Kaliber och gulanlag?

Sv: Kaliber och gulanlag?

Fast han har ju endel avkommor, att alla skulle bli omöjliga att se skillnad på tycker jag låter osannorlikt. Dessutom borde det som crazy skriver iaf kunna finnas isabeller efter avkommor till honom, han måste ju ha iaf några ston som gått vidare i avel.

Så jag tror ändå inte att han är gulsvart. Det skulle ha visat sig nu i så fall.

Jag har känt en alldeles "vanlig" brun e Kaliber ue Ulex - Hurricane xx!

Fanns inte det minsta gult i honom!

Jag har, förutom den som såg gulsvart ut, fött upp två vanligt bruna e.Kaliber-Gondoljär, varav den ena nästan är ljusbrun.

Tror ju inte heller han var gulsvart... men det skadar inte att spekulera lite ;) .
Har aldrig sett en avkomma med minsta gulaktighet efter honom heller faktiskt :devil:

Då var det avklarat med då... Har väl missat de "vanliga" bruna! ;)

Här en vanlig brun (Kavat är/var e Kaliber u Gillbrina 14445 - som i för sig är brun hon också - ue Gibraltar): :)
5-4-3.jpg

Intressant med så många svar! Jag tror ju inte heller att han har gulanlag, har aldrig träffat nån och den märren jag menar är som sagt var inte i mina ögon gul heller.

Men jag tycker att det är underligt att id-kontrollanten kunde vara så bombsäker...

Man ska nog vara skeptiskt till id-kontrollanter...

Hon som kollade min häst ville ha henne till svartbrun när hon är mörkbrun! Titta på användarbilden så ser du vilken färg min häst har.

En del verkar nästan vilja "hitta" en ovanlig färg hos en häst som egentligen har en "vanlig" färg. Så har jag upplevt det i alla fall.

Jag har bara erfarenhet av en endaste eftersom jag bara har en häst :D , men jag fick nästan övertyga henne om att hästen faktiskt är mycket ljusare i sommarpälsen :smirk:

*lånar knapp*

Vi fick slåss för att få denna som "brun" och inte skimmel :)
Då hon stundom e VÄLDIGT stickelhårig och var så även vid IDkontroll ... e Cortez u Timeless (fux)
2617.jpg

Stackarna ...har de ingen aning om vad "sabino-anlaget" innebär!?! :D

MissFideli skrev:
Är den där sabino då? Eller "bara" stickelhårig?

Nu hänger inte jag med iaf...
Sabino ????

Hon är ju bara väldigt stickelhårig IBLAND...
Ibland e hon helt "vanlig" brun...
MKT dålig bild men inte mkt stickhårig här inte om ens nåt....
2162a.jpg

Vit underläpp är alltid kopplat till sabino genen.

Det finns många hästar som är minimum sabino tex Magini...detta ser vi på hans avkommor som ofta har mkt tecken som rejäla strumpor och bläs med vit underläpp...för att bara ta ett exempel.

Sabino är egentligen inget märkvärdigt utan finns hos många hästar.Det är först när det handlar om maxade sabinos som det börjar bli spännande.

Som denna gossen tex;
raceyphotob.jpg

nu blev ju jag nyfiken på det här med sabino... är det alltså så att oavsett vad för färg hästen har, bara den har bit underläpp så ska den stå som sabino?? :)
(klicka för större..)
räknas detta, fast han är skimmel? :)

Har aldrig hört talas om nåt liknande...

Det är ju väldigt många svenska halvblod som i såna fall har Sabinoanlag... Åtminstone hälften av de hästar jag ägt...

förresten... är det någon som har bild på nån gulsvart?? har nog aldrig sett en pålle med sån färg... :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka