Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Finns det en tysk hingst som heter Guido (osäker på stavningen)?
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Leyla
·
R
Avel Vad har denna hingst lämnat o är det någon som träffat honom live? Har letat lite i gamla trådar men hittar inte så mycket.
Svar
4
· Visningar
868
Senast: Sonic76
·
Avel Hej! Jag är klart ganska oerfaren av avel men är sugen på att betäcka mitt arabsto till sommaren, :love: och studerar o läser allt...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: Fredag
·
E
Avel Det här må vara lågvattenmärkt men hur klär sig folk egentligen när de visar sina hästar? Jag menar man behöver väl inte klä sig i...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 694
Senast: Dragonfruit_
·
C
  • Låst
Avel Har läst på flera ställen att "stoet ska vara avmaskat och ha fällt vinterpälsen" innan man skickar henne på betäckning. Någon som vet...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: ameo
·
O
Avel Någon här som vet var man kan hitta information om Lettir frá Saudarkróki? Någon som kanske har någon avkomma efter honom? Hur är de i...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Eila
·
Avel Vad tycker ni? Behövs det förbättringar av testet, är det bra som det är eller har ni andra åsikter? Det "enda" jag har att anmärka...
Svar
15
· Visningar
1 162
Senast: grimman
·
Avel e: Ernö, u: Anisett eu: anilin-Harun al Rashid är sistnämnda av arabiskt ursprung? Är det en arab? Håller på med ett arbete i...
2
Svar
23
· Visningar
1 737
Senast: asan
·
I
Avel Kjarni frá Kálfsstöðum är ju en känd hingst som förra året fick eksem. Ägarna har gått ut offentligt med detta och hingsten kommer att...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: iziz
·
Avel Jag ska betäcka mitt nordsvenska sto till sommaren. I Maj eller Juni tror jag. Och jag undrar hur mycket man kan rida månad för...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Cesam
·
Avel vilken hingst skulle ni aldrig välja till ert sto? (godkänd hingst) och motivering till varför.
3 4 5
Svar
93
· Visningar
10 066
Senast: ancan
·
C
Avel Satt och tittade i hingstkalendern ( var annars ;) ) och fastnade vid Royal Dance e. Rohdiamant - Donnerhall. Undrar nu om någon här...
Svar
4
· Visningar
1 486
Senast: clownen
·
Avel Hej alla avelskunniga... Har nu lyckats fa ner antalet potentiella hingstar till mitt sto i ar till tre. Kroongraaf, Corland och...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: hoppsann
·
L
Avel Någon som har/har haft ngt sto med utrillo 432 i stamtavlan?? *hoppas ngn svarar* :(
2
Svar
23
· Visningar
2 535
Senast: Görel
·
R
Avel Har planer att betäcka mitt arabsto i vår, och då jag är novis inom området avel, behöver jag lite råd om val av hingst. Stoet är polskt...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 002
Senast: Boll
·
Avel Jag har ett NF diplomsto född -89 som jag skulle vilja ha ett föl efter innan hon blir för gammal. Hon har tidigare haft 4 föl, det...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: marti130
·
Avel Hur stora är era goingar nu .?? Vad har ni tränat på i höst.?? beräta lite om hästarna. :banana:
2
Svar
20
· Visningar
2 924
Senast: Angela
·
B
Avel :p Hej! Jag har just köpt ett tvåårigt sto (halvblod?) Vem pappan är vet man inte utom att det är en dansk hingst, men mamman ska vara...
Svar
19
· Visningar
3 288
Senast: Fredag
·
C
Avel Satt och funderade...inom andra raser får man ju en extrapoäng om hästen har en färg som är ovanlig inom rasen. Varför gäller inte detta...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 532
Senast: Atle
·
G
Avel Finns det nån sida med bilder åså på travhingstar? som det finns över halvbloden? Nån som vet?
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka