Angående hingstarna på hingståget...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Angående hingstarna på hingståget...

Du är SÅ välkommen:)

Tyvärr så filmade jag inte så mycket av hopphingstarna pga att jag satt på läktaren och det blev så dålig vinkel.

Filmade bara Channon, Jackaroo och Silvano.
Jag ville SE hur de rörde sig och bakom kameran så missar man en del intryck.

Ja, det är svårt att hinna filma och se samtidigt. :crazy: Kollar gärna på det du har fått med på band, vet du om det är ngn annan som filmat från visningen? :idea: Synd att man inte kunde logga in och kolla hemifrån som de hade på bruksprovet, inte för att jag kom på hur man skulle göra förrän det var över. :(

Ja nog satsar jag hellre på Hip Hop än Carland

Det var ju kul att höra från dig som alltid brukar vara så positiv ;). Jag satsar på rätt häst alltså :p.

athena skrev:
Det var ju kul att höra från dig som alltid brukar vara så positiv ;). Jag satsar på rätt häst alltså :p.

*knapplån*

Hörde just att Corlensky G ska vara med på Hingsttåget i Helsingborg i morgon. Ni som är där får gärna berätta hur han såg ut.
Är det förresten någon som har sett Figaro R efter förra årets bruksprov? Ska han visas någonstans?

Kennedy: Fruktansvärt att se en häst som så uppenbart hade smärta! Vi var tre som såg eländet och vi mådde illa. Tycker det hade varit bättre att låta honom få återhämta sig i lugn och ro..vad vi förstod hade han opererats för bara en månads sen..? Usch, vad dåligt förtroende vi fick för både hans ägare och ryttare!!

Andra intryck...
A-Dur såg mkt fin ut..otroligt ÄDEL och fin. Svårt att tro att han är så gammal. Verkar ha mkt nerv dock. Hingstig;-)

Careful: Helt klart en lovande hingst. Mjuk och spänstig. Verkade lugn och harmonisk med sin ryttare.

Lucky Point: Verkade trevlig i temperament. Dock inte lika spänstig som Careful och Acacio. Snygg modell.

Acacio: Hade inga vidare höga tankar om honom, sett några unghästar som verkade rätt trista.. Men Acacio själv var suverän..vilken kapacitet och spänst!! Mkt snygg och lätt modell.

/Z

Jag såg Figaro R på Hingsttåget i fjol. Tyvärr reds han inte men såg verkligen jättefin ut.

GiG skrev:
*knapplån*

Hörde just att Corlensky G ska vara med på Hingsttåget i Helsingborg i morgon. Ni som är där får gärna berätta hur han såg ut.
Är det förresten någon som har sett Figaro R efter förra årets bruksprov? Ska han visas någonstans?
:smirk: Är här någon som har tänkt att filma underverket :d Då är jag intresserad av att köpa en kopia.

Helen

På Strömsholm ville Marwin väldigt gärna hoppa över hindrena istället för att ridas i dressyr runt dem;)

...och när han inte fick det ville han ingenting och hela uppvisningen såg direkt farlig ut. Tror inte att någon tittade på den andra hingsten som var inne samtidigt, alla höll ögonen på M för att se om han skulle meja ned folk, hinder eller det andra ekipaget. Synd om den unga tjejen som satt på. IDIOTISKT av den som bestämde att ta in honom samtidigt som ett hoppekipage. Klart som tusan att en gammal hopphäst tänder på alla cylindrar! Trots detta kunde han ha visat liiite bättre ridbarhet, inte ens när han lugnade sig såg han särskilt trevlig ut att rida.:crazy:

Jag kommer faktiskt inte ens ihåg vilken annan hingst som var inne med honom:o Precis som du säger så stal han hela showen, trots att det förstås inte var menat så. Tyckte också att det var idiotiskt att ta in just honom samtidigt som en som fick hoppa.

jasså ska han visas iallafall!:love:
Jo jag ska absolut filma honom då!!!

Nagra nyheter fran Tingsryd???

HEJ !!
Jag undrar om någon har filmat Hip Hop på någon av visningarna eller om någon har tips om var det kan finnas en filmsnutt ?
Betäckte med honom förra året och nu snart vilken dag som helst kommer fölet. Jag har inte sett honom mer än på bild, hade varit kul att se honom i rörelse. Har hört att han är super. Glad för mitt val av hingst, hoppas nu bara allt går bra.

Ha det gott !!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Random bildtråd med text V
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar