Ett Mirakel

Sv: Ett Mirakel

men kollar man in statistiken på hans avkommor så har "nordisen" lyckats ganska bra ........tänk om avkommorna mött nordisar.......vilka tider :d :banana:

ja du jag sitter i samma båt.. jag betäckte med saigon och på ultraljudet dag 17 sa vet att här var då inge föl hade dock svårt å hitta ena äggstocken å hon sa här är den NOG!!

Så en besviken matte åkte hem igen... Dock nu har hon börjat lägga på sig(får samma mat som innan) dessutom har hon börjat fått mjölk i spenarna går att mjölka henne :eek:
Hon skall vara i månad 6 nu och hon bara blir rundare för var dag..
Det ajg ställer mig till frågan är kan man kräva tillbaks vet kostnaderna eftersom vet misslyckades med det jag metalade henne att göra!

Sen hur blir det nu då har ju rapporterat att hon gick tom till hingstägaren.

J det visar sig om det ploppar ut en bäbbe den 15 juli eller inte=)

Kan tala om att mitt sto som är planerad 8e mars ser ut ungefär som din märr!! Lite bukig men absolut inte stor. Det är hennes tredje föl så LITE mer borde det ju synas. Nu är hon kollad på 90 dygn och dessutom har fölis redan påbörjat sin galopp karriär I mammas mage :D så jag VET att hon är dräktig och det är säkert din märr också!

Här är min älskling, inne på dag 294. Hon väntar sitt 2:a föl och jag mitt första!!! :love:

th_bfefb92c.bmp

Hmmm...Nu syns det kanske lite bättre (efter lite krångel med bilden)?! Hon har växt jättemkt de sista veckorna!!! :D

drktig.bmp

Näääe, om jag väntar och inte kollar kanske hon ÄR dräktig och detta bara är en dröm :angel:

nej, men jag är inte säker på att det verkligen GÅR att känna 100% nu...om en månad är det ju säkrare vad jag har hört.....

Håller Märta på och bantar!! :eek: :eek: ;)
På bilden syns det ju tydligt att hon har svalt en halv hösilagebal..ju..till skillnad från förr om åren då hon svalde hela balar och rullade fram i 1.12 tempo.. :rofl:

AM

Vad hade hon för värde på östronsulfatanalysen? Min "husvet." säger att referensintervallet på en del lab är för högt satt och de kan vara dräktiga med lägre värde. Alternativt är fölet inte längre vid liv...

Från månad 7 ska det inte vara något problem att känna fölet rektalt, även på ett större & djupare sto eller för en mindre van undersökare ;) .

Jag vet faktiskt inte...för jag fick inte reda på det....ringde men dom fick inte tala om det för ägaren :crazy: på kliniken tror jag dom sa 1 :eek:

Hmmm...nu har jag haft veterinär på henne och kännt manuellt...hon är TOM :cry:
Så vi får göra ett nytt försök i år...och nu är det bara att vänta på den andra märren som fölar runt mitten av maj....henne behöver man inte känna på :p :p

Usch så tråkigt....beklagar.

Man vill ju så gärna...

Så trist, men vad skönt att du kollade henne så du slipper gå och vänta.
Hon får komma i gång i tid i år då.

Japps...nu lägger jag in en storstöt på eksemet och i maj blir det betäckning igen.....:D

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 291
Senast: ginnies
·
Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: Cornelia
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 611
Senast: ponniplutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka