Hur klär sig folk egentligen???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Egalia
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hur klär sig folk egentligen???

När vi visade på 3-årstestet hade jag vita ridbyxor, gympaskor, vit skjorta och en svart tröja över. samt hjälm och håret i en knut. Nu sprang jag ju inte med henne utan överlät det till en gubbe som skulle vara duktig. Döm av vår förvåning när det visade sig att gubben aldrig hade visat en häst förut! :rofl:

Welsh skrev:
Tycker inte att det ser snyggt ut, snarare patetiskt. Typiskt stor häst människor.

Du menar de där som måste ha helskodda ridbyxor, ridstövlar, träns med kedja och dressyrspö bara för att leda hästen mellan transporten och stallbacken? Halvblodsägare brukar jag kalla dem.

*ASG* jo nog känner man sig udda närman väl visa någon halvlbodsföl i bland hm ... Jag tillhör den kategorin som har mest ponnyer och när jag visade mitt halvblod som kom jag med det fölet utan att knoppat manen sicka blickar man fick *S*

Welsh skrev:
Tycker inte att det ser snyggt ut, snarare patetiskt. Typiskt stor häst människor. JAG tycker att det är snyggast med vanliga ljusa byxor, vanlig ljus skjorta (slips) vita gymnastikskor.

DUUUUUU dra inte alla storhäst människor över en kam för att morotbiten gör så eller tycker det är snyggt :mad: , jag har faktiskt aldrig sett någon visa en häst i en utstyrseln så Morotsbiten är nog ganska ensam. :crazy:

Jag kör ditt stuk, men ingen slips, det blir för mycket, har istället en väst ovanpå skjortan.

Jag kör ditt stuk, men ingen slips, det blir för mycket, har istället en väst ovanpå skjortan

Också snyggt! Har dock inte själv hittat någon snygg väst ännu.
Är du säker på att du inte är en ponnymänniska innerst inne ;)

Welsh skrev:
Också snyggt! Har dock inte själv hittat någon snygg väst ännu.;)

min är inte speciellt snygg, en vanlig blå "rutsydd ridväst".

Welsh skrev:
Är du säker på att du inte är en ponnymänniska innerst inne ;)

Jag är helt säker på at jag inte är en ponnymänniska ;).

Äh fy sjutton då kommer jag svimma ;) Det räckte bra med Maries lilla :)

När jag visade Patsy som tvååring på Strömsholm så hade jag en snäll piskförare men varken det eller domarens ivriga viftande med papprena gjorde ngn skillnad *host*.

men nu får du väl för i bövelns namn ge dig.. JAG tycker har fan inte sagt att ALLA bär så som JAG tycker ÄR snyggt!

Så lägg ner det om att jag drar alla över en kam!

JAG JAG JAG JAG JAG eller behöver jag tjata en gång till så det ska fastna i din hjärna att JAG JAG JAG JAG tycker det är snyggt???

JAG har iaf vita brallor på mig snygg kavaj/ el stickad marinblå "väst" och ridstövlar på mig!

Är man osäker på vad man skall ha på sig kan man gå in på Asvh hemsida där står det hur du skall vara klädd. ;)

Men återigen JAG tycker vita bysser kavaj ridskor/stövar är väl passande...

Men för att JAG tycker dte betyder det då rakt inte att andra tycker så=)

Så länge amn kommer i hela rena kläder kan man väl komma i sin bröllopsklänning om mna så tycker de är passande! :p

Ja du inte så vanligt med vinterutställning skulel vilja se den som ska springa och visa en häst ute i en paddock med 50 cm snö i=) :p

Jag som håller på med hbl har iaf inge vintervisningsproblem utan alla visningar går på våren eller hösten=)

Dock kan jag inte påstå att alla storhäst visare ser ut som du påstår och att säga att ALLA ser så ut är väl lite väl övedrivet????

Slips har jag då aldrig haft och kommer så aldrig att ha heller=)

Morotsbiten skrev:
Ja du inte så vanligt med vinterutställning skulel vilja se den som ska springa och visa en häst ute i en paddock med 50 cm snö i=) :p

Jag som håller på med hbl har iaf inge vintervisningsproblem utan alla visningar går på våren eller hösten=)

Dock kan jag inte påstå att alla storhäst visare ser ut som du påstår och att säga att ALLA ser så ut är väl lite väl övedrivet????

Slips har jag då aldrig haft och kommer så aldrig att ha heller=)

Ute,nejdå då kan vi ju bli kalla. Vinterutställningar har man i ridhus :D Det går ju inte att visa en minishettis i 50cm snö heller :p
Psss halvblodsmänniskor har ju inga roliga visningar alls, ni får ju bara 3 årstester, kvaliteer och på sin höjd premieringen att visa. Vi ponnymänniskor roar oss kungligt med utställningar oxå ;)

Morotsbiten skrev:
men nu får du väl för i bövelns namn ge dig.. JAG tycker har fan inte sagt att ALLA bär så som JAG tycker ÄR snyggt!

Så lägg ner det om att jag drar alla över en kam!

JAG JAG JAG JAG JAG eller behöver jag tjata en gång till så det ska fastna i din hjärna att JAG JAG JAG JAG tycker det är snyggt???

JAG har iaf vita brallor på mig snygg kavaj/ el stickad marinblå "väst" och ridstövlar på mig!

Är man osäker på vad man skall ha på sig kan man gå in på Asvh hemsida där står det hur du skall vara klädd. ;)

Men återigen JAG tycker vita bysser kavaj ridskor/stövar är väl passande...

Men för att JAG tycker dte betyder det då rakt inte att andra tycker så=)

Så länge amn kommer i hela rena kläder kan man väl komma i sin bröllopsklänning om mna så tycker de är passande! :p

läskunnigheten lilla vännen, läskunnigheten, jag har aldrig sagt att DU drar alla över en kam. :smirk:

Och nej om du läser tex proppen för kvalitets, så är du absolut inte välkommen i en bröllopsklänning.

Vill jag fara ut på utställningar kan ajg skaffa mig en hund :smirk:
Ser inge vits med att fara landet runt med en häst och visa upp den mer än på dessa tester som nog är många tycker jag!

DUUUUUU dra inte alla storhäst människor över en kam för att morotbiten gör så

Nog är jag läskunnig som du själv ser här anklagar du mig där för att dra alla över en kam

nu drog jag ju i lite ang bröllopsklänningen, trode du fatatde det men tydligen inte :crazy:

Men man kan komma i vanlina kläder om man så vill, jag kan stälal ut i grå polotröja blåa jeanse å adidasskor!

Sen hur snyggt det är är ju en tolkningsfråga!

Morotsbiten skrev:
DUUUUUU dra inte alla storhäst människor över en kam för att morotbiten gör så

Nog är jag läskunnig som du själv ser här anklagar du mig där för att dra alla över en kam

Nej läskunnig är du uppenbarligen inte för om du hade kunnat läsa så hade du sett att det var till Welsh det inlägget var skrivit och inte till dig.

Spelar det någon roll om inlägget var skrivet till henne??
Du säger ju till henne att JAG drar alla över en kam oavsett vem du skrev till!!

Vilket inte stämmer eftersomjag var mer än tydlig på att skriva JAG tycker!!

jag har sett månag ställa ut i dessa kläder så tydligen får man de=)

Det står bara att amn ska klä sig pråpert typ! står inte på asvhs sida färger och sånt

Morotsbiten skrev:
Spelar det någon roll om inlägget var skrivet till henne??
Du säger ju till henne att JAG drar alla över en kam oavsett vem du skrev till!!

Vilket inte stämmer eftersomjag var mer än tydlig på att skriva JAG tycker!!

NEJ jag säger inte att DU drar alla över en kam, jag sa till HENNE att hon inte ska dra alla "storhästmänniksor" över en kam för att DU tyckte din beskrivning av kläderna var snygg och praktiskt.

läs igen och läs saaaaaaaaakta så kanske du begriper!!!!!! :mad:

*suck pust och stöööööööööööööö*

Du ser min klädsel jag har på mig är korrekt :p
Jag har vita brallor mörk/kalaj eller min marinblåa väst och under en vit tröjja=)

Hihi=)

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 805
Hästmänniskan Behöver andras syn på det hela för just nu sliter jag bara håret över hur jag kan känna så här... Det har väl varit i nån månad nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: EmblaAsk
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka