Årets första föl 2005

Sv: Årets första föl 2005

Gud så söt han var :love: :love: :love:
Jag har fått hälsa på den lille :D

Nu blev jag ännu med sugen att betäcka mitt sto...

är det så!!!! för han har röda ögonfransar och är mörkrödare i ansiktet, på kroppen är han rätt ljust fuxröd. Men jag har då siktat ett par skimmelstrån i svansen och längst ner på benen....*suck* Är ju så förtjust i hans färg!

bild finns här. den blev lite avlång när den åkte in på nätet...vet inte varför? Finns en till bild på pappans hemsida som mina medryttare gjort titta in under senaste nytt på www.notariat.se Kan någon se om det ser ut som en framtida skimmel? ;)

http://www.selmeco.a.se/bilder/L%F6vhagen/mini.JPG

ser på bilden som kommer upp att han ser ut att ha mer skimmelhår på bild än vad han har i verkligheten. Svårt det där att bedöma färg efter bild...

:D du får nog släppa ut en hingst där istället ;)

TACK till er alla som grattar! :) :love:

Vilken liten godbit! Stort grattis!
Jag väntar på ett eget litet föl här i slutet av januari !!! :)

Tack tack! :)

till er alla - färgfråga. lillens mammas (noora) farmorsfar är fux med samma bläs som han har, och lillens farfarsmor är fux men inte kan väl det slå igenom så långt?

De flesta i stammen är annars skimlar med några enstaka bruna och nån fux

Camilla

Visst skulle fuxanlaget kunna "slå igenom"! Det intressanta är dock huruvida någon av fölets föräldrar är homozygot skimmel (dvs har två skimmelanlag), för i så fall kommer fölet med 100% sannolikhet att bli skimmel. Om båda föräldrarna är heterozygota så har du 25% chans för fux.

//Kristin

Oj oj så söööt. :love: :love:
Vad sugen man blir alltså. :D

Hoppas han behåller färgen, den vackra bläsen och läckra strumpan. :love:

Grattis!!! Åh, vilken gulleplutt, jag blir alldeles sjuk. Själv får jag vänta tills april och är nervös redan nu!

åh! så söt han är :love: :love:
vad skönt att allt gick bra. Jag får allt vänta till maj innan här blir något smått.

Tack till er alla! :love:

Jag kan inte sluta sitta och titta mig mätt på honom... :d

Till wintersnow - jag vet att åtminstone pappan har lämnat både fux och brunt, mamman är ju förstföderska så det vet jag inget om. Men hennes mamma i sin tur tror jag inte är homozygot skimmel, och pappan har både brunt och fux bakom sig. Hoppas på en liten fux med den där bläsen :p :love:

Jag tycker hans skinn runt ögonen är bra brunare än mammans iaf, hon har svart skinn. Aja...bara vänta och se! ;)

GRATTIS från oss också! Han ser jättefin ut! :love:
Jag tycker nog att han ser 'skimlig' ut, han är rätt gråaktig på benen. Undrar om jag har rätt ;)

nej nej nej tyst tyst tyst han som är så söt i sin fuxfärg och bläs!!!! ;) :D :love:

jo han har skimmelstrån på benen och i svansen men har hört att det kan försvinna? :angel: hihi

Fast ville jag verkligen ha en fux skulle jag valt en annan färg på pappan :p

tacktack :love: än så länge har han inte fått namn men vi har några ideer! återkommer om det ;)

tack till er båda! hanna du är så välkommen!

Han är rödbrun runt ögonen...jag är normalt en skimmelfantast men blev helt såld på hans färg...hihi hoppas han blir fux! :)

Camilla

Liknande trådar

M
Avel Hej! Jag står i ett litet dilemma. =) Äger ett jätte trevlig arabsto ( F:1985 E:Rashman (E:Doman) U:Ramona (E:Pargos) (1.50 i manken...
Svar
11
· Visningar
1 434
Senast: Manatee
·
Avel Nu har vi fått årets första föl i stallet där jag står uppstallad. :bump: Fölningen hade gått bra och snabbt och resultatet är en...
Svar
7
· Visningar
980
Senast: Ankan
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 548
Senast: Enya
·
Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 380
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025