Angående hingstarna på hingståget...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Angående hingstarna på hingståget...

Alcatraz fanns tidigare bara tillgänglig på fryst innan han kom hit till Sverige. Har drägglat över honom i många år men aldrig vågat tidigare, nu lär det väl knappast bli ngt heller pga att jag inte tänkt betäcka i år. :crazy: Två ston, Alcatraz i landet och inga planer på föl nästa år... :eek:

Lucky Point var lika fin på hingsttåget som när jag såg honom på bruksprovet! Ingen dålig häst alls, verkar vara otroligt ridbar.
Hälsningar Elizabet

Skulle jag bryta mot mina egna principer och välja en utlandsfödd hingst skulle jag definitivt välja Alcatraz! Har sett honom ett par gånger nu och han gör lika starkt intryck på mig varje gång!
Och eftersom jag är barnsligt lagd klappade jag även Alcatraz;)

Jarrah skrev:
Kul att du tyckte om dem. Jag skulle ha varit med Jackaroo på visningen igår, men fick stanna hemma eftersom jag inte hade någon valpvakt. Det hade varit roligt att se både honom och Silvano (väntar 2 föl e.Silvano).

Båda dom kommer o ska visas hemma hos mig snart:) Ska bli så kul, jag som aldrig ens haft tanken på att ha hingstvisning hemma:eek: :rofl:

clownen skrev:
:eek: menar du att du avstod det :D
Jo han kändes lite osexig :smirk: (hingstägaren alltså). Svår att pruta med var han också, vi får väl se om han står vid sitt ord... Men säger han att han ska ha samma rabatt som Flyinge så får han faktiskt visa det också :cool:.

clownen skrev:
Jag stod på kortsidan nere i manegen och hade en brun toypudelvalp...Vart fanns du ? Jag hörde ingen värmländska någonstans :D...

Ja men då var det nog du :). Jag satt på läktaren under visningen men gick runt och minglade :rofl: där nere efteråt. Brun var hunden iaf och hade du en beige täckjacka/väst eller nåt?

Jag gillar Carlands stam :d men tyckte han var alldeles för seg och tung (kanske inte exteriört men rörelsemönstret) för min smak. Hip Hop var en helt annan typ av häst än jag hade förväntat mig, som en ponny ;). Känns som att Maria inte riktigt passar, hon ska ju rida stora, klumpiga saker - det ska bli jättespännande att följa dem! Det enda jag är orolig för är att han ska få alldeles för många ston :p.

Jo han kändes lite osexig :smirk: (hingstägaren alltså). Svår att pruta med var han också, vi får väl se om han står vid sitt ord... Men säger han att han ska ha samma rabatt som Flyinge så får han faktiskt visa det också :cool:.
Var det den hingstägaren du nämde i PM:et ?

Ja men då var det nog du :). Jag satt på läktaren under visningen men gick runt och minglade :rofl: där nere efteråt. Brun var hunden iaf och hade du en beige täckjacka/väst eller nåt?
Gubben hade en beige väst :D

... Det enda jag är orolig för är att han ska få alldeles för många ston :p
Det får du stå ut med :cool: Vilket sto ska du ha till honom ?

Helen

Skicka PM till mig också. Jag trodde att den enda hingstvisningen i Östergötland skulle vara på Vretaskolan. Bor du där kanske?

Ja det var den hingstägaren (jag pratade iofs med flera stycken i tisdags, ingen fick dock se benen).

Kommer (åtm till 99,9%) ta Hip Hop till Stanford-Furidant-stoet, det blir Hartung 2 ggr i 4:e generationen men det struntar jag högaktningsfullt i :D.

Filmade inte J så noga, för jag hade staketet framför mig på läktaren, så jag fick sitta på huk i gången och filma, vilket gjorde att folk som skulle förbi gick över mig........

Men efter att ha tittat på den en gång till så tycker jag mer om honom.
Han visas också FRAMMÅT, vilket är en fördel för oss som väljer hingst.
Att rida samlade rörelser är egentligen ointressant att se.

Av hopphingstarna är det Carland som jag minns, mycket mycket trevilg typ av hingst, jag gillar honom skarpt.

Silvano har blivit oändligt mycket bättre sen jag såg honom sist. Har tyckt han är klumpig och trist, men nu, mums!

Annars var jag inte så imponerad, så det är väl tur att jag inte har nåt sto att betäcka i år.

De jag träffade från Buke var Prosit som knallade förbi i trappan, och så Cillavan som jag tvingade slå sig ner bredvid mig ;)

Har du filmat fler hingstar från tåget? Jag ska iväg nästa vecka och köpa hundfoder i Brottby... :angel:

Jag skulle spana in Carland... han visades tillsammans med Hip Hop som stal all min uppmärksamhet :love:
Så mina favoriter (kanidater till mina ston) blev Hip Hop o Fille.

Silvano var jättefin! :love:

Ja Carland blev verkligen blek bredvid Hip Hop, både bildligt och bokstavligt ;).

Lånar knapp...
Blev glatt överraskad över att det var en så komplett visning med både show och seriös information från hingstägarna. Konstaterade också att min åring efter Carte dÓr är en klon av sin far vad det gäller färg och tecken...

Var på strömsholms hingstvisning. Av hopphingstarna så blev jag mest förtjust i Hip Hop och Chicago Z. Skulle jag betäcka i år så blev det nog Chicago... Men jag ska inte betäcka i år, hoppas bara fölningen e Dammen går bra sen ska stoet tävla är det tänkt. Men man blir sugen när man ser alla fina hingstar. Av gångartshingstarna blev jag väldigt förtjust i Silvano men det är ju hoppning vi pysslar med...

athena skrev:
Ja Carland blev verkligen blek bredvid Hip Hop, både bildligt och bokstavligt ;).

Vad olika man tycker.
Carland tyckte jag visade bättre rörelse och var snyggare extriört, men visst, Hip Hop hade bättre "knyck" i språnget.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Random bildtråd med text V
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama