Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har lite frågor kring stammen på en kompis häst där mödernet verkar vara belgiskt. Efter hästarnas namn står det "W-00000-Hst." eller...
Svar
1
· Visningar
983
Senast: Fredag
·
Avel Jag har nu två nya ston i avel som båda har fått avkommor sedan förra huvudbandet kom ut. Enligt de kontakter jag har haft med ASVH så...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: Pooh
·
B
Avel Nu syns det för var dag att juvret fylls mer och mer! :D Idag är hon inne på dag 303. Räknat från sista dagen hon tog emot hingsten...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: bitch1
·
F
Avel Eftersom min lilla pålle inte mer kommer att fungera som rid/tävlingshäst har jag börjat fundera på att ta ett föl efter henne! Men...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Frieserhäst
·
Avel Vad gör man om färgen är helt fel i passet? Att fölet sett ut att få en helt annan färg vid registrering än den dom slutligen fått? Ska...
Svar
7
· Visningar
1 108
Senast: Cat_and_rat
·
Avel Vad händer om en listhingt, av varmblodig travras, som enbart har tillstånd för 25 ston lyckas även seminera nummer 26???
Svar
6
· Visningar
747
Senast: CK
·
Avel Kan man få en hingst utan stam avelsvärderad? SP:vet att man inte/bör avla på en utan stam är bara nyfiken på om man får det eller ej.
Svar
2
· Visningar
648
Senast: Joyride
·
Avel Mitt sto ska föla om snart en månad och nu undrar jag var man kan köpa en svettdetektor. Tacksam för svar!
Svar
1
· Visningar
1 782
Senast: Nafayette
·
M
Avel var hittar man fullblodshingstar som får betäcka i allmänavel? finns det någon sådan hingstkatalog?
Svar
1
· Visningar
700
Senast: KickiH
·
W
Avel Ligger kanske fel??? Har ett Polsk halvblod med ett pass med full stam från polen. Måste jag byta till svenskt?? Vad händer med hennes...
Svar
6
· Visningar
884
Senast: martha
·
H
Avel Varför skall man "alltid" avla på dressyr eller hoppning i halvblodsaveln? Jag skulle väldigt gärna se fler dubbelbegåvningar :love... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 312
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Någon här som kan hjälpa mig... jag håller ju vanligen på med halvblod, men har ju kvar ett ponnysto sedan barnen slutade tävla ponny...
Svar
3
· Visningar
923
Avel Satt och bläddrade igenom årets hingstkatalog över vbl-hingstar och tycker den såg riktigt trevlig ut vid en snabb koll. Större format...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Mia_R
·
Avel hejsan.. Vet inte om det här inlägget ska ligga här men jag provar.. Jag håller på att leta ihjäl mig efter en bild på min...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Tiller
·
H
Avel är det någon som har en häst efter han? hur är dom att rida in,har dom överlag hög ridbarhet? tacksam för svar
Svar
3
· Visningar
748
Senast: FT_ryttare
·
Avel Jag gar en fordjupningskurs i avel en dag i veckan och idag pratade vi om hormoner, injektioner, och annat tekniskt. Kom in pa detta med...
Svar
8
· Visningar
938
Senast: Ramona
·
Avel Finns det någon mer än jag som fastnat för honom (och hans otroliga stam...) :bow: Hoppas att han får tillräckligt med ston för att...
Svar
15
· Visningar
1 800
Senast: crazy
·
L
Avel Är han godkänd? Vart stå han? Någon som använt? Vill veta det som finns att veta om honom, det lilkla jag har sett av honom så verkar...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Daniel_sanden
·
Avel Som är skimmel? Jag har fått för mig att han är skimmel, men han var visst mer åt detbruna hållet :angel: Han kanske har nån son med...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: mycket_irriterad
·
L
Avel Berätta lite om fölet i så fall :bump: härstamning etc.
Svar
2
· Visningar
650
Senast: toughcookie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka