Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Kan nån hjälpa mej? vad är avelsindex för något? Min hästar har 95 0,76 i avelsindex så vad betyder det? Tacksam för svar...
Svar
2
· Visningar
1 350
Senast: Gilan
·
Avel Alltid vanskelig det her med eksteriør :crazy: Kanskje noen ville legge ut hestebilder og kommentere positive /negative ting ved...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: ludda
·
Avel Har börjat fundera på att betäcka min dam och vill därför gärna ha lite tips på hingstar. Damen i fråga är e...
2
Svar
25
· Visningar
2 176
Senast: Cyllene
·
K
Avel Ska betäcka mitt halvblodssto nu i vår med en andalusier. Hingsten står ca 20 mil från mig. Vi ska betäka naturligt. Jag har funderat...
Svar
2
· Visningar
1 573
Senast: Ramona
·
L
Avel Som ni vet har jag sto m. föl. Acke som jag kallar honom är 3 o ½ månad nu, han diar lite, han äter kraftfoder och hö, gräs, rötter...
Svar
12
· Visningar
1 467
Senast: CillaW
·
J
Avel Hejsan! Jag är lite nyfiken över hur en avelsbedömning går till? Jag hade nämligen tänkt att visa mitt sto i sommar. Hur går man...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Hjartagna
·
M
Avel jag har ett halvblodssto på snart 13 år som är e. testarossa u chattanoga ue. ceylon som jag funderar på att betäcka. hon är både...
2
Svar
29
· Visningar
2 502
Senast: marika_
·
R
Avel Är det någon som ska till Grevagården på Hingstpremieringar den 19-20/3 samt den 2-3/4. Specialraser samt NF/Conn/RP?
2
Svar
34
· Visningar
2 878
Senast: positivapuh
·
R
Avel Jag har en korsningsponny som i de bakre leden har en fullblodshingst som heter Landru XX. Jag vet inte om han var godkänd men han...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: Görel
·
A
Avel Hej,har själv en avkomma efter denne hingst,ett sto som är mkt trevlig och har stor utstrålning,vill gärna få höra hur era avkommor...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Bounce
·
M
Avel Gyrdir Frá Árbakka SE 67, är de någon som vet hur han är och hur hans avkommor blir. Tycker han är så snygg. Har funderingar på att...
Svar
7
· Visningar
1 757
J
Avel Nu orkar jag snart inte vänta längre. :( Vårt sto har gått 5 dagar över tiden. Är det någon här som har erfarenhet av det? :confused...
Svar
18
· Visningar
1 491
Senast: åke
·
Avel Ja eller det är inte bara färgen jag är ute efter. :) Först och främst är jag ute efter en hingst med ett bra lynne och 5 jämna...
Svar
9
· Visningar
1 376
Senast: Vala
·
M
Avel Hade tänkt betäcka mitt sto i vår men en relativt liten hingst. Mitt sto är lite över 150 cm, blandning mellan fullblod, danskt varmblod...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: åke
·
Z
Avel Så många som är insatta i hingstarna kan jag se på de senaste trådarna kring bruksprovet. Jag blir lite nyfiken vad ni tycker om Aerline...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: bonzie
·
T
Avel Vad är det som skiljer dessa raser åt? Jag trodde länge att det var samma ras, men eftersom de har olika rasföreningar så är det väl...
Svar
18
· Visningar
3 348
Senast: Ramona
·
M
Avel Hej! Jaha, då var det dags igen att få ordning på alla nummer! Det var ju 23 nygodkända halvblodshingstar i år, vilket borde...
Svar
5
· Visningar
1 146
·
K
Avel Kan man rektalundersöka vid den tidpunkten? Ultraljud är väl för sent, fostret är väl såpass stort då, eller? Är det ökad risk för...
Svar
3
· Visningar
939
U
Avel Någon som sett hingsten Métall "live"? Hur han rör sig å så?
Svar
10
· Visningar
1 091
·
Avel Behöver ha mer information om Humanists hingstlinje, och vilka avkommor han fått i sverige. Vad de har presterat osv. Vilka hingstar...
Svar
4
· Visningar
888
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka