Angående hingstarna på hingståget...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Angående hingstarna på hingståget...

Jag var också imponerad av Silvano! Har sett honom en gång tidigare och då gjorde han ett mycket blekare intryck än i kväll.

KL

Är också hemkommen från Strömsholm.
Kennedy visades inte för de som är intresserade.

Det var kul att se Silvano, som nu är 99 % kandidat till mitt sto, Jackaroo var också fin men annars måste jag säga att gångartshästarna var en stor besvikelse.

Hopphingstarna visade kvalitet, några med sämre rörelse, men hoppa kunde dem.

Och nu är jag har också precis kommit hem från Strömholm.
Efter att ha kört fel mot sthlm ett par mil fick vi vända och stå i kö pga trafikolycka.

Vart faktiskt ganska imponerad av hopphingstarna överlag..

Silvano imponerade stort.. iaf för en annan som inte är så kunnig inom det ämnet :angel:

Tycker fortfarande mycket om Chicago Z, precis som jag gjorde efter bruksprovet också =)
Hip Hop och Quin imponerade!

Ska också åka på Flyinges hingstvisningar också så får vi se..
Kommer att bli For Feeling på någon av de större stona, eftersom det är hans sista år i Flyinges regi..
Är himla nöjd med fölungen vi fick e. honom förra året.

GOD NATT :smirk:

Nu är även jag hemkommen efter 30 mils enkel resa...puh (lite nörd är man nog).
De som fastnade mest på mina näthinnor var Alcatraz med sin utstrålning, Chicago för sin härliga teknik och inställning samt Silvano, så underbart mjuk och rörlig.

God natt, ska drömma om min kommande Alcatraz-bäbis inatt!:love:

mimus skrev:
Det var kul att se Silvano, som nu är 99 % kandidat till mitt sto, Jackaroo var också fin men annars måste jag säga att gångartshästarna var en stor besvikelse.

Kul att du tyckte om dem. Jag skulle ha varit med Jackaroo på visningen igår, men fick stanna hemma eftersom jag inte hade någon valpvakt. Det hade varit roligt att se både honom och Silvano (väntar 2 föl e.Silvano).

:cry: :cry: :cry: Jag kom aldrig iväg... :( Blev för sent att åka från stallet och för jäktigt att hinna och orka köra direkt till jobbet för nattskiftet. Sablar oxå, nu när det för en gångs skull verkar som om det var bra arrangemang. :mad:

Det var många av er som var på bruksprovet också, var Quin mer harmonisk nu än då? Antar att det var Louise själv som red nu?

jag kom inte heller iväg.Gubben vvägrade vara själv hemma med våran 6 mån bebeis som valde natten innan o dagen ifråga till att ploppa upp tand nr 2. Tjurig är bara förnamnet.
Får åka på flyinges.har iofs redan bestämt mig men det är alltid kul att se dem utvecklas och få se de nya stjärnorna.

Kul att höra att silvano imponerade för jag har hittills inte alls varit imponerad.
Sett honom 2 år och tyckt att hans hals varit så opropertionerlig till kroppen.Stort huvud också. Ingen vacker hingst har jag tyckt men bra gång.
Han var iofs stor o ung och kan mycket väl vuxit i sin kropp bättre.

*knapplån*

Nu tillhör jag inte "avelsfolket", men jag var och tittade igår på strömsholm ändå. :D Då jag har ett hoppesto tittar jag lite extra på hoppehingstarna...föll pladask för Carland! :love: Helt underbar häst med en fysik (vad jag kunde se under ryttare) som kompletterar mitt sto perfekt. Gillade hans teknik, inställning och rörelse. Nu ska jag ju inte betäcka, men man kan ju drömma.... :angel:

Silvano imponerade stort givetvis! Som jag sa till min kompis; "har den hästen markkontakt öht?" :D :love: Underbar häst.

San Brasil var också en häst i min smak och skulle väl ev kunna passa på tanten hemma! ;)

//Alice

Undrar om du möjligen stod bredvid mig, nere i manegen? Den som gjorde det pratade i alla fall om att det bara var att hoppas att det skulle komma en hingstunge när Alcatraz var inne.

Jag tyckte att han gjorde det. Han hade en lägre växel i än vad jag tyckte att han hade på bruksprovet och gav ett mer harmoniskt intryck. Gillade hingsten redan på bruksprovet och gillar honom än mer nu!

Vad synd att inte vi fick se Silvano i Kungsbacka...

Nä, det var nog inte mig du stod bredvid, jag satt uppe på läktaren när han var inne. Och jag önskar helst av allt ett sto.:)

Såg inte honom på bruks, men jag gillade honom mest pga av hans uppsyn. Han såg så positiv och arbetsvillig ut.
Såg nöjd ut och även i stallet så var han mycket lugn trots allt virrvarr.

Ni som varit på hingsttåget, vad tycker ni om Lucky Point? Vore kul att höra lite komentarer! Hade inte tid och möjlighet att åka själv, tyvärr:mad:

Ni som var på hingsttåget och har ett hjärta som klappar lite extra för Alcatraz kan väl berätta hur han var där. Har aldrig sett honom live bara på kort videosnutt. Har allvarligt funderat på att använda honom i år. Det är ju en hingst som inte verkar ha anv särskilt mycket här i Sverige. Konstigt tycker jag för han ser väldigt bra ut på "pappret"

Jag såg Alcatraz i fjol. Tycker han ser jättefin ut, trevliga gångarter och härlig uppsyn!

bettan1 skrev:
Var i Strömsholm i kväll och har precis kommit hem.
Jag HADE innan bestämt mig för Lucky Point (som jag såg på bruksprovet), men blev nu jätteförtjust i Hip Hop (har aldrig sett honom live förut). Så nu är det stor beslutsångest!
Jag skall åka på Flyinge-visningen också, slutar väl med ett tredje alternativ...
Av gångartshingstarna blev jag imponerad av Silvano, som såg mycket trevlig ut, härlig ökad trav!!
Hälsningar Elizabet

Tur för mig att jag har två (tre...) ston, jag hade också bestämt mig för LP (har inte ångrat mig) och tar Hip Hop på den andra.

I övrigt var jag väldigt nöjd med visningen, tyckte det var kul att de showade så! Kunde också förhandla tillräckligt (hade nog gått bättre om jag verkligen hade visat benen ;) ).

Clownen; jag såg nån med en pudel och smög mig upp bredvid och sa "Helen?" men fick ingen reaktion så det var nog inte du :D.

Tur för mig att jag har två (tre...) ston, jag hade också bestämt mig för LP (har inte ångrat mig) och tar Hip Hop på den andra.
Hip Hop gillade jag också.

I övrigt var jag väldigt nöjd med visningen, tyckte det var kul att de showade så! Kunde också förhandla tillräckligt (hade nog gått bättre om jag verkligen hade visat benen ;) ).
:eek: menar du att du avstod det :D

Clownen; jag såg nån med en pudel och smög mig upp bredvid och sa "Helen?" men fick ingen reaktion så det var nog inte du :D.
Jag stod på kortsidan nere i manegen och hade en brun toypudelvalp...Vart fanns du ? Jag hörde ingen värmländska någonstans :D...

Rent allmänt så kan jag säga att jag har setat och gått igenom Carlands mödernelinje idag och sett att hans möderne har visat sig slå väldigt väl ut med fullblod och då främst Sir Shostakovich XX blod.

Nu blev jag inte speciellt förvånad att hans ev. goldencross kan vara fullblod då han kommer ur samma stolinje som Cortez men tyckte ändå att jag ville ta upp det här om någon har ett fullblod som man vill betäcka eller ett sto som står högt i blod...

Annars så tyckte jag om Sillen, Hip Hop, Smashen, Carland, Alcatraz. Fille vad jag kommer ihåg nu...Däremot så betäcker jag inte med någon av dem utan har valt Corlensky till det ena stoet och det anra vet jag inte ännu.

Skvaller ! Lingh kommer att finnas på import via Askö ! :bump:

Helen

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka