Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Avel Jag har ett 2 årigt NF sto som är 1,34 nu född april 2003 samt ett 2 årigt ridponny sto som är 1,37 född maj 2003. Hur höga är era...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: ancan
·
B
Avel Då det har blivit nya regler för hingstar så har jag blivit lite nervös för att man väljer en hingst som ligger i riskzonen att falla...
Svar
13
· Visningar
1 126
Senast: bussig
·
Avel Vill veta mer om honom och de avkommor han lämnat.Skulle bli jätteglad om någon har en bild,har försökt hitta bild på nätet.
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: shady
·
N
Avel nu på lördag är det 2 veckor sen fölet åkte... tog bort allt kraftfoder o har hållt koll på juvret så det inte har blivit hårt eller...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: nettanbabe
·
Avel Min häst går in i 8:e månaden nu med sin (och min) första fölis. Jag är lite nyfiken på vilka tecken man kan se vid denna tidpunkt...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Thera
·
B
Avel Hej, Jag har funderingar kring att använda någon av dessa hingstar till mitt sto. Nu undrar jag dock över deras förärvning - egen...
Svar
8
· Visningar
1 411
Senast: jemeni
·
S
Avel Ni som är erfarna uppfödare, hur många ultraljud brukar ni göra under dräktigheten och hur sent i dräktigheten kan man göra ultraljud? :o
Svar
11
· Visningar
1 794
Senast: Nafayette
·
Avel Har de senaste dagarna följt med på en hingst som det konstaterades EVA på i år.... Den står under behandling, och det verkar fungera...
Svar
13
· Visningar
1 156
Senast: clownen
·
S
Avel Vilken mank höjd brukar de ligga på vid ca 10 mån, finns det något knep för att räkna ut hur stor de kan tänkas bli? Jag Har ett föl e...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Stall Olitten
·
A
Avel Nu har jag hittat en hingst jag vill betäcka mitt sto med. Han är fux (min favoritfärg - i alla fall på araber :d :love:) och jag undrar...
Svar
8
· Visningar
1 790
Senast: Gimmick
·
A
Avel Hjälp mig nu alla duktiga färgmänniskor. Jag har ett sto som ser ut som följer: fux? med vit man och svans, mycket appelkastad, svart...
2
Svar
30
· Visningar
3 331
Senast: ainasoja
·
K
Avel Jag har fått många tips ang honom som lämpligt val till mitt Amiral-Honeymoor xx-High Pearch xx sto. Någon som vet lite mer om honom...
Svar
10
· Visningar
1 470
Senast: kip
·
K
Avel När är det vanligast att man betäcker. Alltså vilken månad. Spelar det någon roll om man betäcker i april eller i oktober? Vilka är...
Svar
9
· Visningar
1 563
Senast: Rikkan
·
Avel Sitter här och funderar lite på vilken hingst jag ska välja till mitt hbl-sto våren 2005. Vad skulle ni rekommendera? Hon är e.Zorn...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 809
Senast: Zeena
·
A
Avel Har ett sto i stallet som är efter halvblodshingsten Baltzar (stavas?), vad vet ni om honom? Har kollat på Del Mar men många är ju...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: annae
·
S
Avel :banana: Brukar använda massör till mina hästar, men nu när stoet ska betäckas, vad "säger" man då? Antagligen så vet min massör det...
Svar
7
· Visningar
2 011
Senast: Cecely
·
Avel Moderator får väl flytta om frågan inte passar här men det känns som jag kan få bäst svar här där det finns travfolk. Vad innebär...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Bodbäckspålle
·
B
Avel Hej! Skulle vilja ha lite tips på en fin fullblodshingst. Tänkte låta betäcka mitt fullblodssto till våren. OM man betäcker med en...
Svar
11
· Visningar
2 570
Senast: athena
·
W
Avel Hej! Har funderingar att betäcka mitt sto med en tyskhingst...och försöker nu läsa in mig på hur man beter sig när man själv vill välja...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: krypto
·
K
Avel Om tex pappan är mörkbrun/svart och mamman skimmel. Och så kommer en svart liten föl unge ut. Hur ska man veta om den kommer att...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30