Angående hingstarna på hingståget...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Angående hingstarna på hingståget...

Nu ska vi se...
Hip Hop
Fille (bara för att det är han ;) )
Lucky Point
Alcatraz
Carland
Careful
San Brasil

Det är väl de mest intressanta.

Jag ska också försöka komma tidigt, men jag vet hur det brukar bli :angel:. Om vi springer på varann så har jag mörkt långt hår och i sällskap med min man som är lång och ljus :p.

athena skrev:
Nu ska vi se...
Hip Hop
Lucky Point
Alcatraz
Carland
Careful
San Brasil

Jag ska också försöka komma tidigt, men jag vet hur det brukar bli :angel:. Om vi springer på varann så har jag mörkt långt hår och i sällskap med min man som är lång och ljus :p.
och jag har en pudelvalp på armen :D och en jättegullig man ;)

Helen

clownen skrev:
och jag har en pudelvalp på armen :D och en jättegullig man ;)
Helen

Pudel.... ?? Tror du just blev av med ditt A och kom ner till ett AB ;)
Pudlar är onödiga djur säger den Norrländska juryn! Pudlar och Islandsponnys är samma kategori. :D :D

Närå, bara busar... men här uppe funkar inte de där små rackarna så bra. Jack Russel och vad de heter. För korta ben och för lite päls för att följa med ut om vintern.
Men din jycke kanske inte är (eller skall bli) "ridhund".

B]Pudel[/B].... ?? Tror du just blev av med ditt A och kom ner till ett AB ;)
Pudlar är onödiga djur säger den Norrländska juryn! Pudlar och Islandsponnys är samma kategori. :D
:D Här hemma hos oss har vi inte så stora val då den största sonen har astma - iofs så har han flyttat hemifrån men han måste ju komma hem och hälsa på sin mamma ibland :D - det mår alla söner bra av....;)

Men din jycke kanske inte är (eller skall bli) "ridhund".:rofl:
Nej han är faktist utbildad " knähund " :o :D

Helen

marham skrev:
Fille visade upp vilken otrolig dressyrtalang han är! Maria avslutade med honom. Och showade lite - med lite piaff, piruetter mm. Och så tog de några språng som var fina!
Han såg jättefin ut för att vara 20 och inte ha ridits av Maria på länge... Lite rund och go också! ;-)
Vad gjorde Parmler då ? Var han bra ?

Helen

*********Raderat ************

athena skrev:
Nu ska vi se...
Hip Hop
Lucky Point
Alcatraz
Carland
Careful
San Brasil

Jag ser fram emot rapport om de här hingstarna! Du är inne på helt samma linje som mig, dock går nog San Brasil bort för mig. Tycker helt enkelt inte att han tilltalat mig.
Vad har du för sto?

Parlmer var lite rappare med kommentarer än vad speakern på Flyinges visning var. Underhållande och hade bra fart på programmet. Lite mycket reklam kanske emmellanåt från Folksam, men ok.

Chicago Z var inte med igår i kungsbacka - han skulle nog bara vara med på ett ställe.

Var det någon som såg Saint Amour igår? Jag har bestämt mig för att använda honom. Han hoppar ju helt super + att stammen är jätte-het i Europa. Tror att han kan passa många av våra svenska ston bra.

visades chicago i kungsbacka??

Hans problem är ju att han är så liten. Trodde att dom kom in med en ponny när han skulle exteriörbedömas på bruksprovet!

marham skrev:
Lite mycket reklam kanske emmellanåt från Folksam

Han nämde väl Folksam mellan varje hingstbyte... kändes det som iaf.
Det var roligt när Maria G jagade honom med Fille. :rofl: :rofl:

Showen med Carland och Arnold var störtskön. :banana:

Var det Kennedy som hade en munskada? Synd att visa upp honom när han inte var avslappnad. Det kan inte ha känts kul för varken ryttare eller hingstägare.

Hoppar man som han gör så tycker jag att storleken inte spela så stor roll. Har man själv lite rejäla ston så passar det ju jättebra - detta sa dom ju faktiskt under bruksprovet också....

Hade kanske varit till fördel att endast visa Kennedy för hand... för han kunde ju inte visa så mycket nu - eller varför inte rida på ett hackamore eller nåt annat bettlöst?

Visst hoppar han fantastiskt! Ville dock argumentera mot ditt påstående att han skulle passa många svenska ston med att hans storlek ligger honom i fatet, särskilt nu då så många är fixerade vid stora hingstar. Personligen anser jag inte heller att en hingst med 34 poäng skulle passa de flesta stona, utan endast de som själva är korrekta.

marham skrev:
Hade kanske varit till fördel att endast visa Kennedy för hand... för han kunde ju inte visa så mycket nu - eller varför inte rida på ett hackamore eller nåt annat bettlöst?

Precis vad jag oxå tänkte när jag såg honom.
Det finns ju så många olika sätt att visa upp på.
Hoppas det går bättre på nästa visning.

Animor skrev:
Precis vad jag oxå tänkte när jag såg honom.
Det finns ju så många olika sätt att visa upp på.
Hoppas det går bättre på nästa visning.

Instämmer!
Hade det inte varit bättre att visa upp honom antingen för hand eller helt lös som de gjorde med ett par andra. Nu kunde man ju inte alls bilda sig nån uppfattning om honom och det kan ju inte ha varit trevligt för vare sig ryttare eller hingst när han hela tiden försökte slå sig fri. :(

marham skrev:
Fille visade upp vilken otrolig dressyrtalang han är! Maria avslutade med honom. Och showade lite - med lite piaff, piruetter mm. Och så tog de några språng som var fina!
Han såg jättefin ut för att vara 20 och inte ha ridits av Maria på länge... Lite rund och go också! ;-)

Ja, han var verkligen härlig! Och det syntes hur roligt han och Maria hade tillsammans. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka