Årets första föl 2005

Sv: Årets första föl 2005

Alldeles för mycket ;) nä, de uppgifter jag har är från -98 och då kostade han summa sumarum 10 000 + moms så idag borde han vara dyrare...

Grattis

Man är ju lika snabb som en fiskpinne på cykel :o

Grattis till fölungen, nu MÅSTE jag få arslet ur brevlådan och stanna bilen på väg till min gullunge :)

Här finns hennes stam

Han kostade ju lika mycket som Medalj, så då måste jag ta mig en funderare.... Vill ju att det ska bli en fin liten hingstunge :D För sånt kan man väl beställa? som ska bli distansare när han blir stor :d

Jag röstar fortfarande på Premier :love:

Till carinaso: Snart finns det massor av små premiers här i sverige ;) Synd bara att jag inte är rikare i år, han skulle inte vara helt fel... Nästa år skulle jag nog ha råd om han stod kvar...

Tja, det är väl en smaksak. Ditt sto är ju helpolskt, så ingen av dem blir ju helt fel. Men jag säger som Neywaz. I mina ögon är valet enkelt. Jag blev kär första gången jag såg honom (en regnig dag i Belgien och med ett lerigt täcke på sig...) :love: .

Till Neywaz: Jajaja , men jag var i alla fall först! :D Och jag tänker nog tillverka ett par till i år. Och mina blir såklart bäst! :banana:

Carina
www.silverarabians.com

ETT PAR till? Skulle du märka om mitt sto "råkade" försvinna in i din transport på vägen till Premier? ;) :D
:eek:

;)

Jag har vissa favoriter bland hingstar som jag hemskt gärna skulle använda, men de står långt ner i europa och jag är fortfarande rätt nyblivet fattig efter att ha köpt stockholmsgård förförra året :crazy:

Jag vill ha honom!!! Men var får jag pengarna ifrån? Han kostade en liten slant? Men vilken fin liten plutt det skulle bli :love:

Du skulle ha köpt en Sala-gård i stället. Det gjorde vi. Från dyrt i Stockholm till billigt i Sala... ;)

Jo, det finns mycket att välja på om man tittar utanför Sveriges gränser. Jag sitter just nu och funderar på om jag ska importera semin till Nieszpora från någon av dem i år, eller om jag ska låta henne stå över helt i år. Det är hon som ska få Premier-bäbisen och jag vill inte låta henne åka iväg till Kullatorp med den. Det är en så lång resa och de blir borta så länge.

Carina
www.silverarabians.com

och sambon var måttligt road över att jag berättade vad Zlotas tilltänkta kostade... :crazy: Men det är väl vid levande föl en viss summa, eller kostar han så oavsätt?

Förra ägaren hade försökt med Medalj (fryst) då hon var 3 år men det hade inte blivit något.
Eftersom hon har en helt ok stam så vill jag gärna försöka förbättra en eventuell avkomma. Här ska det bara "hobbyavlas" och jag tycker att det känns viktigt att ta en fin och bra hingst.
Sen är det en bonus att en blivande distanshäst råkar vara skitsnygg oxå :d :D

hej!! TACK!

Ja jag har kvar honom här, och han är till salu.

Hur är det med din chokladpudding till hingst? ;) Får han några barn i år? :bump:

Liknande trådar

M
Avel Hej! Jag står i ett litet dilemma. =) Äger ett jätte trevlig arabsto ( F:1985 E:Rashman (E:Doman) U:Ramona (E:Pargos) (1.50 i manken...
Svar
11
· Visningar
1 434
Senast: Manatee
·
Avel Nu har vi fått årets första föl i stallet där jag står uppstallad. :bump: Fölningen hade gått bra och snabbt och resultatet är en...
Svar
7
· Visningar
980
Senast: Ankan
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 548
Senast: Enya
·
Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 380
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv