Sv: Varför håller jag på med hästar?? Hjälp
Byt stall! Jag har varit i en liknande situation alldeles nyligen, till slut var jag nästan rädd för att åka till stallet bara för att en person där motarbetade mig, mobbades, pratade skit bakom min rygg, stal mina saker och eldade upp mitt hö. Jag älskar mina hästar över allt annat på jorden, men till slut var det nästan övermänskligt att stå ut med att vara i stallet.
Nu bytte jag stall, trots att kostnaderna är det dubbla på det nya stället är det så mycket värt det. Jag har utsläppet för alla hästarna (mina två + sex andra) en dag varje helg, i övrigt har jag inte en enda tidig morgon. Mocka och ta in gör alla själva. Boxarna är stora, stallet är ljust och fräscht, hagarna är underbara, hästarna är ute minst 13 timmar varje dag (mot ca. 8 i det förra stallet), det finns två paddockar varav en med lyse, uppvärmd sadelkammare, separat rum att torka och förvara täcken i, rinnande vatten, spolspilta, bra ridvägar, sällskap och framför allt, både människorna och hästarna är trevliga. Stor skillnad mot det förra stället där jag alltid fick rida ensam, vägarna var urdåliga, det fanns ingen paddock på gården och jag var tvungen att åka dit minst 4 gånger varje dag, 13 km enkel resa.
Trivs man inte i stallet, svalnar till slut det allra mest brinnande hästintresse.