Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt ena sto har en avkomma e: Quedam de revel, och fyra andra efter mera normaldyra hingstar... det är bra individer allihopa...
J_e_n_a skrev:Beach Boy och Neapel. Hemskare hingstar får man leta efter. Har aldrig sett en avkomma från dessa hingstar som vart bra vrken på det ena eller andra sättet.
olgaklara skrev:Vinnaren av NM och Ribersborg CIC*** klass är just efter Beach Boy :smirk:
Dvs Beach Star!!
Det finns en uppsjö av bra BB avkommor som både gått årgångsfinalerna i både hopp och ft så mer mångsidiga avkommer kan man väl inte få????!!
Har ju dessutom lämnat godkända hingstar
Jag å min sida skulle aldrig använda någon hingst med Asterix blod
olgaklara skrev:men man kan ju inte bortse från hans avkommors resultat om det är det man är ute efter i sin avel??
Med tanke på att han ligger på 6 plats i BLUP så borde ju majoriteten av hans avkommor inte vara övervägande "dåliga"
Kan kanske vara så att de du stött på kanske varit dåligt hanterade?? Hans blod är ju inte direkt skogsmullehästar
Vala skrev:Jag kan säga att enligt mig måste det då bero på bra ston.
Jag ahr hanterat Beach Boy under längre tid och kan inte påstå att jag tycker att en hingst med det psyket ska få vara kvar i aveln oavsett blup och vad han tillfört den svenska aveln än så länge.
Jag har även sett avkommor som nedärvt detta psyke.
Var på jag tycker som jag gör.