Angående hingstarna på hingståget...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Angående hingstarna på hingståget...

(å andra sidan fick jag som svar av en hingstägare häromdagen "du får ju ett riktigt bra föl också" ;) så det är ju inte helt lätt att argumentera)
Du skulle ha krävt papper på det :angel: annars alla utgifter tillbaka. Det är inte illa att kunna garantera både att det faktist blir ett föl och att det blir ett riktigt bra dessutom...

Vem är den fantastiska hingsten ?

Helen

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Någon som vet hur mycket det kostar i inträde ikväll i Kungsbacka?

/maria

*kl*

Någon som vet om Folksam sponsrar som tidigare år med inträdet? Kan inte hitta den infon någonstans och har heller inte fått något i brevlådan (har hästen där).

Jo jag fick brev hem från Folksam där dom sponrar med inträde samt att man är med i en tävling om hinder, veterinärvård i 1 år + foder mm.

Du kan ta med försäkringsbeviset dit så ser dem att du har försäkrat hästarna hos dom och att det är okej !

Helen

Choklad skrev:
Tveksamt med tanke på hur pinsamt illa arragerat "Hingståget" har varit det senaste åren, jag skulle inte bli det minsta förvånad över att få en rapport imorgon här om att hälften av de påannonserade hingstarna var struka.. :smirk:

Så var det då avklarat!!! och jag kan tala om att de "lärt sig av misstaget" förra året.:devil: Iår var det en härlig show, med många pigga och glada hästar(och ryttare). Precis så som man vill att en show skall vara....

Svårt att plocka ut några specifika godbitar tycker jag,men inledningen med en fritt springande Alcatraz satte sig på min näthinna.:bump: Feliciano är ju alltid kul att se-:love: och Rambo för hand, och Hermes uppsutten tål ju att upprepas gång på gång:d

Roligt med så mkt publik också!

Det låter ju lovande inför kvällen! *längtar* Hur lång tid höll de på ungefär, och fanns det möjlighet att se hingstarna i stallet efteråt eller måste man vara där tidigt då?

Det var slut strax innan 21 - och då hade det börjat ngt efter starttiden 18.30.

Det var betydligt mer show igår än med Flyinges visning! Men det kanske hänger lite på ryttarna och speakern?

Ett trevligt inslag var att varje hingstägare presenterade sina hingstar.

Vet inte om man kunde träffa hingstarna - tänkte inte på att prova det men det hade ju varit intressant!

Fille visade upp vilken otrolig dressyrtalang han är! Maria avslutade med honom. Och showade lite - med lite piaff, piruetter mm. Och så tog de några språng som var fina!
Han såg jättefin ut för att vara 20 och inte ha ridits av Maria på länge... Lite rund och go också! ;-)

Kul att höra!

Mitt sto är dräktig på dygn 307 med honom, och jag hoppas främst på en fälttävlansavkomma!

Man får vara rund och go ifall man är 20 bast;)

Var det några strykningar eller var alla hingstar på listan med?

På Strömsholm så kan man träffa hingstarna då hingststallet ligger i direkt anslutning till ridhuset...

Helen

Nix inga strykningar - tom en bonus hingst visad för hand: A-Dur

Det har kommit till fler på listan också, San Brasil, Double o Seven m fl.

athena skrev:
Det låter perfekt!
Mmm, det är det. Själv så brukar jag gå igenom när jag kommer och kolla läget vilka som är med. Vi kasnke springer på varandra där inne :D

Vilka hingstar ska du titta extra på ?

Helen

KL

Fast det strå fel på Saint Amour.
Han kommer inte till Strömsholm.

Jag tänkte åka tidigare och gå och kika innan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka