Presenterar här min mkt personliga åsikter:
Mycket positivt överraskad av Hermes - härlig typ och fina rörelser!
Håller med dig!
Bocelli hade utvecklats sedan i fjol - härliga rörelser! (Kanske mer fram än bak.) Jättefin halsansättning!
Håller med dig även här!
Smashing Hit visade lite istadiga tecken (ville inte alls gå ner mot kortsidan där bl a Cissiny var...) men Ebba klarade honom bra. Så småningom slappnade han av bättre och visade mer kvalité. Bättre bak än fram, verkade faktiskt lite framtung i ridningen (förvånansvärt med tanke på den fina typen).
Lite knepigt. Jag fotade inte honom med blixt (den enda jag fotade med blixt var väl Hermes - först efter att jag sett andra fotografer fota honom näääära med blixt utan att han rört en fena) trots att jag pratat med ägarna innan och fått ok till att använda blixt. Min kamera är knäpptyst (ingen motor) och visst ska väl en häst klara av att man går utanför ett staket som i det här fallet? Dessutom var han väldigt spänd direkt när han kom in, långt innan han kom i närheten av kortsidan. Så jag tror att det var hela evenemanget som sådant som han blev rädd för.
Jag tror inte att jag skrämde honom - men om jag gjorde nåt fel så är jag givetvis tacksam för synpunkter!
Han såg mycket riktigt lite framtung ut - undrar om det inte berodde på att han blev matt när spänningen började släppa något?
Royal Touch Stone var av lite grövre modell och inte lika rörlig som de andra, men galoppen var fin. Reds ihopdragen.
Håller med!
Tutanchamon var av fin typ, men reds kraftigt ihopdragen. Visade ingen supergång, kanske pga ridningen?
Jag blev positivt överraskad, lättare än jag hade väntat mig. Man får tänka på att det är en treåring i början på året, jag fick känslan av att han var lite matt/trött och därav hamnade i låg form?
Figaro visades tyvärr vid hand, vilket inte ger samma känsla för temperament och gång. Såg trevlig ut, inte lika kort hals som jag trodde. Lättare än jag trodde.
Det var synd att han visades vid hand och inte under ryttare - men jag tror att dom helt enkelt är rädda om honom och låter honom vila efter bruksprovet?
Alcatraz... Jag har aldrig sett på maken till hasarbete!!! Fram var mer normalt. Verkade ha fin galopp (föll över i galopp hela tiden vid hand). Lite lång i kroppen, men lätt och ädel ändå.
Det var en trevlig herre, ja! Svårt att ta bilder vid hand dock...
Rambo ok. Ingen superhäst i mina ögon men trevligt riden av Anna Svanberg. Sonen Hermes snäppet bättre.
Hermes var helt klart bättre. Jag har aldrig varit så förtjust i Rambo, men han verkar ju förärva sig väl!
Black Coffee är rörlig. Även han riden ihopdraget (nästan konstant bakom lodplan).
Håller med!
Lambourghini visades hoppad. Ingen riktig läckerbit där, men fin. Härliga framben, snål bak. Niklas försökte visa lite trav i början, men det var inte den gång man ser när Gustav ridit honom.
Lisa berättade att Niklas bara hade ridit honom dagen innan - kul att se honom hoppad! Såg ju bara framifrån och fotade och det lilla jag såg (frambensteknik) såg ju bra ut!
Cuper tittade jag inte på (toapaus). Övriga anmälda dök inte upp.
Jag koncentrerade mig mest på att fota, hoppade rätt bra tror jag, ryttaren fräste på rätt bra på långsidorna med
Som sagt, mina högst personliga åsikter!