Sv: omvänd avel
Magini i sig själv är säkert inte helt skyldig till humöret i din häst. Hertigen är ju inte precis känd för att lämna "duvungar". Här nere finns en hel del av hans avkommor, och humöret speglar sig faktiskt ner i tredje led ibland... Värsta hästen jag mött med Hertigen i stammen är min kompis sto (Phaeton*-Hertigen) Hur f*n kan man avla så??? Stoet hoppar visserligen som en katt, men bara när hon själv vill...Diana skrev:Det första min tränare sa när jag berättade att jag skulle titta på ett Magini-Hertigen sto var inte så positivt... Men vi köpte henne ändå. Hon var otroligt snäll i boxen, älskade att gosa. Men utanför boxen var hon jätte jobbig. Nästan ingen i stallet hade lust att ta in eller ut henne från hagen. Hon var mer uppe i luften med alla benen än på marken. Hon gick knappt att rida ut på, hon knappt att lasta. Hon har sparkat både mig och min mamma när vi har varit ute och gått med henne, för att hon blev "rädd".Vi hade longerlina för att gå till ridhusen, och det ena ligger på stallplan! När man tänker efter så var man rädd för sitt liv ibland!
Vi var och hälsade på hennes mamma och hon var nästan likadan och när jag var på Maginis 21 års kalas så var han inte så lugn heller. Om jag hade ett sto som var sån skulle jag nog välja en lugnare hingst./TH
Är det ingen som har träffat en Magini-Hertigen häst?