Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Kanske är en väldigt dum fråga det här... vi satt på ridskolan och pratade om hingsval till stona. en av tjejerna kom då in på att...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Iglatjarn
·
L
Avel :rofl: :rofl: vad tycker ni om den vackranhingsten landlord
Svar
14
· Visningar
1 106
Senast: ame
·
D
Avel Äre det någon annan än jag som har ett för efter den fantastiskt snygga hingsten Akribori 1053? Vad tycker ni om honom i övrigt (även...
2
Svar
23
· Visningar
3 194
Senast: krypto
·
M
Avel Mitt sto ska ha föl i Juli med just Saigon.. tänkte höra om det finns några som har avkommer efter han?? Vore kul med kort berätta hur...
Svar
16
· Visningar
1 271
Senast: Morotsbiten
·
Avel Hejsan Sitter nu och letar febrilt efter en lämplig hingst till mitt sto e Magini - Swift. 162cm och grövre modell, vill ha en större...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 950
Senast: crazy
·
A
Avel Är lycklig ägare till 2 ston med Gletness Rockall :love: i stammen (farfar till den ena och morfar till den andra). Funderar lite...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: gonkan
·
Avel hur gör ni när det är dags att sälja fölet? alltså är det svårt att hitta vettiga köpare? har ni någon kontakt med fölen i efter hand...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Ramona
·
Avel Är det någon som vet om det går att betäcka sitt sto med Electro? Var finns han? Har undrat vart han har blivit av men jag har inte...
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: ancan
·
Avel Snackade med min höleverantör häromdagen och han berättade att om det är för mycket kalium i kossornas foder så är det svårt att få dem...
Svar
1
· Visningar
1 356
·
Avel avelspoäng, höjningar, Elit osv. ang. avelsston? Jag har sökt på SPAF men inte hittat vad jag söker i storeglementet. Någon som kanske...
Svar
9
· Visningar
989
Senast: ameo
·
P
Avel Läste i en hästtidning att 4 personer i Sverige har betäckt med Future. Mitt sto väntar föl efter honom och jag är lite nyfiken pá om...
Svar
1
· Visningar
596
Avel vilka lågpris hingstar respektive dyringar har vi inom halvblodsaveln ?
2
Svar
20
· Visningar
2 021
Senast: Sabina_Larsson
·
Avel Skall åka och titta på en åring efter Emmerton-Anart. Hon har fel färg, blir förmodligen för stor för mig (1,67 gissas dom). Men jag har...
Svar
12
· Visningar
1 716
·
W
Avel Är totalt handlöst förälskad i den hingsten ;) Bugatti hilltop har ju han som Morfar men vad finns det för fler utan krånglig import...
2
Svar
35
· Visningar
4 958
Senast: HannaPP
·
Avel Är det någon som vet var Magini 695 står uppstallad i år? Har han blivit exporterad?
2
Svar
28
· Visningar
2 215
Senast: pialotta
·
S
Avel Var inne på en hingsthållares hemsida för att kolla årets avgifter. Där var två hingstar (två av våra mest använda hingstar) som har 42...
2
Svar
26
· Visningar
1 780
Senast: hoppsann
·
C
Avel Tänkte bara passa på att fråga om någon av er uppfödare har någon uppfattning om det här med fullblodets placering i stamtavlan dels...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: bonzie
·
Avel finns det någon som har en häst efter honom där ute? Vill gärna veta mer om honom.
Svar
14
· Visningar
868
·
S
Avel Vad är följande hingstar för ena? Vilken kombination är bäst när det gäller att få en avkomma som skulle kunna inbringa en bra slant...
Svar
9
· Visningar
1 263
·
M
Avel Jag betäckte mitt sto i sommrast med Saigon och när vet i dag 16 skulel undersöka mitt sto hittade hon ena äggstocken å fick leta dryga...
Svar
13
· Visningar
1 040
Senast: Morotsbiten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna