Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Efter att ha haft en kanonhelg så blir det tipset inför nästa år – åk dit!!! Det roligaste för min del var såklart att His Highness...
2
Svar
24
· Visningar
2 688
Senast: speedy
·
P
Avel Hej! Har precis köpt ett nytt sto och är TOTALT rådvill vad gäller hingst. Stoet ifåga är e: Oldtimer xx u: Kotiljong (elit) e: Hartung...
Svar
16
· Visningar
1 647
Senast: Görel
·
Avel Hoppas någon orkar/har lust att hjälpa mej! Satt och lurade runt och kollade lite på allbreedpedigree - parallelt med att jag kikade...
Svar
5
· Visningar
2 091
Senast: Marna
·
B
Avel Har ett sto som är lågställd. Finns det hingstar som ger bättre högställda avkommor. i så fall vilka ?
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: ancan
·
F
Avel Eftersom min häst inte kommer bli ridbar eftersom hon har div. skador har vi börjat fundera på att avla. Jag har hela tiden varigt fast...
2
Svar
34
· Visningar
3 446
Senast: Frieserhäst
·
C
Avel Jodå jag vet att han i först hand nedärver dressyrförmågor. Men själv har han ju 88/88 på hopp...är det någon som fått vettig avkomma...
Svar
18
· Visningar
1 447
Avel Nån som har någon tanke om denna hingst visades igår på hingsttåget i HBG vill ha synpunkter!!! =) NÅn som kanske har en avkomma...
Svar
4
· Visningar
2 077
Senast: Pooh
·
H
Avel Ni som varit på det förut - brukar det vara bra? Många hingstar? Bra hingstar?
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 748
Senast: annae
·
B
Avel Någon som vet något om honom? Vad han har gett? om han tävlas fortfarande och isådanafall med vem? Hur ser han ut? stam? det blev många...
2
Svar
33
· Visningar
5 191
Senast: shady
·
Avel I år har vi tänkt att para vårt sto Moonlight (e.Zinsky xx eu.Jaguar).vi väljer mellan 3 hingstar. Den ena är Alcatraz (e.aloube z eu...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: shady
·
D
Avel Jag har nyss skaffat en hästgård och har tänkt bli fodervärd till att börja med, åt några finstammade ston till avel och låta betäcka...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: gonkan
·
Avel Flyinges hingstvisning Var någon där? Vad tyckte ni om årets visning? Vad imponerade och vad var ni besvikna på? Jag är...
Svar
16
· Visningar
1 674
Senast: Gabby_Ossi
·
B
Avel Jag ska köpa ny häst. Och jag vet faktiskt inte om mitt högdräktiga sto (dag 316) hinner att föla innan den nya hästen kommer hem. Kan...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: Welsh
·
Avel ...Vill jag ha..... Min märr som skulle vara dräktig med min hingst visade sig inte vara dräktig på sent blodprov (250 dgr) :( hon...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 411
Senast: martha
·
Avel Hur ser en sån ut? Som ett vanligt halvblod eller som en arbetshäst, eller vad? :confused: Anledningen att jag frågar är att en häst -...
Svar
12
· Visningar
1 637
Senast: sussisus
·
P
Avel Hej! Undrar om det är någon som har erfarenhet av Stravinsky eller avkommor till honom? Tänkte betäcka mitt halvblodssto med honom och...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: kskemilie
·
O
Avel Hej! Det blev fel!!! Svarade på en stängd tråd. Lägger den här istället Jag funderar på Poetic Justice till mitt sto. Jag...
Svar
12
· Visningar
1 811
Avel Jag började fundera lite på hur jag ska lösa det med övervakning av stoet när det är dags för fölning här. Det är stoets och min första...
2
Svar
27
· Visningar
2 387
Senast: Nafayette
·
Avel Min häst ska föla om ca. 4 veckor, om man räknar från betäckningen i alla fall. Hon har börjat fylla juvret ganska bra, på en vecka...
Svar
5
· Visningar
1 275
Avel Går i häst köpar tankar och har så förfärligt svårt att bestämma mig för vilken ras jag vill ha. :confused: Jag tjusas aldeles för lätt...
Svar
13
· Visningar
3 832
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka