Alcatraz (sammanslagen tråd, det räcker med EN tråd/hingst)

Sv: Alcatraz

Då vet jag vilket sto du menar ;)

Jag har sett avkommor till Alcatraz både på dressyr- och hoppbanan som tilltalat mig, men jag kan inte påstå att jag fått någon bestående uppfattning om deras psyke.

Jag vet att för länge sedan pratade jag med en tjej som var på Hippo Essentia som verkligen var i eld och lågor över att ha träffat Alcatraz live..." han har ett sådant underbart temperament" sa hon då...och det lär hon väl knappast ha kläckt ur sej om han vore en riktig värsting.

Jag vet inte om det syns på bilden, men hon har en rätt kvadratisk form. Jag har fastnat lite för fälttävlan och Alcatraz har ju både bra hopp och dressyrindex... + fullblodet kanske det kan bli nåt? Eller kanske för lite fullblod :confused: Men i den nya fälttävlan så blir ju hopp och dressyr allt viktigare... Men jag kan inte så mycket :angel:

Alcatraz var kanon på alla sett och vis! Har sett hemskt tilltalande avkommor efter honom, den jag minns bäst är stoet Agatha C som var otroligt vacker, rörde sig trevligt och hoppade hus.

...jag blev också imponerad av Alcatraz när jag såg honom i Flyinge i helgen. rörde sig ju riktigt bra!
Kul att få se honom .

Jag tror inte att en hingst skulle kunna vara så otroligt mycket använd i Tyskland om inte avkommorna var vettiga i skallen, utbudet är ju inte litet där vad gäller ridbarhet och stabilitet precis..!

Min enda reservation vad gäller att använda Alcatraz i år är dräktighetsprocenten. Någon som vet vad han hade för procent i Tyskland de senaste åren på AI? Det är ju speciellt viktigt eftersom han står på 90 dagars (som jag liksom tidigare talare egentligen helst inte vill använda)...

Det skulle också vara intressant att veta hur många ston han haft de senaste åren i Tyskland. Någon som vet eller har kontakter och kan ta reda på det ?

Hälsningar Helen

Alcatraz kommer att visas på hingståget!!
På alla tre orterna dessutom. :bump: :bump: :bump:
Fantastiskt för oss som inte var på Flyinge i helgen.

Om han inte är lågställd eller högställd så kanske han är välproportionerlig i sin modell. Det var helt klart en hingst i mitt tycke.

Vänliga hälsningar Johan

Helt klart även en hingst även i min smak. Mäktig kille ( farbror ) med mycket gång - skulle passa riktigt bra till ett av mina Cortez ston...

Helen

Ni som såg honom, hade ni möjlighet att kolla på fötterna med?
Om ni kommer ihåg de "gamla bilderna" med honom, så var han så förfärligt kort i tårna? Där han står på typ asfalt, och barfota?
Jag har också följt honom i många år, men fötterna (på den bilden) och det faktum att jag inte sett honom live, har fått mig att avstå.

Är inte på något sätt ute efter att klanka ned på honom!
Är bara nyfiken, och sur att jag inte hade möjlighet att vara på bruksprovet i år!

mvh

Jag skulle mkt väl kunna tänka mig en fälttävlandshäst efter Alcatraz. Skulle vara hel intressant. Fast sedan spelar ju mödernet in.

Måste erkänna att jag inte tittade på det. Såg mest efter ifall han var inkorrekt i benen på samma sätt som mitt sto, samt hans typ och rörelser. Han var nog inte ens inne i en kvart sammanlagt under de två tillfällena han visades, och jag satt vid en långsida och kunde alltså bara se "ända ned" på honom när han rörde sig på medellinjen. Har inget minne av att han visades längst långsidan mitt emot den där jag satt.

Men du vet säkert vilken gamla bild jag tänker på? ;)

Tror han står mot en tegelvägg?
Har letat efter andra bilder där fötterna syns, men som regel är de i gräs! Vackert, men inte om man vill se fötterna..... :mad:

Det lutar väl åt att man får ta sig en tur, och fota hans ben själv! :angel: :D
mvh

Jag har starka funderingar på att åka till hingsttåget på Strömsholm, och i såna fall ska jag verkligen kolla!

Bilden du menar finns i en annons i dagens Ridsport, men där finns också en bild på honom från premieringen då han springer! Tycker att han ser ut att ha lite längre tår på den än på "tegelväggsbilden", men det är svårt att jämföra.

Sv: Alcatraz (sammanslagen tråd, det räcker med EN tråd/hingst)

oki!
Då inväntar jag rapport! ;)
Jag har inte sett annonsen än. Jag har inte ens fått förra Ridsport än! :mad:
Men vad tycker du om den bilden då?

mvh

Håller med om att han ser kort ut i tårna på bilden framför tegelväggen!

Bilden i Ridsport visar en spänstig herre som man inte tror är 20 år, och som ser ut att inte har en hov i marken!

Konstigt...jag tyckte nästan han hade lite "Landgraf-fossingar" på videon där de leder fram honom.Ja du vet vad jag menar... ;)

Hon är e Zinsky**-Jaguar-Kaliber som sagt...
Men lämnat en avkomma (e. Bernstein) som är 6 år (då 5) Och startatr lätt fälttävlan.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 315
Senast: Masse
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 516
Senast: dobbis
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross