Årets första föl 2005

Sv: Årets första föl 2005

neywaz skrev:
hej!! TACK!

Ja jag har kvar honom här, och han är till salu.

Hur är det med din chokladpudding till hingst? ;) Får han några barn i år? :bump:

Jo tack han mår tip-topp...Still going strong, blir 19 i år. Fick ju guld (87,58 p ) på Riks i fjol i stenhård konkurens och blev 3:a i klassen. Nöjd som bara den, för han såg toppen ut och var taggad till tusan.
I år väntar han 6 barn. Hade ju åter igen 100% dräktighet i fjol och första bebisen kommer runt 10/3. Andra veckan därpå och sedan löper det på. 4 arabbarn och 2 Partbreds blir det.

mvh
Carina
www.cesamarabians.com

ååh...man blir mer sugen när man hör det där! *dreggel*

vänta bara....så fort jag är lite rikare efter mitt slösaktiga gårdköp...då gör vi ett besök hos mille the man ;)

Du är välkommen...tänk på att han blir 19 år i år.....
Visserligen pigg som bara den och rids och så...men man vet ju aldrig med hingstar.....Och hitintills utmärkt fertilitet....

mvh
Carina
www.cesamarabians.com

neywaz skrev:
Har antagligen kommit hos mig om ingen var tidigare. :bump: Mitt arabsto födde igår kväll en frisk och välskapt hingstunge, fux med bläs och en vit strumpa, men han blir skimmel! Både mor och son mår bra.

Ni andra som får föl berätta här så vi får veta, är så nyfiken på alla fölungar på väg!

Camilla

Köpte ridsport igår och på förstasidan på andra delen var det en jättefin liten arabfölis :love: Jättesöt :)

neywaz skrev:
Kika in i nästa Ridsporttidning, då ska det vara en liten rad om lilleman med! :love:

En LITEN rad :eek: !
Var nu inte blygsam, det är ju nästan en hel förstasida. Men värdens sötaste lille fölis på, Grattis!

Grattis till underverket!...finns det något goare ochh "uppnosigt" än ett arabföl!?!

Såg också din bebis i Ridsport. Jätte kul. Mathias undrar om han får komma och hälsa på honom när Görel har sin Buke träff i sommar?

Stjäl lite plats här eftersom det står att man helst ska fråga om
färger i redan befintliga trådar som handlar om samma sak.

Jag har en 9 månader gammal arabhingst var färg jag undrar över.
Bryr mig absolut inte vilken färg han får men det vore jäkligt roligt
att veta :)

Han är i nuläget brun, halva svansen är vit, vita hår i manen, lite
gråbrun längst ner på benen och några vita strån i hårremmen.

Hans mor, far, mormor, morfar och farfar är skimlar. Alla andra
släktingar jag sett och även helsystern är skimlar.

Däremot är hans morfar (Classic Shadwan) känd för att nedärva
färg.

Vad tror ni? Skimlar han av så går det ju väldigt sakta, eftersom han
inte har så mycket vitt ännu... Men det där är väl ganska olika?

Ett kort kanske?

Mörk bild på lillpojken men man ser de gråaktiga benen och
halvvita svansen

Mvh,
Liquid

:D

Sakta ... min blivande 4åring har inte mer gråa hår ser fortfarande stickelhårig ut. Hans mor är brun och far skimmel så skimmel är han iallafall.

Var det ett svar? :p

Någon som tror sig veta vilken färg min pojke kommer få?

:bump:

kollektivsvar = TACK alla ni hihi såg inte att tråden fått liv igen! Jag blev också förvånad att det stod så mycket, hade inte räknat med en hel förstasida på avelsbilagan!!! :o

visst är han söt...men fruktansvärt moppsig också :crazy: och du och mathias är välkommna att hälsa på ;) :)

Camilla

åh vilken söt!! :love:

Jag tror också han bli skimmel men det vore häftigt med en brun med den där färgen på svansen! :D

Glömde ju för tusan skriva att din baby är hur söt som helst! :love:

Vad är planerna för honom?

:D hihi fast det vore nog på sin tid att grannarna hälsar på varann också :D :crazy: :D

haha tack! Ja det får vi se - om han växer upp till en frisk och vacker häst med en framtid på tävlingsbanan vill jag försöka få honom godkänd för avel inom antingen ridponny eller halvblod/fullblod (förutom för araber också då). Lyckas jag inte med det åker kulorna i sopen och han blir någons lyckliga valack och förhoppningsvis bäste vän ;)

Lovar det. Görel skall ju ha träff och då skall vi återuppliva mina gamla galopp minnen och sedan åka runt och hälsa på er alla. Kan väl vara så att vi försöker med en kollektiv träff. Får se vad Görel har i tankarna. Men det blir ju inte förrän till sommaren.

Neywaz. :bow: Mathias kommer att bli sååå glad, han tyckte din fölunge var jätte söt. Från att inte tycka om araber, har han mer och mer börjat att spana in dom. Det är kul.

Liquid Diamond skrev:
Stjäl lite plats här eftersom det står att man helst ska fråga om
färger i redan befintliga trådar som handlar om samma sak.

Jag har en 9 månader gammal arabhingst var färg jag undrar över.
Bryr mig absolut inte vilken färg han får men det vore jäkligt roligt
att veta :)

Han är i nuläget brun, halva svansen är vit, vita hår i manen, lite
gråbrun längst ner på benen och några vita strån i hårremmen.

Hans mor, far, mormor, morfar och farfar är skimlar. Alla andra
släktingar jag sett och även helsystern är skimlar.

Däremot är hans morfar (Classic Shadwan) känd för att nedärva
färg.

Vad tror ni? Skimlar han av så går det ju väldigt sakta, eftersom han
inte har så mycket vitt ännu... Men det där är väl ganska olika?

Ett kort kanske?

Mörk bild på lillpojken men man ser de gråaktiga benen och
halvvita svansen

Mvh,
Liquid

:D

Vad jag kan se på bilderna så tror jag han förblir brun. Vad är det för stam på honom?
Det finns många araber som är bruna med massivt vitt insprängt i svansen och manen precis som Din.
Svårt att se på bilden, men hur ser han ut runt ögonen? Vad jag kan se från denna bild så tror jag definitivt brun. Han ser inte alls "skimmlig" ut runt ögonen.
Stickelhår är väldigt vanligt också hos araberna - jag har två ston som är ganska så stickelhåriga och jag har sett flera med rejält stickelhår.

mvh
Carina

Liknande trådar

M
Avel Hej! Jag står i ett litet dilemma. =) Äger ett jätte trevlig arabsto ( F:1985 E:Rashman (E:Doman) U:Ramona (E:Pargos) (1.50 i manken...
Svar
11
· Visningar
1 434
Senast: Manatee
·
Avel Nu har vi fått årets första föl i stallet där jag står uppstallad. :bump: Fölningen hade gått bra och snabbt och resultatet är en...
Svar
7
· Visningar
980
Senast: Ankan
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 548
Senast: Enya
·
Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 380
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv