Angående hingstarna på hingståget...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Angående hingstarna på hingståget...

gragge skrev:
Jag har nog lite mer om du vill ha.

Om du läste hela långa tråden från bruksprovet så såg du att det var jag som filmade Corlenskys fall. Det är egentligen det filmen visar. Jag skickade filmen till massor av folk här på buke, folk som inte hade möjlighet att se honom live. Anledningen till att filmen är kort är för att hålla ned storleken så den gick att skicka på e-mail.
Sen gillade tydligen man på Waldhof filmen och satte den på sin hemsida.

Jag har hela hans bruksprov på video och kan väl skicka över lite ridning om du vill ha.

Vill du göra det,jättesnällt...:bow:
Jag har missat att det var du,jag har bara kikat på Waldhofs hemsida somsagt..

Ja, ikväll är det då dax... får se om dom "slår" flyinge ang show faktorn... kanske inte så svårt...:angel:

Hoppas på många bukefalister där..och på många fina hingstar!!!

Ja, jag kommer i alla fall!:D Hoppas också på många fina hingstar!

ancan skrev:
Ja, ikväll är det då dax... får se om dom "slår" flyinge ang show faktorn... kanske inte så svårt...:angel:

Tveksamt med tanke på hur pinsamt illa arragerat "Hingståget" har varit det senaste åren, jag skulle inte bli det minsta förvånad över att få en rapport imorgon här om att hälften av de påannonserade hingstarna var struka.. :smirk:

Bara de inte har med sig det där hemsk bandet och slår trumvirvlar varje gång en häst landar efter ett hinder! :eek: :crazy:

Har tänkt att åka till Strömsholm imorgon.. =)

Är någon rabatt om man bokar hingst på plats eller är det bara Flyinge som har?

När jag var där för två år sen var det 500:- rabatt för alla hingstar som bokades den kvällen.

Jaha ok då återstår det att se..

Är inte direkt någon kandidat där till våra ston som det ser ut just nu men man vet ju aldrig.. man kanske blir positivt överraskad :angel:

Jag försökte med 1500:- rabatt för några år sedan, det gick inte så bra, man kunde faktiskt inte få BÅDE prestation OCH bokningsrabatt, då fick jag välja.. jag valde en helt annan hingst... :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Prestationsrabatt är jag redan lovad så nåde dem om de inte ger mig bokningsrabatt :devil:.

athena skrev:
Prestationsrabatt är jag redan lovad så nåde dem om de inte ger mig bokningsrabatt :devil:.
Stå på dig...Du får berätta hur det gick sedan - misstänker att du bör vara oerhört slipad i munlädret när du ska förhandla med hingsthållaren :cool:

Helen

Faktum är att Flyinge ju ger båda rabatterna så man borde kunna argumentera med det.

athena skrev:
Faktum är att Flyinge ju ger båda rabatterna så man borde kunna argumentera med det.
Ooops jag trodde att vi pratade om en annan hingsthållare än Flyinge :D

Helen

Och jag tänkte kolla att om det verkligen är så att en viss hingsthållare använder Flyinges rabattsystem så vill jag ha 1000 spänn rabatt på fölavgiften eftersom min märr får det av Flyinge!

Det är inte Flyinge men man kan ju ha dem som förebild och argument, menar jag. De ger "dubbla" rabatter; bokning och prestation (och mängdrabatt också för den delen). Fast jag tycker nog Flyinges system är lite småsnålt - fram för rejäla rabatter till riktigt bra ston!

(å andra sidan fick jag som svar av en hingstägare häromdagen "du får ju ett riktigt bra föl också" ;) så det är ju inte helt lätt att argumentera)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka