Hingst Tips!!

Sv: Hingst Tips!!

ha ha.. hmm måste tänka.. har inte papperna hemma, men vet Zeus Brabant Ganesco farst ganesco är väl på maginis sida...

någon som vet vilken sida som man kan söka efter hästar och deras tävlingsresultat?
någon som har bild och lite fakta och Swift?
och som sagt synunkter och tips och ideer och hingstarna..???

Tävlingsresultat från förra året, och eventuellt 2003 kan du hitta på ridsportförbundets sida.

Fick inte riktigt klart för mig vem som kan vara mormorsfar till din pålla!

Brabant tror jag! Ska kolla upp det lite nogare i morgon! Har papperna i stallet!
Hittade sidan förresten...
De blåser ute... ha ha

Jag uppfattade det som att Brabant var morfar, eftersom Ganesco är Maginis morfar.

... ska kolla upp de så vi får det klart för oss en gång för alla!!!.. ha ha har inte haft hästen så länge nämligen.. ska till stallet nu, har papprena där!

nu så har jag papperna framför mig....
Melissa är e. Magini,
u. Princess Victoria ue Swift, uu Brabina, uue Brabant...
Å Brabant är Melissas..mammas mammas pappa..... kan inte betäckningarna för det riktigt...

fy vad jobbigt detta är har fortfarande inte bestämt mig. väljer mellan dessa hingstar nu.... tror jag!. om ingen har något annat tips eller absolut inte rekomenderar någon av dessa..
Carte Dór 1056, Cornetto1020, Lancier 987, Landlord 849, Pentagon 925,
Lasandos 922, Bourbun 947, Majim G 968, Lemon 769, HJÄLP!!!!!!

Har inte läst alla svaren i denna tråd, kanske redan någon nämnt Elmshorn, är själv väldigt sugen på att använda honom till mitt sto, kanske kan vara något även för ditt sto. Här har du en länk till honom.
http://www.heliotropab.se/elmshorn.htm
Finns en annan tråd ang. honom i detta forum. Lycka till!

Lottiz skrev:
fy vad jobbigt detta är har fortfarande inte bestämt mig. väljer mellan dessa hingstar nu.... tror jag!. om ingen har något annat tips eller absolut inte rekomenderar någon av dessa..
Carte Dór 1056, Cornetto1020, Lancier 987, Landlord 849, pentagon 925 ,
Lasandos 922, Bourbun 947, Majim G 968, Lemon 769, HJÄLP!!!!!!

sa inte görel att även han var död? isf kan du ju iaf ha bort en till från listan ;)

Flera av hingstarna du nämner kommer inte att förädla avkomman...
Har ditt sto fått föl tidigare ? Eller har du sett några syskon till stoet ? Det kan ge lite vägledning till hur ditt sto kan tänkas förvärva sig.
Har man ett oprövat sto så är det säkrare att använda en hingst som har vuxna avkommor så man kan se hur de blev (storlek, typ mm).

Jag sa att han var död, men såg i senaste Ridsport att det finns fryst efter honom. Därför protesterade jag inte ;)

har inte sett några syskon till henne och det blir hennes första föl! funderar mest på lancir och Carte Dór....??? vad tycker ni?

Jag rekomenderar Lancier! har en treårig valack efter honom. (egen uppfödning). valde honom delvis på grund av att hans modell tilltalar mig mycket och att jag tyckte att han skulle passa mitt sto. Valde honom också på grund av att jag träffat honom i det dagliga och lärt känna honom och hans psyke. Sååååå trevlig häst!! har även en bekant som red honom under den perioden han stod på minigården. blev blixförälskad i den hästen..

avkomman verkar ha Lanciers trevliga psyke. har inga direkta gångarter men det lilla han är löshoppad så verkar det mer lovande. Han har fått mycket av Lanciers utrycksfullhet (vet inte om d heter så, hoppas ni förstår). valde mellan många olika fina hingstar men efter att ha sett Lancier så visste jag att det var rätt. ångrar inte en sekund att jag tog den hingsten.

Jag förväntar mig inte att min treåriga valack kommer att bli någon stjärna men jag ser mycket fram emot att se vad det blir av honom. Tycker att psyket är mycket trevligt i alla lägen. Anser att det är mycket viktigt för att fungera bra ihop med sin blivande tävlingskamrat. Så trygg och sund.

synd bara att jag ännu inte har fått sett några riktigt bra bilder på Lancier..

Svårt att beskriva så att du/ni kan få en rättvis bild av hästen/hästarna och mina åsikter men har i alla fall gjort så gott jag kunnat.

Lycka till i djungeln av hingstar!

/X

Jag tror att Lancier är underskattad i Sverige, likaså A-Dur

Jag har nästan bestämt mig för lancir! och blev mer övertygad nu när jag hörde några mer som tyckte om honom!!! Så det blir nog han!!! Längtar sååå tills nästa år!!
Tack för all hjälp!

Hej! Jag är överförtjust i lasandos och landlord. Har en 5åring efter LAsandos och så står det en 3 åring efter landlord i stallet. Min pojkes mamma är hälften quarter och väldigt grov och lite lågställd så jag var också ute efter en förädlare. Avkomman blev högrest och ger ett lätt intryck. Han är dock ganska kort i kroppen och kompakt men ger ändå ett lätt intryck. Jag tycket Lasandos funkade jättebra som förädlare. (mamman har också brabant i släkten föresten :) )
3 åringen har ett fullblod som mamma så hon blev också lätt och högrest men det var väl mer naturligt att hon blev det.
Att tänka på med Lasandos och landlord avkommor är att de ger ganska tuffa avkommor (fast jättegoa).
Lasandos har ju även dressyrlinje på sin mors sida så är du intresserad av lite gång också kasnke Lasandos kan vara något. Jag tycker dock båda är underbara hingstar. (Om man orkar ge avkommorna den tid och det tålamod de kräver).
Lycka till!

Min Landlord-avkomma var en utav de snällaste och mest okomplicerade avkomma som jag haft i stallet....trots "eldig" mamma.

Liknande trådar

C
Avel Jag har tappat bort vilken av trådarna det var som handlade om hingstvisningar - startar därför en ny då det snart är dags. Var nyss...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 769
Senast: Elington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025