar nog liite mer än tre timmar, men jag tror att distansproblemet så att säga avtar med intresset ;) Om du hade enbart honom på din intresselista skulle du nog kört, det hade i alla fall jag gjort.
Att förra årets station var dålig betyder ju inte att hans är det...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Nyfiken på vad ni som står uppstallade betalar för extratjänster, eller vad ni som driver stall tar betalt för dessa? Kanske har ni en...
Svar
10
· Visningar
986
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025