Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Detta är nog en inaktuell fråga men jag har varit bort från både Bukefalos och häst-Sverige i mer än ett och ett halvt år... Skulle...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: shady
·
H
Avel Jag har en halvblodshingst som blir 2 i maj månad. Jag bara undrar hur jag får honom avelsgodkänd? Han har ingen särskilld stam. Mer än...
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: Görel
·
B
Avel är det någon här som känner till travarahingsten Robur? då han inte är svenskreggad så är det inte så lätt att hitta info om honom på...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: _Ishästen_
·
S
Avel Jag undrar om någon vet vart man kan hitta halvblod någonstans i Sverige. Vet att det finns en bra sökmotor för shetland om deras...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Görel
·
F
Avel Så här är fallet... Dags för pass för min 19-åriga "tant", köpte henne utan regbevis för 2 år sedan (känner de gamla ägarna sedan 4 år...
Svar
14
· Visningar
1 262
Senast: fuxdamen
·
Z
Avel Vilken mkh har de idag och vilken förväntad mkh ? Min är 152. Hoppas den blir 163, mamman 161. Aerline H-Robin Z Kan man göra...
Svar
16
· Visningar
4 920
Senast: GiG
·
S
Avel Blev intresserad av att forka lite i Glorys släkt med tanke på "kändis i stamen" tråden. Hur går man till väg då? Jag kan ju hitta en...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Nafayette
·
Avel Kan man vara med i treårs testet med ett engelskt fullblodssto? Är sugen på att visa ett sto som jag tycker är väldigt fint och...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: gylle
·
K
Avel Någon som vet hur underbett nedärvs? Om varken stoet eller hingsten har det men ändå får ett föl som har det? "Ploppar" denna defekt...
Svar
5
· Visningar
1 356
Senast: MissFideli
·
T
Avel Har funderat på att betäcka mitt russ sto i år och undrar om nån har förslag på någon fin hingst? Ska vara godkänd då alltså...
Svar
12
· Visningar
1 063
Senast: TooFatToFly
·
Avel Hur går man tillväga? Vad måste hästen prestera innan osv. Tacksam för hjälp.
Svar
8
· Visningar
1 047
·
Avel Är det någon här som kan berätta lite om halvblodshingsten Chess? Vad han har gjort, avkommor osv.? Gärna om någon har bilder.
2
Svar
21
· Visningar
2 311
Senast: GiG
·
C
Avel Vilken ålder anser ni man kan betäcka ett islands sto tidigast?Många gör ju det vid 3 års ålder, vissa hbl betäcks när de är 2 år, gör...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: chrysler
·
Avel Är Russ en långsamtväxande ras? Vid vilken ålder generellet säger man att de är färdigväxta? MVH/
Svar
2
· Visningar
681
Senast: sissu
·
Avel December föl blir januariföl ??? Jag kan inte låta bli att fråga hur ni ställer er till följande... Jag har hört och läst (måste...
Svar
15
· Visningar
1 098
Senast: rubytoo
·
Avel Hur ser era bebisar ut nu som är födda 2004? Så här såg Lilleman ut i går.
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 597
·
S
Avel ´Vad ska man tänka på??Ska betäcka mitt sto nu under vår/sommar, vad är viktigt att tänka på. Kan ni som verkar ha så himla mycket...
Svar
9
· Visningar
1 087
Senast: Månsane
·
Avel Ska visa mitt connemarasto på en utställning i helgen, så jag behöver lite akut hjälp :o Har aldrig varit på en utställning innan, men...
Svar
19
· Visningar
1 286
A
Avel En okunnig fråga kanske, men varför är inte de spanska och portugisiska hästarna välkomna för halvblodsaveln? Fullbloden är ju det och...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 841
·
Avel vad är egentligen utmärkande för dessa och vad är deras kvaliteter? såg en ursnygg åring på annons och kan inte släppa den!! jag tycker...
Svar
11
· Visningar
2 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen