Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Satt och tittade i hingstkalendern ( var annars ;) ) och fastnade vid Royal Dance e. Rohdiamant - Donnerhall. Undrar nu om någon här...
Svar
4
· Visningar
1 487
Senast: clownen
·
Avel Hej alla avelskunniga... Har nu lyckats fa ner antalet potentiella hingstar till mitt sto i ar till tre. Kroongraaf, Corland och...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: hoppsann
·
L
Avel Någon som har/har haft ngt sto med utrillo 432 i stamtavlan?? *hoppas ngn svarar* :( 2
Svar
23
· Visningar
2 544
Senast: Görel
·
R
Avel Har planer att betäcka mitt arabsto i vår, och då jag är novis inom området avel, behöver jag lite råd om val av hingst. Stoet är polskt... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 007
Senast: Boll
·
Avel Jag har ett NF diplomsto född -89 som jag skulle vilja ha ett föl efter innan hon blir för gammal. Hon har tidigare haft 4 föl, det...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: marti130
·
Avel Hur stora är era goingar nu .?? Vad har ni tränat på i höst.?? beräta lite om hästarna. :banana: 2
Svar
20
· Visningar
2 930
Senast: Angela
·
B
Avel :p Hej! Jag har just köpt ett tvåårigt sto (halvblod?) Vem pappan är vet man inte utom att det är en dansk hingst, men mamman ska vara...
Svar
19
· Visningar
3 291
Senast: Fredag
·
C
Avel Satt och funderade...inom andra raser får man ju en extrapoäng om hästen har en färg som är ovanlig inom rasen. Varför gäller inte detta... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 540
Senast: Atle
·
G
Avel Finns det nån sida med bilder åså på travhingstar? som det finns över halvbloden? Nån som vet?
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: martha
·
G
Avel Kan nån hjälpa mej? vad är avelsindex för något? Min hästar har 95 0,76 i avelsindex så vad betyder det? Tacksam för svar...
Svar
2
· Visningar
1 351
Senast: Gilan
·
Avel Alltid vanskelig det her med eksteriør :crazy: Kanskje noen ville legge ut hestebilder og kommentere positive /negative ting ved...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: ludda
·
Avel Har börjat fundera på att betäcka min dam och vill därför gärna ha lite tips på hingstar. Damen i fråga är e... 2
Svar
25
· Visningar
2 179
Senast: Cyllene
·
K
Avel Ska betäcka mitt halvblodssto nu i vår med en andalusier. Hingsten står ca 20 mil från mig. Vi ska betäka naturligt. Jag har funderat...
Svar
2
· Visningar
1 576
Senast: Ramona
·
L
Avel Som ni vet har jag sto m. föl. Acke som jag kallar honom är 3 o ½ månad nu, han diar lite, han äter kraftfoder och hö, gräs, rötter...
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: CillaW
·
J
Avel Hejsan! Jag är lite nyfiken över hur en avelsbedömning går till? Jag hade nämligen tänkt att visa mitt sto i sommar. Hur går man...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Hjartagna
·
M
Avel jag har ett halvblodssto på snart 13 år som är e. testarossa u chattanoga ue. ceylon som jag funderar på att betäcka. hon är både... 2
Svar
29
· Visningar
2 506
Senast: marika_
·
R
Avel Är det någon som ska till Grevagården på Hingstpremieringar den 19-20/3 samt den 2-3/4. Specialraser samt NF/Conn/RP? 2
Svar
34
· Visningar
2 880
Senast: positivapuh
·
R
Avel Jag har en korsningsponny som i de bakre leden har en fullblodshingst som heter Landru XX. Jag vet inte om han var godkänd men han...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: Görel
·
A
Avel Hej,har själv en avkomma efter denne hingst,ett sto som är mkt trevlig och har stor utstrålning,vill gärna få höra hur era avkommor...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Bounce
·
M
Avel Gyrdir Frá Árbakka SE 67, är de någon som vet hur han är och hur hans avkommor blir. Tycker han är så snygg. Har funderingar på att...
Svar
7
· Visningar
1 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka