Sv: Får jag skicka farmor till månen???
Jag orkade inte läsa allt, blev bara så matt och ARG!!!!
När bebisarna är små är infektionsrisken väldigt stor, varför det inte är bra att flänga omkring för mycket med dom, vare sig det är mor eller far som gör det. Använd det som argument för att ha henne hemma.
han var ju rädd att du skulle ta henne ifrån dig, du kanske kan fråga honom vad det är som ger honom rätt till att göra likadant, fast mot dig????
Jag blir bara så matt... vad är det för fel på en del????
Jag tycker du ska ta ledigt från jobbet och be dina föräldrar eller vänner om hjälp, som nyförlöst kan man ju ha svårt att sätta ner foten ibland. Men du måste också inse att du måste säga ifrån. DU är mamma, det är DITT barn och DU vet bäst!!!
Förlåt, ska inte skratta egentligen. Men det är svårt att låta bli alltså!
Vill du ha en uppdatering?
Elin är nu 1,5 år gammal och som javan säger har jag ensam vårdnad om henne. Jag fick nog i november förra året och sa att antingen skriver han under papperna eller så tar jag det genom rätten och att jag skulle få vårdnaden om henne också då han inte var intresserad och vägrade skriva under dagisblanketten. Han skrev under ( fast jag tror inte att han är till 100 % medveten om vad det egentligen betyder).
Sedan den 3 juni 2007 har Elin träffat sin pappa kortare stunder ( några timmar) hemma hos mig endast 6 gånger ( kalaset den 1 dec., 7 dec.,22 dec., 13 jan., 18 jan.,22 mars). Under besöken här har han visat litet intresse för sin dotter och för henne är han en främling. Hon vet inte att det är pappa och det är inget jag tänker "lära" henne så länge umgänget inte blir bättre än så här. När hon blir äldre och förstår mer så lär hon få lära sig det, men nu är hon lyckligt omedveten om att den galenpanna som besökt oss några gånger är hennes PAPPA.
Pappan till henne skryter om henne på sitt jobb ( även om han inte träffar henne och inte känner henne....), men han har också sagt på jobbet att han inte kan träffa henne så ofta då han har 3 andra barn, pojkar, som bor hos hans mor eftersom de inte kan bo hos sin mamma, så han måste ju träffa dem och ta hand om dem också....... Jag undrar om hans mamma vet att hon har tre barnbarn boende hos sig
Jag har kollat upp honom, han har ett registret barn på skattemyndigheten och det är min dotter.
Kontakten med farmor är också dålig. Hon träffade henne förra söndagen och gången innan det var det den 22 december förra året. Jag har fått höra en del tjat om att jag ska åka i väg med Elin till henne men har också meddelat att det kostar lika mycket för mig som för henne att åka i väg samt att jag har ett ganska fullt upp liv också. Att dela på besöken känns mest rättvist, men det har ju också lett till att de inte träffas så ofta. Nu när hon var här ( första gången sedan tösen föddes) så sa hon några gånger att hon ville att Elin skulle vara hos henne under någon helg och så. Jag sa inget, för jag hade ingen lust att diskutera det. Och jag tänker så klart inte lämna ut mitt barn till en kvinna som för Elin är okänd. Hon har dessutom aldrig sovit borta från mig.
Jag har frågat pappan varför han skulle ta henne ifrån mig, men jag har inte fått några svar.
Som en hel del här förutsåg så var mitt barn bara en "statuspryl" eller en tillfällig leksak som han roade sig med en tid och sedan tappade han intresset. Vilket jag tycker är tur då han är en dålig pappa, han har gjort några misstag, som jag absolut inte tänker blunda för. Med andra ord är det jätteskönt att han inte är intresserad för då vet jag i alla fall att hon blir väl omhändertagen.
i övrigt går hon på dagis och har nu senaste tiden börjat prata jättemycket riktiga ord. Det låter så underbart härligt när hon säger Hej Då ( de daå), hon är även så otroligt artig och säger tack så fort hon får något. i dag satt hon i mitt knä när jag åt en kaka och pekade på den och sa tack!
Hon fick den, hon var så gullig!
Hon är jättesöt, lite kort och så, men det är inget konstigt då vi är korta, hon har axellångt blont/mörkblont hår och är lik mig!