Alcatraz (sammanslagen tråd, det räcker med EN tråd/hingst)

Sv: Alcatraz (sammanslagen tråd, det räcker med EN tråd/hingst)

Jag blev lite förvånad när han "bara" fick AB. Tänkte att en sådan hingst får väl A direkt.

Tycker det verkar var en bra hingst, men skulle nog inte använda honom till mitt sto då hon själv har en ganska gammal stam. Något barn eller barnbarn senare kanske.

Med den stammen tror jag inte alls du är ute och svmmlar, kan bli väldigt intressant.

Jag grämer mig som 17 att vi inte ska betäcka i år, vem vet om han är kvar nästa år eller ens lever?! :confused: :eek: Nu har holländskan börjat komma ut på banorna och ska få visa sitt rätta jag så det är lite väl kortsiktigt tänkt att ta fler föl nu, förutom att vi inte har plats med fler hästar, men nog svider det att inte kunna ta honom när jag drägglat i så många år... :p

Har ingen aaaning vad du pratar om! :D Men är enig.
Skall bli kul att se hur det ser ut nu! ;)
mvh

Ha,ha...jag har faktiskt funderat en del på hans "fossingar."

Inte för att jag hört något negativt...bara att det skiljde en del på utseendet från fotot där han står vid väggen jämfört när de kommer och leder honom mot kameran och ställer upp honom.

Hm är sugen på Alcatraz...vet redan nu flera som väljer bort Alcatraz bara för att det inte stämde med levande fölavgift (90 dygnsavgift ju) som det stod i katalogen-synd.Själv är jag inte alls glad åt 90 dygnsavgifter...ja jag får fundera lite till på om jag verkligen tycker det är värt det-tungt lass om man ska betäcka två ston dessutom och ha avgifterna ramlandes i brevlådan på så kort tid....sedan har man ju ingen aning om innan - blir det strul med dräktigheterna - långvarigt på stationen - dyr räkning i brevlådan - plus en 90 dygnafaktura.*ryser*

Ja jag kanske ser det hela på ett negativt sätt...men har ju fått lära mej på vägen också - allt går ju inte alltid som man tänkt sej.

Hm för övrigt tycker jag hingstägarna oftast är irriterande sena på att uppdatera sina sidor...när de flesta Tyska sidor var uppdaterade redan runt jul.*morr*

Jag är väldigt sugen på Alcatraz till mitt Dragon-LongJohn** sto ,har nästan bestämt mig för en hopphingst i år och tror att han skulle passa. Hon är ju nu dräktig med Danzas så man får ju variera sig lite :smirk: dom är ju visserligen mörka med tecken båda två.

Men om du skall betäcka båda skall du ta han till bägge? Annar är det ju ganska bra med en vid 90dagar och en vid levande föl ,då sprider man ju kostnaderna lite. Mitt föl i år är redan betalt och det känns bra , men ängagården delar ju på tre så det blir inte så blodigt varje gång. Jag får nog en 1april-aprill mountain för här har inget hänt än. :D

Nej jag skall inte ha bägge till Alcatraz...men jag vill ha fölen nästan samtidigt om möjligt.Att få dubbla semin,uppstallning,vet avgifter etc blir en ganska stor summa om det skulle börja krabba.(man lär sej med tiden).

Betala vid levande föl...ja då har man haft nästan ett år på sej att spara...dessutom tycker jag det är ett bättre vilkor.

Hm ja jag får fundera...finns ju några andra kandidater på tapeten också....

Precis och båda är blev ju godkända. ;)

Ja jag tänkte ju Maloubet till Zanna...

Huttan tänkte jag ta Alcatraz till...vi får väl se.

Tänkte jag skulle till Öland och kika på Flyinges hingstar...ska du dit och titta tror du?

Troligen blir det väl så. Eftersom det är den enda som är i närheten i år. Troligen tar jag mig väl en tripp och tittar på Lancier också.

Va kul! Kanske vi äntligen träffas igen!!Länge sen nu ju!!

Ja det äör ju ett tag sedan sist. När är det på Öland?

Precis vad jag tänkte skriva!

Han är 20 år och tar man in honom nu borde han väl bara bra nog för ett A direkt? Tillräckligt med avkommor bor han ju ha?

Mvh Cissi

Det har kanske med resultaten i "gamla landet" att göra?
Minus ett steg, eller något åt det hållet?
Är inte alls säker!
Men hade inte Carte d'Or nog med poäng för att räcka till ELIT med råge, men blev "bara" A, tills han har förärvt sig i sverige?
Vet inte alls om de har likvärdiga avelsresultat, om de har det, så är det knepigt.
Och för att vara helt ärlig, så känner jag inte alls till hur bokstäverna omvandlas vid import! :o

Men jag måste medge att jag tycker det är ok, att de inte kan storma in och ta en ELIT här, eftersom vi ju faktiskt inte vet hur de passar på vårt stomaterial? :cool:

mvh

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 315
Senast: Masse
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 516
Senast: dobbis
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross