Sv: Hingsttåget??
Jag var i Skövde igår
Hermes imponerade mest, verkade helt oberörd av hinder, publik, plastband och allt annat, fina rytmiska rörelser, verkade samarbetsvillig och avslappnad. Väldigt snygg modell men lite liten, strax över 160 om jag inte minns fel.
Come Fast** var ganska trevlig modell men ryttaren var väldigt grön och red mest i galopp och hoppade lite hur som helst, hästen gick med ryggen sänkt och huvuet i taket ungefär...
Chess är en snygg häst bra modell men lite lång rygg, fin trav och rund galopp, hoppade trevlig. Visades ihop med två avkommor som såg trevliga ut, den ena hade lite litet huvud tyckte jag men hoppade jättefint den andre var väldigt snygg men hoppade ok, mest ryttaren fel skulle jag gissa på.
Alcatraz visades för hand, otroligt fin trav och galoppen var väldigt fin, Snygg modell, inte den lätta "nya" typen Maffig!
Carte Or visads för hand i trav och sen lös i galopp, Trevliga gångarter verkade ha bra huvud, inte stressig utan mer busig. Samma som alcatraz snygg modell maffig!
Smashing Hit var en besvikelse tycker jag, första halva av hans tid på banan gick det inte få han förbi publiken alls utan han kastade sig iväg och stack åt andra hållet, efter ett tag gav han sig med var spänd och fick lite korta stela gångarter.
Lätt långbent modell. Trevlig stam.
French Buffet** uppförde sig bra och tyckte det nog var kul att bli riden igen, skulle vart kul att se hoppad men inte så bra med skadad manke. Kort lite stötig trav men fin galopp. Väldigt lätt i typen, typiskt fullblodsmodell.
Jag blev lite besviken på FB för när jag såg honom i somras innan jag betäckte mitt sto med honom såg han mycket finare ut, jätte trevligt huvud.
Rubignon var jättekul att se, visades i alla gångarter piaff och passage, byten i varje steg, verkar vara väldigt samarbetsvillig och lättriden, Otroligt snygg häst!
Channon visades ihop med sin far Rubignon och verkade trevlig, lite lätt okoncentrerad vissa stunder men hade avslappnade trevliga gångarter. Lättare i modellen än sin far, långa ben, såg snäll och söt ut ingen riktig hingstkaraktär men det kan ju komma med åren, han bleknade ju lite i jämnförelse med Rubignon...
Acacio verkar ha bra huvud, uppvisade trevliga fina gångarter, samarbetsvillig och jättefin hoppteknik, Jättetrevlig modell, långa ben och ganska lätt utan att vara spinkig.
Silvano kommer jag inte ihåg.... Kanske var på toa då..
Double o Seven hade ganska fina gångarter, hoppade några skutt har jag för mig såg trevligt ut, men jag blev lite besviken med tanke på stammen.
Royal Touch Stone reds ganska ihoptryckt, i övrig minns jag inte, men det såg rätt trevlig ut i modellen annars.
Rambo såg ganska tråkig ut men hade fin trav.
Det var mina intryck av gårdagen, skrev inte ner nåt utan det är vad jag kom ihåg just nu. I övrigt var arrangemanget ok tycker jag, dock hade dom lite problem med volymen på micen så speakern hördes knappt sen var det något smart huvud som höjde musiken varje gång ägaren/hingsthållaren till hingstarna intervjuades istället för volymen på micen.
Sen ble vjag lite besviken på publiken som gick när hingstarna visades för hand, lite respektlöst mot oss andra som faktiskt ville se hästarna och inte massa folk som gick framför.
60:- var en rimlig summa i inträde.
Nu har jag inget avelsto eftersom jag måste ta bort mitt, men jag vet ett jag vill köpa så om jag kan det ska jag åka på Flyinges visning i Mjölby också.
Men det får framtiden utvisa.