Hur klär sig folk egentligen???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Egalia
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hur klär sig folk egentligen???

Morotsbiten skrev:
jag har sett månag ställa ut i dessa kläder så tydligen får man de=)

Det står bara att amn ska klä sig pråpert typ! står inte på asvhs sida färger och sånt

Jasså står det bara påpert, då läser du inte där jag sa till dig för där står det "Visaren ska vara prydligt och ändamålsenligt klädd (korrekt klädsel för vising vid hand är vita/ljusa byxor och blå/mörk tröja) samt bära lämpliga skor, typ gymnastikskor, sporrar för ej bäras."

DUUUUUU dra inte alla storhäst människor över en kam för att morotbiten gör så

Så skrev du.... och inge annat... så hur du än försöker skylla ifrån dig och skrika till mig att jag ska lära mig läsa så är det fortfarande så här din mening löd.

Såmed andra ord sa du till henne att inte dra alla över en kam bar för JAG gjorde det...

Men jag drar inte alal över en kam!

det står längre upp pråpert klädd om du ser du aknske missade det??

Men har du inge blå tröjja kan du ha bara vit eller grå det vet jag eftersom jag sett många haft sånna på sig!
Och nu går du på sv hbl iof, på connemarsidan har ajg sett grå tröjja och jeans på viarna!

Är ju ras till ras=)

Jag ger mig faktiskt i denna tråd nu tycker den börjar lika dagisnivå. du sa så,, näää det gjorde jag inte.. jooo det gjorde du... bläää du är döm.......

Så baj baj

Morotsbiten skrev:
DUUUUUU dra inte alla storhäst människor över en kam för att morotbiten gör så

Så skrev du.... och inge annat... så hur du än försöker skylla ifrån dig och skrika till mig att jag ska lära mig läsa så är det fortfarande så här din mening löd.

Såmed andra ord sa du till henne att inte dra alla över en kam bar för JAG gjorde det...

Men jag drar inte alal över en kam!

Ja jag skrev så och "DUUUUUUU dra inte alla över en kam" var fortfarande riktat till Welsch och inte till dig, vad är det som är så svårt att begripa?????

:angel: Inte lätt att både ha svårt att begripa och samtidigt springa och visa häst i ridstövlar...

knyttet skrev:
Du menar de där som måste ha helskodda ridbyxor, ridstövlar, träns med kedja och dressyrspö bara för att leda hästen mellan transporten och stallbacken? Halvblodsägare brukar jag kalla dem.

Det där var inte snällt... :mad: ;)

Det ska se någorlunda prydligt ut när man visar häst, oavsett ras.
Jag brukar ha beige byxor, vit skjorta/top och så antingen mörkblå collegetröja eller mörkblå väst alternativt båda två om det är kallt.
Inga kedjor och oftast inget spö, iallafall inte om det är Jarrah som ska ledas, då behöver man snarare en bromsanordning.
Mellan transporten och stallet är det grimma och grimskaft som gäller.

Efter en lång dag på tex utställning eller fölchampionat kan man kanske diskutera om kläderna är så rena. Det brukar vara ganska slafsigt med härliga spår efter tex en fnys med lite tuggat gräs utstänkt över den vita skjortan. :)

knyttet skrev:
Du menar de där som måste ha helskodda ridbyxor, ridstövlar, träns med kedja och dressyrspö bara för att leda hästen mellan transporten och stallbacken? Halvblodsägare brukar jag kalla dem.

Äger ingen helskodda ridbyxor, inte heller något dressyrspö, stövlar har jag men de används mycket sällan, kedja finns men används ungefär lika ofta som stövlarna, däremot använder jag träns varje gång jag rider :idea: .

Vad gör detta mig till???

mycket_irriterad skrev:
Äger ingen helskodda ridbyxor, inte heller något dressyrspö, stövlar har jag men de används mycket sällan, kedja finns men används ungefär lika ofta som stövlarna, däremot använder jag träns varje gång jag rider :idea: .

Vad gör detta mig till???

En normalbegåvad människa med en trevlig häst? :idea: :D

:) :rofl: Ja, förmodligen en mycket trevlig person! Själv anser jag att prydlig klädsel bör gälla vid ALLA visningar, oavsett ras . Anledningen till det är att domarna bör bli så lite störda vid sin bedömning av hästen som möjligt. Om alla visare följer klädkoden så kommeer hästen mer till sin fördel.

Första meningen kan kanske missuppfattas - OBS inte ironiskt menat. Bara :-) (glädje)

Har varit runt på lite olika visningar.

Både hlb, islandshästar, shettisar, kallblod mm

Och det jag oftast sett är mycket prydligt klädda visare.

Övervägande ljusa byxor, vita eller beigea och vit skjorta med mörk väst/collegetröja över. Och alltid gympadojjor.

Har aldrig sett någon visa en häst i ridstövlar.

Hur hemskt är inte det när man ska springa med en häst då?

Däremot på isis visning har jag sett många visa i mörka byxor och sen vitskjorta och mörk väst...snyggt även det tycker jag.

Så länge man ser hel och ren ut. Och inte ser ut som om man kommer direkt från sängen...

Jag brukar oftast ha beiga eller vita byxor, har hänt att jag haft svarta. Och så en vit tröja, tshirt eller tröja.

Men vissa ser inte bara illa ut, dom kan långt ifrån visa sin häst också.

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 805
Hästmänniskan Behöver andras syn på det hela för just nu sliter jag bara håret över hur jag kan känna så här... Det har väl varit i nån månad nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: EmblaAsk
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka